7 alimente cheie pentru o piele strălucitoare

Citeste tot despre:

,

Ceea ce mănânci poate fi ori cea mai de încredere formă de medicină, ori cea mai lentă otravă. Sunt cuvintele lui Ann Wigmore, pionier al mișcării holistice din America și fanatică a alimentației vegane, înainte ca acest termen să devină cool.

Charlize Theron, una dintre vedetele cu ten de porțelan

Iar de cele mai multe ori, pielea este arbitrul care ne arată dacă jucăm pentru sau împotriva sănătății noastre, ca urmare a alimentelor pe care le ingerăm. Semnalele sunt cât se poate de clare și vizibile: piele netedă și radioasă sau, dimpotrivă, inflamată și ternă.

O dietă bazată în general pe legume și fructe este, desigur, un pariu sigur, însă și greu de ținut, pentru mulți dintre noi. În aceeași măsură, lucrarea Naturii poate fi stricată de alimentele bogate în zaharuri, carbohidrații, fumatul sau alcoolul.

Noi te ajutăm să mergi la sigur și să alegi, din fiecare categorie de alimente, pe cele care te vor ajuta să îmbunătățești felul în care arată și funcționează cel mai mare organ al corpului tău: pielea!

  1. Broccoli

Această regină a legumelor benefice pentru organism este, în mod particulat, o prietenă a pielii tale. Asta pentru că e o sursă excelentă de vitamina C și de indole-3-carbinol, acea substanță care provine din legumele crucifere. Și da, ea este cheia, deoarece luptă cu dezechilibrul hormonal, responsabil, printre altele, de apariția acneei, a rozaceei și a altor afecțiuni ale pielii. Iar vitamina C, după cum bine știm, are rol în producția naturală de colagen, cea mai mare proteină din corpul nostru, importantă pentru tinerețea și sănătatea pielii.

  1. Morcovi

Vorbim de un aliment atât de la îndemână, cu ajutorul căruia ne putem face necesarul de betacaroten, acel antioxidant care împiedică oxidarea celulelor. Și-n plus, substanța este responsabilă cu o nuanțare naturală a pielii tale, astfel încât chipul tău să primească o strălucire aparte. Conform unui studiu realizat de cercetătorii britanici, persoanele care consumă o mare cantitate de fructe și legume bogate în betacaroten dezvoltă tonuri mai rumene la nivelul pielii.

  1. Avocado

Pielea noastră are nevoie de acizi grași esențiali, pentru a-și menține luciul natural și elasticitatea. Iar grăsimile monsaturate și polinesaturate pe care le conține fructul de avocado (dar și peștele gras, semințele și nucile) te ajută să-ți completezi doza de astfel de acizi. În plus, avocado este bogat și în vitamina E, de care pielea ta are nevoie pentru a lupta cu radicalii liberi.

  1. Sardine

Doar 100 de grame din acest tip de pește sunt echivalente cu 1,5 grame de acizi grași Omega-3, ceea ce face ca sardinele să intre pe lista cu cele mai bune surse de grăsimi benefice. Și de ce sunt benefice pentru pielea ta? Pentru că o vindecă din interior, reparând celulele distruse, au un efect antiinflamator și hidratează cel mai bine pielea, lucru care ajută împotriva uscării și apariției ridurilor.

  1. Carne de vită

Dacă nu poți renunța la carne, deși aceasta nu este cea mai bună prietenă a sănătății tale, alege, măcar, una care conține mult doritele proteine. O porție de 100 grame de astfel de carne conține 30 grame de proteine, iar ăsta e un beneficiu pentru pielea ta. Colagenul şi elastina sunt, la rândul lor, proteine, mai exact cele responsabile cu fermitatea şi elasticitatea acestui organ. Pentru vegetarieni, o altă sursă importantă de proteine bogate în colagen sunt ouăle.

  1. Soia

Această plantă este răspunsul la o curiozitate generală: de ce au asiaticele pielea atât de tânără, chiar și la vârste înaintate? Un studiu realizat pe mai multe femei japoneze de vârsta a doua, timp de 12 săptămâni, a arătat că acelea care au consumat zilnic 40 grame de aglicon izoflavon din soia au afișat mai puține linii fine și și-au îmbunătățit elasticitatea pielii. Această substanță chimică care se găsește în soia combate diminuarea colagenului din organism, responsabilă cu aspectul de piele căzută. Alimente precum tempeh-ul, tofu sau boabele de soia prăjite sut surse de astfel de izoflavone.

  1. Kiwi

De ce el, mai mult decât alt fruct? Pentru că un kiwi de mărime medie conține aproape 120% din necesarul zilnic de vitamina C. De ce este importantă această vitamină? Pentru că ajută organismul să sintetizeze mai bine colagenul, acea proteină echivalentă cu tinerețea pielii. Fiind și un excelent laxativ, kiwi ajută, în felul acesta, la eliminarea mai rapidă a toxinelor din organism, spre binele și sănătatea pielii noastre.