Ce mănânci ca să ai un păr de vedetă?

Acolo unde cosmetica modernă dezamăgește, poate interveni cu succes Mama Natură. Și tocmai în grădina ei găsim cele mai bune elixire pentru frumusețea podoabei capilare. Hrănit cum trebuie din interior, părul nostru mai poate avea o șansă!

Somon pentru strălucire

Acizii grași sănătoși precum Omega-3, responsabili pentru luciul acela ca din reclame al părului, nu pot fi produși de organismul nostru, așa că avem nevoie să ni-i procurăm singuri. Important este să știm de unde. Cele mai bogate surse sunt somonul, sardinele și macroul, pește oceanic care este cât se poate de benefic pentru podoaba capilară. În sensul că-l ajută să crească bogat și să aibă acea strălucire sănătoasă.

Iaurt grecesc pentru creștere

Cel mai proteic dintre iaurturi conține un ingredient care dinamizează circulația sanguină către scalp, ceea ce ajută la creșterea mai rapid a părului. Doar sunt cunoscuți grecii pentru podoaba lor capilară bogată. Acest ingredient este cunoscut ca acid pantotenic sau vitamina B5, care luptă împotriva subțierii și pierderii părului. O să ți se pară familiară această vitamină, căci este prezentă printre ingredientele multor produse pentru îngrijirea părului.

Spanac pentru firul fragil

Pentru ca părul tău să nu capete acea textură fragilă și neatrăgătoare, care duce, eventual, la ruperea lui, trebuie să-l menții bine hidratat. Iar spanacul, ca și alte rude ale lui cu frunze de un verde închis (kale, de exemplu), este bogat în substanțe nutritive precum vitamina A, fier, betacaroten, acid folic și vitamina C. Toate acestea lucrează de minune pentru binele scalpului și al părului tău.

Cereale pentru prevenirea căderii părului

Cum un deficit de fier în organism duce la pierderea părului, soluția este, bineînțeles, să consumi alimente bogate tocmai în aceste mineral. Ce poți mânca pentru mai mult fier? Cereale integrale, paste, soia sau linte. Dacă ești genul carnivor, consumă carne de vită, bogată în fier, iar dacă alegi ficatul ieși și mai mult în avantaj. Alte alegeri cu un conținut satisfăcător de fier sunt crustaceele sau verdețurile cu frunze de culoare închisă.

Carne de pui pentru un fir mai puternic

Este vorba de acele proteine care pot ajuta la creșterea și la textura mai sănătoasă a părului. În cazul unui deficit de astfel de substanțe nutritive, firul de păr nu va fi hrănit și, într-un final, vei pierde mai mult din podoaba capilară decât vei câștiga. Proteinele complete, și anume acelea care conțin cei opt aminoacizi esențiali pentru reconstrucția capilară, sunt de origine animală și le găsești în carnea de pui, cea de pește, ouă și lactate.

Morcovi pentru părul uscat

Vopsirea frecventă și folosirea produselor de styling îți dau un look cool, însă părul tău nu este foarte încântat de asta. Tot ce „câștigă“ el este uscarea și ruperea. Aici ar trebui să intervină betacarotenul cu efect antioxidant pe care îl găsim din abundență în morcovi, dar și în cartofii dulci, caise, dovleac sau broccoli. Odată ajuns în organism, betacarotenul este transformat în vitamina A, care protejează împotriva deshidratării părului. Cum? Acționând asupra glandelor din scalp, care produc, prin urmare, mai mult sebum.

Stridii pentru un păr mai bogat

Asta pentru că aceste alimente cunoscute ca afrodiziace sunt bogate în zinc, iar un nivel scăzut de astfel de minerale cauzează pierderea părului și chiar mătreață. Celulele care lucrează la construirea unui nou fir de păr se bazează pe zinc pentru a funcționa cât mai bine. Dar cum stridiile nu sunt chiar pentru toate buzunarele sau gusturile, alte surse de zinc mai sunt carnea de vită, crabii, homarii și cerealele.

Globurile de Aur 2016 - favoriți
Cate Blanchett

Tip!

Strălucește precum Cate Blanchett

Pentru un luciu à la Hollywood pe care îl vezi doar la coafurile de vedete, încearcă recomandarea ce vine de la stilistul lui Cate. Încălzește puțin ulei extravirgin de orice și aplică-l apoi, ușor, pe păr, de la mijlocul firului de păr spre vârfuri. Lasă-l să acționeze timp de cinci minute, apoi spală-l în mod normal, cu un șampon hrănitor.



INAPOI LA PRIMA PAGINA