5 pași către un sistem imunitar mai puternic. Sfat: întâlnirile cu prietenii ajută!

În fața gripei și a răcelii, cele două forțe malefice ale sezonului, trebuie să ripostezi ca un supererou. Iar armele tale sunt atât de puternice și la îndemână, încât poți câștiga cu ușurință lupta. Noi te ajutăm să le găsești!

  1. Dieta ca un scut împotriva bolilor

Supe și tocănițe de legume

Mesele sățioase pe bază de fierturi de legume și leguminoase (fasole, mazăre, linte) sunt cele care îți aduc necesarul de substanțe nutritive, care te ajută să lupți împotriva răcelilor. Ai grijă să nu lipsească ciupercile și usturoiul, legumele cunoscute pentru întărirea sistemului imunitar.

Nuci și cereale integrale 

Aceste alimente naturale sunt bogate în zinc, iar acest mineral este esențial pentru un sistem imunitar puternic. Studiile au arătat că suplimentele de zinc luate într-o perioadă de până la 24 de ore de la debutul simptomelor de răceală pot scurta perioada bolii.

Condimente

Muștarul, ardeiul iute și mai exoticul wasabi sunt de ajutor la deschiderea temporară a sinusurilor, iar acest lucru face să dispară senzația de nas înfundat.

Ardei gras, afine, portocale și cartofi dulci

Sunt bogate în vitamina C, substanța cea mai prietenoasă cu sistemul imunitar, dar care, în plus, protejează și mucoasa tractului respirator.

  1. Igiena de iarnă împotriva microbilor

Spală-te pe mâini de cinci ori pe zi!

Este cel mai simplu și la îndemâna tuturor obicei, care te ajută să reduci considerabil șansele de a contracta răceala sau gripa. După cum știm, virozele se transmit la fel de rapid pe cale aeriană, prin tuse sau strănut, cât și prin contact cu mâna unei persoane infectate.

Fă o curățenie scurtă!

Curăță, o dată pe zi, mânerele de la uși și întrerupătoarele din casă cu un șervețel antibacterian. Sunt uneltele pe care le atingi cel mai des și, așadar, cele mai expuse la germeni. Experții susțin că microbii răcelilor pot rezista până la 48 de ore pe suprafețe reci și dure.

Aruncă obiectele contaminate!

Dacă tu sau cineva din căminul tău ați răcit, încercați să limitați răspândirea bolii prin următoarele măsuri de bun simț: după ce strănutați sau vă ștergeți nasul, aruncați șervețelul la coș și ștergeți-vă, apoi, mâinile cu gel antibacterian.

  1. Încearcă soluțiile alternative!

Gargara

Este un procedeu pe care îl foloseau bunicile, în cazul durerilor de gât, iar eficiența lui a fost confirmată de cercetătorii japonezi. Ei bine, gargara te curăță de microbi și reduce cu o treime riscul de a răci. Folosește ceaiurile de cimbru sau de salvie, pentru o apărare mai bună împotriva microbilor din gură și gât.

 Suplimentele ajută

Luat preventiv, suplimentul de echinacea reduce foarte mult rata infecțiilor. Iar cei care se știu victime sigure în sezonul răcelilor ar trebui să ia în considerare și tinctura de pătlăgină. Aceasta ajută la vindecarea țesuturilor din tractul respirator, făcându-l mai puțin vulnerabil la infecții.

  1. Îmbunătățește cei trei S!

Somnul

Și nu este vorba despre orice tip de somn, ci de cel profund, adică perioada de refacere a organismului și a țesuturilor. Prin urmare, e și forma de somn care ajută cel mai mult la întărirea sistemului imunitar.

Stresul

Încearcă un truc foarte la îndemână pentru a scădea nivelul de hormoni ai stresului eliberați în organism: mestecă gumă! Mai mult, mestecatul gumei activează celulele sistemului imunitar din gură. Iar asta ajută la o apărare mai bună împotriva microbilor de la nivelul bucal.

Sociabilitate

Singurătatea este asociată cu un sistem imunitar slab. Asta pentru că timpul petrecut în compania persoanelor apropiate te relaxează și reduce nivelul de stres. Iar despre stres, este foarte cunoscut faptul că ne afectează sistemul imunitar. Mai mult, numeroase studii au arătat că persoanele cu un cerc mare de prieteni apropiați își prelungesc viața cu un procent semnificativ.

Kat Graham
  1. Mișcă-te, chiar dacă e frig!

Fă mișcare, dar în aer liber!

Sportul, chiar și moderat, îți întărește sistemul imunitar. De preferat ar fi să te miști circa 30-45 de minute în fiecare zi și asta chiar în zilele friguroase. Studiile arată că lumina naturală stimulează acțiunea celulelor sistemului nostru imunitar, cele care luptă împotriva microbilor.

Fitness echilibrat

Dacă ești dependent de sală, las-o mai ușor iarna! Cercetătorii au descoperit că cei care lucrează excesiv la sală, două zile consecutiv, își sabotează singuri sistemul imunitar. Încearcă să combini o ședință mai intensă de fitness cu una mai ușoară sau, mai bine, ia-ți o zi de pauză!



INAPOI LA PRIMA PAGINA