De ce este dieta flexitariană atât de populară anul acesta?

Creat de medicul dietetician Dawn Jackson Blatner, regimul este dedicat celor care sunt interesați să treacă în tabăra vegetarienilor, dar nu sunt hotărâți să spună „Adio!“ cărnii.

Unii nutriționiști o consideră dieta anului 2017, alții o includ pe primele poziții ale topului 10 în materie de eficiență. Pe scurt, dieta flexitariană este un mix a două cuvinte: flexibil și vegetarian.

Au împreună o fetiță de trei ani, pe nume Blue Ivy
Beyonce și Jay-Z preferă acest regim celui vegetarian

La ce te ajută?

Flexitarienii cântăresc cu 15% mai puțin decât cei cu un regim alimentar carnivor, au o rată mai scăzută a îmbolnăvirilor de inimă, diabet și cancer și trăiesc, în medie, cu circa 3,6 ani mai mult decât cei care mănâncă produse din carne.

Câte stele i-au acordat experții?

Slăbit pe termen scurt: 3,6 din maximum de 5 stele

Meținerea greutății pe termen lung: 3,4 din maximum de 5 stele

Ușor de urmat: 3,6 din maximum de 5 stele

Stil de viață sănătos: 4,3 din maximum de 5 stele

13557339 - boiled meat with sausages and vegetable salad
Carnea nu este interzisă, dacă este prezentă rar în meniul tău

Cum funcționează?

Dieta te încurajează să adaugi mai multe alimente din grupa plantelor în meniul tău zilnic. Chiar dacă cei care îmbrățișează acest curent sunt încurajați să înlocuiască carnea cu alimente bogate în proteine precum tofu, fasole, linte, nuci, semințe și ouă, aceasta nu este înterzisă complet. Poți adăuga și carne slabă în meniul tău (curcan, pui, pește), din când în când, și nu se supără nimeni. Celelalte grupe de alimente acceptate sunt fructele și legumele, cerealele integrale, lactatele și condimentele precum uleiurile, ierburile picante și grăsimile sănătoase.

Ce este un meniu flexibil?

Timp de cinci săptămâni, ai la dispoziție un plan alimentar foarte simplu care poate fi combinat după cum îți place. Există, așadar, o schemă fixă, de tipul 3-4-5, care îți impune să consumi un mic dejun de maximum 300 de calorii, un prânz de 400 de calorii și o cină de 500 de calorii, alegând din grupele de alimente acceptate. Ai voie și la două snackuri pe timpul zilei, a 150 de calorii fiecare, ceea ce face ca totalul de calorii consumate în timpul unei zile să nu depășească 1.500, în cazul femeilor, și 1.800-2.000, în ceea ce-i privește pe bărbați.

După cum spuneam, pe mesele flexitarienilor ar trebui să se găsească mai degrabă proteine provenite din plante decât de origine animală. Poți alege la micul dejun un bol din cereale integrale cu lapte de soia, semințe și fructe de pădure, apoi, la prânz, supă de fasole neagră cu salată și baghetă din făină integrală. Ca snack, poți alege un măr cu unt de arahide, iar pentru ultima masă a zilei, poți încerca un burger vegetarian cu cartofi dulci pai.

Quinoa, avocado and apple salad. Perfect for the detox diet or just a healthy meal. Selective focus with extreme shallow depth of field.
Trebuie să bifezi măcar două zile fără carne pe săptămână

Ce tip de flexitarian ești?

Blatner este de părere că un începător într-ale dietei este cel care bifează două zile fără carne pe săptămână și un consum de proteină animală de circa 700 grame, în tot acest timp.

Flexitarienii avansați reușesc să elimine carnea din meniul lor timp de 3-4 zile pe săptămână, iar cantitatea lor de carne se reduce la 500 de grame.

Experții ajung până la cinci sau chiar mai multe zile fără carne, în timp ce porțiile lor cu astfel de alimente nu depășesc 250 de grame.

Cât de mult poți slăbi?

Destul de mult. Cercetătorii au ajuns la concluzia că atât vegetarienii, precum și rudele lor semi-vegetariene au tendința de a se sătura cu mai puține calorii, obișnuință creată prin faptul că și consumă mai puține. Prin urmare, aceștia cântăresc mai puțin și au un indice de masă corporală mai scăzut, datorită faptului că au mai puțină grăsime corporală. Dacă tinzi să alegi mai multe alimente din grupa plantelor (fructe, legume și cereale), vei ajunge, în timp, să te saturi cu o masă mult mai puțin bogată decât erai obișnuit înainte. Iar un deficit de calorii, combinat cu minimum de activitate fizică te vor ajuta să scapi de kilogramele în plus mai repede decât ai fi crezut.

foto: guliver/getty images/rex features, 123rf.com



INAPOI LA PRIMA PAGINA