Dieta veselă. Ce mănânci ca să fii fericit?

 

Te simți după cum mănânci. Da, este adevărat, endorfinele responsabile pentru starea ta de bună dispoziție pot fi ajutate și prin alimentație. Eliberarea acestor molecule ale fericirii în organism nu are neapărat legătură cu slăbirea, dar noi am găsit pentru tine o dietă care să te ajute să te menții în formă, dar și fericită!

Jennifer Garner, adeptă a legumelor și fructelor

Ce alegi?

Legume și fructe: Sunt bogate în antioxidanți, iar aceștia luptă nu doar împotriva îmbătrânirii, ci și a nivelul stresului din organism și ajută la creșterea celui al sustanțelor responsabile cu starea de bine.

Condimente: Capsaicina, substanță pe care o întâlnim în ardeiul iute, de exemplu, accelerează metabolismul. Iar șofranul, turmericul și ghimbirul stimulează creierul să elibereze așa numitele substanțe responsabile cu starea de bine: endorfinele.

Iaurt și kefir: S-a demonstrat că probioticele conținute de alimentele fermentate precum iaurtul, kefirul sau varza murată ajută la schimbarea în bine a dispoziției noastre. Asta pentru că, spun unii, majoritatea substanțelor fericirii se produc la nivelul stomacului. Iar probioticele ne ajută să-l menținem sănătos.

Pește, carne slabă, crustacee: Aceste alimente bogate în proteine conțin aminoacizi necesari creierului pentru a produce hormoni responsabili cu buna dispoziție.

Ce arunci?

Dulciurile: zahărul și carbohidrații conținuți de acestea acționează împotriva bacteriile benefice de la nivelul intestinului.

Mâncărurile procesate: un studiu a demonstrat că cei care consumă astfel de alimente au un risc cu 58% mai mare de a dezvolta stări depresive.

Plan alimentar de șapte zile:

Ziua 1

Micul dejun:

Smoothie-ul fericit. Amestecă o jumătate de banană cu o mână de zmeură, spanac, două linguri de iaurt, o jumătate de linguriță de scorțișoară, puțină pulbere de cacao, o lingură de semințe de dovleac și 150 ml de lapte de migdale.

Prânz

Supă de cocos cu dovlecei și mazăre. Amestecă  doi dovlecei tăiați felii cu ulei de cocos, chilli și usturoi și călește-i! Adaugă 70 grame de mazăre, pătrunjel, suc de lămâie și 120 ml de lapte de cocos și amestecă-le în blender.

Cină.

Somon și creveți cu sos teriyaki. Marinează un file de somon și 100 grame de creveți cu sos teriyaki, suc de lămâie, usturoi și ghimbir. Gătește-le pe bețe pentru frigărui și servește cu paste de dovlecei.

Ziua 2

Micul dejun

Pâine de secară Pumpernickel cu pastă de drojdie Marmite. Întinde un strat subțire pe o felie de pâine și presară semințe de dovleac.

Prânz

Somon și pancake din semințe de in. Amestecă 50 grame de făină de alac cu o lingură de semințe de in, 1 linguriță de praf de copt, 100 ml de lapte de migdale și o jumătate de ou bătut. Prăjește două pancakes în ulei de migdale și servește totul cu iaurt grecesc și somon afumat.

Cină

Legume mediteraneene călite. Taie felii o vânătă și călește-o cu paste din dovlecei, ardei gras și ceapă. Presară pe deasupra 20 grame de brânză de capră și semințe de dovleac.

Ziua 3

Micul dejun

Terci de quinoa și alune. Fierbe 50 grame de quinoa cu 200 ml de lapte de migdale. Adaugă alune tăiate bucăți, semințe de dovleac, scorțișoară și nucșoară. Ca dressing, folosește fructe de pădure și iaurt grecesc.

Prânz

Supă de ciuperci. Pune trei ciuperci porcini în 200 ml de apă fiartă și lasă-le la înmuiat 20 de minute. Călește ceapă roșie și 150 grame de ciuperci proaspete tăiate bucăți, apoi adaugă două linguri de vin alb, ciupercile porcini și fierbe tot amestecul. Pune și o linguriță de muștar și dă toate ingredientele prin blender.

Cină

Ton cu susan și salată. Marinează o bucată de ton în usturoi, ardei iute, ghimbir și ulei de susan. Dă-l, apoi, la tigaie! În salată, amestecă varză roșie, morcov ras, ridichi, avocado, coriandru, ardei iute și sos tamari.

Ziua 4

Micul dejun

Smoothie-ul fericirii (rețeta din ziua 1)

Prânz

Salată cu pui și quinoa. Amestecă baby spanac, năsturel, rucola, avocado, 40 grame de quinoa și 100 g de bucăți de pui la grill. Pentru dressing, folosește ulei de măsline, lămâie și oțet de mere.

Cină

Biban de mare și orez cu ceai verde. Bagă la cuptor un fileu de biban de mare cu sos tamari. Fierbe orezul cu ghimbir ras în apa în care ai adaugat patru linguri de ceai verde.

Ziua 5

Micul dejun

Ouă fierte condimentate. Călește ceapă, usturoi și ardei iute. Adaugă o jumătate de linguriță de sos de tomate, o jumătate de ardei gras și o jumătate de cartof dulce tăiat felii și apă. Fierbe ouăle în acest amestec și servește cu felii de avocado, lime și chilli.

Prânz

Somon și creveți cu sos teriyaki (rețeta din Ziua 1).

Cină

Aripioare de pui cu chipsuri de păstârnac. Marinează cinci aripioare de pui în sirop de arțar, ulei de susan și sos tamari. Gătește-le la tigaie și servește-le cu chipsuri de păstârnac asezonat cu paprika și salată.

Ziua 6 și Ziua 7: Repetă rețetele din oricare alte două zile!



INAPOI LA PRIMA PAGINA