7 beneficii ale frigului

Walking in the winter wonderland. Și da, acest lucru îți face la fel de mult bine precum sună de frumos. Imaginează-ți senzația de eliberare cu care te întorci în casă, după o plimbare în parcul proaspăt nins! Noi îți arătăm de ce nu trebuie să te ferești de iarna cea albă și geroasă și de puterile ei binefăcătoare.

kate-middleton-snow3--a
Prințul William și Kate Middleton

Mai multă energie

E un lucru simțit pe propria piele. De câte ori ești obosit și fără vlagă, ai o opțiune mai bună decât încă o cafea. Expunerea la ger și plimbarea afară, la temperaturi foarte reci, te vor energiza instantaneu și pentru multe ore. Nu trebuie să stai foarte mult în frig pentru a te simți mai viguros: o scurtă ieșire poate avea efectul unui espresso puternic.

Somnul vine mai ușor

Temperaturile scăzute te ajută să adormi mai repede și să ai și un somn de calitate. Se spune că insomniacii au o temperatură interioară mai ridicată, iar frigul ajută la reglarea acestui inconvenient. Cum iarna nu putem să dormim într-un spațiu răcoros, precum vara, statul în frig în timpul zilei este cea mai bună soluție la îndemână. Când vom intra în casă, de la frig la căldură, ne vom topi și de somn.

Mintea ta lucrează mai bine

Mai multă energie înseamnă și o minte mai ascuțită, după ce a fost oxigenată ca la carte, în aer rece. De cealaltă parte, temperaturile ridicate sunt răspunzătoare pentru diminuarea resurelor organismului nostru, precum glucoza, acea substanță folosită în procesele cognitive.

Respiri fără probleme

Înainte să critici iarna, gândește-te la cât de bine îi face acest anotimp organismului. Cât de bine respiri, mai exact. Aerul greu respirabil din vară sau chiar primăvară și nivelul ridicat de radiații solare sunt înlocuite cu un aer răcoros și de bună calitate, care vine la pachet cu frigul. Nu te ascunde, așadar, în casă și ieși în frig, ca să inspiri cel mai proaspăt aer din an.

kate-middleton-snow4--a
Ducii de Cambridge sunt amatori de schi și de zăpadă

O circulație mai bună

Obrajii cei roșii cu care te întorci după o plimbare îndelungată pe afară sunt semn bun. Semn că vasele de sânge de la nivelul pielii au o activitate mai intensă, circulația fiind stimulată de temperaturile foarte scăzute. O mai bună irigare a tenului se lasă și cu beneficii cosmetice, cu un plus pentru elasticitate și luminozitate.

Un timp perfect pentru jogging

Te întrebi de ce se antrenează sportivii profesioniști sus, la munte, în frig? Deoarece este vremea perfectă. Să alergi în căldură și la o umiditate ridicată înseamnă să-ți expui corpul la un stres suplimentar, unul pe care-l elimini iarna. Mai mult, studiile arată că alergătorii obțin un timp mai bun dacă practică această activitate la temperaturi scăzute. Iar dacă alergi mai repede, arzi și mai multe calorii, motiv îndeajuns de bun pentru a face jogging în frig.

Knockout pentru inflamații și infecții

Dacă pachetul de gheață aplicat pe un mușchi inflamat are efect, de ce să n-o facă și aerul rece? Și o face bine, dacă ar fi să ne gândim la crioterapie, care se folosește de temperaturi extrem de scăzute pentru a trata durerile musculare. Mai mult, frigul este de ajutor și împotriva infecțiilor, căci celulele din organism responsabile cu imunitatea se multiplică mai ușor dacă te expui la aer rece.



INAPOI LA PRIMA PAGINA