10 semne că trebuie să consumi mai multă apă

Ai auzit de nenumărate ori cât de important este să bei cel puţin doi litri de apă pe zi. Dar ştii, cu adevărat, când corpul tău are nevoie de mai multă apă?

Thalia e promotoarea unui brand de apă.

Apa este elementul esenţial al vieţii,  ea regăsindu-se în corpul uman într-un procent de 70%. Orice scădere oricât de mică a acestui procent dezechilibrează organismul şi duce la disfuncţii, unele pe termen lung. Primele semne vizibile sunt la nivelul pielii, dar corpul ne alertează şi prin alte mecanisme, cerându-şi dreptul la hidratare. Iată principalele 10 semne că ai nevoie să consumi mai multă apă:

1. Ai pielea uscată
Nu doar cremele hidratante şi cele antirid pot rezolva această problemă. Primul pas în prevenirea îmbătrânirii pielii este hidratarea corespunzătoare. Şi asta pentru că deshidratarea poate duce la sensibilizarea şi iritarea pielii, mâncărimi, descuamări şi chiar răni superficiale.  Cea mai bună modalitate de a preveni aceste neplăceri constă într-un aport corect de apă.

2. Nu transpiri suficient
Pe timpul verii, sunt persoane care evită să consume prea multe lichide, mai ales reci, pentru a evita neplăcerile transpiraţiei. Trebuie ştiut însă că rolul transpiraţiei este chiar acela de a răcori organismul şi de a-l elibera de toxine. Aşa că, prin aportul corect de lichide, nu faci decât să-ţi ajuţi corpul să funcţioneze mai bine. Iar, dacă faci mişcare, practici vreun sport sau dansezi, e bine chiar să suplimentezi necesarul de apă, pentru a contrabalansa pierderea hidrică pe care o suferă organismul în timpul supraîncălzirii.

3. Mergi rar la toaletă
Adică elimini rar lichide. Poate fi vorba despre retenţie de apă, sau poate fi vorba despre privarea organismului de lichide. Pentru un flux sănătos, în care scapi şi de toxinele din organism, trebuie să bei acei minimum doi litri de apă pe zi. Dacă simţi că nu poţi bea atâta apă, completează aportul de lichid cu ceai, supe sau sucuri din fructe. De evitat băuturile cu cofeină, alcool şi zahăr şi mâncărurile sărate.

4. Urina e de culoare închisă
Cu excepţia afecţiunilor care induc o coloraţie mai accentuată, este un alt semnal pe care corpul ţi-l dă atunci când nu primeşte suficiente lichide. Practic, atunci când nu bei destulă apă, rinichii elimină în vezica urinară mai multe reziduuri, printre care toxine, proteine, celule roşii moarte şi alte substanţe care trebuie îndepărtate din corp, iar astfel urina capătă o nuanţă închisă şi un miros puternic. Deci, hidratează-te corect pentru a preîntâmpina problemele la nivelul rinichilor.

 

5. Suferi de constipaţie
Principala cauză a acestei disfuncţii digestive este deshidratarea. Practic, dacă nu-i oferi corpului tău suficiente lichide, el va apela la rezervele din ţesuturi, inclusiv din colon, efectul fiind îngreunarea tranzitului intestinal şi, în final, constipaţia. Pentru a preveni ca acest lucru să se întâmple, consumă cât mai multă apă, pe lângă alimente bogate în fibre, fructe şi legume proaspete.

6. Oboseşti repede şi eşti letargic
Vorbim despre senzaţia de epuizare şi de lipsa de energie, resimţită de cei mai mulţi dintre noi, mai ales după un număr mare de ore petrecute la serviciu. Absenţa apei suficiente din organism poate induce o stare de „avarie”, în care funcţiile sunt încetinite. Aşa că, în loc să bei o cafea (care, apropo, deshidratează), bea un pahar mare cu apă şi ai să constaţi că te vei înviora.

7. Te doare capul sau ai ameţeli
Tot deshidratarea poate fi unul dintre principalii factori al celei mai des întâlnite afecţiuni: nevralgia. Şi asta pentru că organismul este nevoit să absoarbă lichide din toate ţesuturile, inclusiv din cele de la nivelul creierului, provocând pulsaţii la nivelul craniului. Simultan, volumul sanguin scade, iar asta duce la diminuarea cantităţii de oxigen către creier şi la apariţia inflamaţiilor, care intensifică migrenele resimţite. Aşa că, înainte de a lua un antinevralgic, bea mai întâi un pahar mare cu apă.

8. Senzaţie permanentă de foame şi kilograme în plus
Se întâmplă ca, uneori, senzaţia de foame să fie confundată cu cea de sete. Această confuzie se produce la nivelul hipotalamusului, regiunea din creier responsabilă cu reglarea senzaţiei de foame sau sete. Aşa că se prea poate să simţi că ţi-e foame când, de fapt, organismul îşi cere porţia de apă. Pentru a preîntâmpina situaţiile în care îţi încarci prea mult meniul zilnic cu porţii extra, între mese, creşte-ţi mai bine aportul d lichide. De altfel, e şi o regulă pentru cei care vor să-şi menţină greutatea sau care vor chiar să slăbească: cu 10-15 minute înainte de masă, bea un pahar mare cu apă.

 

9. Răceşti des
Pentru că organismul uman conţine 70% apă, orice privare de lichide afectează bariera de protecţie în faţa factorilor externi, deci şi în faţa microbilor. Aşa că dacă ai făcut un obicei din a nu bea câtă apă îţi cere organismul, eşti predispus la răceli şi inflamaţii.

10. Ai dureri articulare
De obicei, aceste afecţiuni vin odată cu vârsta şi cu uzarea cartilajelor, dar poate fi şi un semn că ai uitat să bei apă. Şi asta pentru că apa are şi rolul de-a lubrifia articulaţiile şi de a facilita glisarea suprafeţelor articulare acoperite de cartilaj. Un aport scăzut de lichide face ca, în timp, cartilajul să fie distrus, iar articulaţia devine dureroasă. Aşa că ajută-ţi organismul să rămână tânăr, fără afecţiuni şi dureri, cu un aport constant de apă.

 



INAPOI LA PRIMA PAGINA