ABC-ul sportului în zilele reci

Citeste tot despre:

, ,

Sportul este cel mai eficient și la îndemână antidepresiv de care dispunem. Iar iarna, când zilele scurte și reci au efect și asupra psihicului tău, avem nevoie de o doză mai mare de exerciții. Musai în aer liber.

De ce afară?

Frigul arde calorii!

Frigul îți face bine, așa că nu te mai feri de el! Multe studii specializate au demonstrat că oamenii care se expun la frig au un metabolism mai rapid, ceea ce înseamnă mai multe calorii arse. Slăbești cu ajutorul gerului, cumva. Se spune că, dacă petreci între o oră și două în aer liber, la temperaturi scăzute, vei pune la treabă metabolismul mai mult decât ai face chestia asta în zilele călduroase. Cu o condiție! Să o faci în mod regulat. Iar dacă alergi un kilometru pe vreme rece, vei antrena mai multă energie decât dacă o faci vara, însă asta are legătură și cu hainele ceva mai groase purtate la jogging. O plimbare mai lungă în parc sau o ieșire cu copiii, să construiți un om de zăpadă, au un efect cardio asupra corpului tău, ajutându-te, pe termen lung, să scapi de ceva kilograme în plus.

Gwen Stefani

Astenia de iarnă se vindecă cu zăpadă

Iarna nu e ca vara, dar sunt zile frumoase și însorite în care este mai mare plăcerea să ieși în natură. Ba mai mult, cu cât petreci mai mult timp în aer liber, cu atât îți imprimi o stare de spirit mai bună. Puțin soare într-o perioadă în care zilele scurte țin oamenii în casă face minuni asupra psihicului tău. O activitate fizică în frig te eliberează de stres și ajută creierul tău să elibereze așa numiții hormoni ai fericirii. Asta pentru că trupul tău muncește mai mult pentru a-și păstra temperatura ridicată, iar asta înseamnă și o producție mai mare de endorfine, acele substanțe care te ajută să te eliberezi de stres. Vrei să știi care-i cea mai la îndemână activitate relaxantă, iarna? O plimbare în parc după o ninsoare recentă.

Capul, plămânii și inima îți vor mulțumi

Nu avem statisticii, dar nu am greși prea mult dacă am spune că iarna avem tendința de a petrece aproape 90% din timp în spații închise. Iar această izolare poate avea repercusiuni asupra sănătății noastre, cele mai frecvente neplăceri fiind durerie de cap și afecțiunile respiratorii. Lucruri pe care nu le resimțeam în copilărie, când ne petreceam toate zilele de iarnă afară, la zăpadă și săniuș. Nu este prea târziu pentru copilul din tine, așa că scoate-l afară, la zăpadă! Mai mult, frigul îți pune mai mult la muncă și inima, iar asta înseamnă o circulație mai bună a sângelui. Exercițiile în aer liber (și rece) sunt benefice, așadar, atât pentru plămâni, cât și pentru inimă, așa că profită! Nu trebuie să te îngrijorezi legat de aerul rece pe care îl inspiri atunci când alergi, de exemplu. Când ajunge la nivelul plămânilor, nu va mai fi așa. Ajută și dacă inspiri și expiri adânc.

Jennifer Lopez

Util iarna

Îmbracă-te în straturi!

Primul trebuie să fie un tricou sportiv din material sintetic (și nu din bumbac), care se usucă rapid și nu rămâne umed și lipit inconfortabil de corp. Ca strat intermediar, alege un polar sau chiar o piesă din lână, cu rol de izolare termică. Ultima piesă trebuie să fie o jachetă ușoară, realizată dintr-un material rezistent la vânt și ploaie.

Fă încălzirea în casă!

Te vei simți mult mai confortabil când vei da nas în nas cu gerul, dacă ai corpul deja încălzit. Așadar, e de recomandat să faci exercițiile de încălzire în interior și abia apoi să ieși afară.

Protecția solară și ochelarii sunt un must

Da, știm că e iarnă și nimeni nu se teme de vreo insolație. Dar fața, singura parte a corpului lăsată liberă, va fi la fel de afectată dacă e soare puternic. Reflectate în zăpadă, razele acestuia te pot orbi, așa că nu uita ochelarii! Cea mai frecventă problemă oculară apărută iarna este arsura corneeană, care apare după expunerea la razele ce se reflectă pe zapadă.

Hidratează-te ca vara!

Chiar dacă, iarna, nu-ți este sete ca în zilele călduroase, organismul tău are o mai mare nevoie de a fi hidratat. Științific, asta se explică prin faptul că, atunci când corpul nostru încălzește aerul pe care-l inhalăm, creează vapori de apă eliberați când expirăm. Iar asta înseamnă deshidratare fără semne. Soluția: bea apă constant!

Ducii de Cambridge

Poartă căciulă!

Un studiu recent arată că mare parte din căldura din corpul se eliberează prin porii capului. Dacă vreți cifre, vă și dăm: între 40 și 45%! Acoperă-ți, așadar, capul când faci sport, chiar dacă restul corpului este îmbrăcat în haine potrivite pentru temperaturile reci.

Când vezi pinguini… e prea frig pentru sport!

Sportul pe temperaturi pozitive, chiar și până-n 10 grade, e îndurabil pentru toată lumea. Ba chiar este de recomandat să faci mișcare pe o astfel de vreme. Pericolul pentru pielea expusă a feței apare când facem sport la sub zero grade. O cagulă sau o eșarfă masivă sunt soluții, pe lângă hidratarea tenului cu o cremă groasă. Dacă vorbim de -10 grade sau pe-acolo, mai bine stai în casă!

Începe cu pași mărunți!

Chiar și la propriu. Asta pentru că mușchii și plămânii tăi au nevoie de o perioadă de aclimatizare cu gerul. Începe cu un ritm mai lent și nu te panica dacă ai probleme de respirație, inițial! Senzația va dispărea, după încălzire.

Tips

Ieși la alergat cu prietenii!

Asta te va ajuta să te ții de treabă și să fii punctual. De ce? Pentru că, odată stabilită întâlnirea, îți va fi rușine să-i lași pe partenerii de sport să te aștepte în frig.