7 greșeli pe care le fac „specialiștii“ în diete

Articolul acesta n-ar trebui să-i ofenseze pe cei care se hrănesc curat. Și nici pe pasionații de fitness. Știm că scopul lor este stilul de viață sănătos, însă aceste greșeli comune îi pot deturna de la el.

Nina Agdal. adeptă a stilului de viață sănătos

Ai încredere în „low-fat“ și „sugar-free“

Dacă ești genul care consideră că este în siguranță doar pentru că obișnuiește să consume alimente așa-zis dietetice, s-ar putea sa ai surprize. Dacă pe etichetele acestora scrie că nu conțin zahăr, grăsimi sau gluten nu înseamnă că aceste produse sunt chiar prietene cu silueta. Mai important este să te interesezi de ceea ce conțin acest tip de alimente, și anume conservanți și ingrediente rafinate, care, împreună, fac mai mult rău decât grăsimile și zaharurile. Alege-ți hrana cât mai natural posibil!

Exagerezi cu mișcarea

Nu zice nimeni că nu e bine să faci sport, dimpotrivă. Mișcarea te energizează și combate oboseala. Dar, ca orice în viață, echilibrul este totul. După ce facem sport, fibrele musculare au nevoie de timp pentru a se reface, iar dacă nu le aloci acest timp, pot apărea inflamații în corpul tău. Iar asta afectează, ca într-un efect de domino, sistemul imunitar și provoacă oboseala suprarenală. Și unul dintre efectele nedorite ale acesteia este chiar creșterea în greutate. O zi sau chiar două de recuperare între exerciții ar trebui să te ajute să nu cazi în cealaltă extremă.

Alcoolul este încă acolo

Este de admirat faptul că ești strict cu sănătatea ta, dar asta ar trebui să includă și alcoolul. Câteodată, chiar și când ai o dietă cât se poate de corectă, tăria cu care te delectezi din când în când o anulează. Chiar dacă ți se pare inofensiv să te răsfeți cu un pahar de ceva, în compania prietenilor, realitatea nu este atât de simpatică. Consumul de alcool poate accentua inflamațiile sau duce la afecțiuni precum sindromul instestinului permeabil. Sau, cu alte cuvinte, acea situație în care intestinul își pierde funcția de barieră pentru substanțele toxice. Dacă nu poți fără, alege un pahar de vin roșu, băut cu moderație, care s-a demonstrat că reduce, de fapt, inflamațiile.

Iei suplimente alimentare când nu e nevoie

Vorbim de acele tablete, pilule și alte variațiuni pe tema aceasta pe care le iei pentru a-ți completa dieta cu necesarul nutrițional zilnic. Greșit este să faci acest lucru de capul tău și nu la sfatul unui medic, care să-ți recomande ceea ce lipsește organismului tău. Ce se poate întâmpla rău? Poți consuma suplimente nutritive de care nu ai nevoie sau care îți pot perpetua anumite probleme de sănătate. În plus, de ce ai vrea să înghiți pastile de care n-ai nevoie și care să-ți deranjeze sistemul digestiv, fără sens? Un medic ți-ar recomanda și un aport care să fie cât mai apropiat de doza minimă zilnică recomandată pentru suplimentul respectiv.

Smoothie-ul ăla sănătos e, de fapt, bombă calorică

Este o greșeală pe care o facem des. Să combinăm cele mai nutritive legume și fructe într-un blender și să preparăm o băutură prietenoasă cu silueta. Numai că nu este chiar așa, în multe cazuri. Mulți se dau în vând după un mix de afine, caju, chia, kale, banane, lapte de cocos și altele asemenea, însă nu sunt conștienți și de conținutul lor caloric. Unul foarte ridicat. Nutriționiștii recomandă să ne limităm la alimente care nu depășesc, împreună, 300 de calorii, pentru smoothie-ul nostru. Alege mai multe legume și mai puține fructe și adaugă cantități mici de semnițe și nuci.

Folosești doar albușurile ouălor

Și te privezi de ce are mai gustos acest aliment. Asta în ciuda faptului că din ce în ce mai multe studii legate de sănătatea inimii n-au găsit nicio legătură în a mânca un ou pe zi și efectele adverse ale colesterolului. Ouăle nu sunt inamicele inimii, dacă sunt consumate cu moderație. Așa că nu există niciun motiv să renunți la aceste superalimente, bogate în proteine, vitaminele D și B12, minerale precum seleniu și fier și acid folic.

Faci supradoză de grăsimi esențiale

Am stabilit deja că uleiul de măsline extravirgin, nucile și avocado sunt bogate în acizi grași sănătoși și benefici în special pentru inima ta. Dar chiar și-n cazul acesta, trebuie să fii atent la porții. Să-ți dau un exemplu! O porție de avocado nu înseamnă tot fructul, ci o cincime din el, o porție de sâmburi de nuci sau semințe de tot felul n-ar trebui să depășească mărimea unui shot și nici cu uleiul de măsline nu trebuie să exgerezi. Altfel, vei transforma un aliment sănătos într-o sursă inutilă de calorii.



INAPOI LA PRIMA PAGINA