Diete VIP. Cum slăbești în funcție de vârstă?

La 25 de ani nu-i ca la 45, dar tu poți face în așa fel încât să fie. Pe măsură ce înaintezi în vârstă, devine din ce în ce mai greu să scapi de kilogramele în plus, așa că varianta câștigătoare ar fi să te ferești să acumulezi prea multe. Noi te ajutăm să iei cele mai bune decizii alimentare și de stil de viață, în conformitate cu anii din buletin.

Selena Gomez (25)

Între 20 și 29 de ani

În mod normal, aceasta este perioada din viață în care n-ar trebui să ai mari probleme cu greutatea și-n care poți slăbi rapid, fără mare chin. Metabolismul își face bine treaba, căci, în tinerețe, funcționează la capacitate maximă. Altfel, în această perioadă a vieții, problemele cu greutatea se pot datora mai ales stilul de viață haotic și lipsei somnului. Când te hotărăști să dai jos ceva kilograme, primele alimente la care ar trebui să apelezi sunt fructele, în special merele. Substanțele coținute de acestea, precum pectinul, acidul fructic și potasiul, accelerează metabolismul și îmbunătățesc digestia.

Sugestie de meniu

Micul dejun: o lingură de fulgi de ovăț cu iaurt degresat și un măr

Prânz: un măr tăiat felii și două linguri de spanac fiert, peste care să presari sos de iaurt, ulei de măsline, oțet de mere și o linguriță de apă.

Gustare: nuci și alte semințe

Cină: un măr tăiat cubulețe, peste care să torni suc de lămâie și 125 de g de brânză slabă rasă.

Atenție! Această dietă restrictivă nu trebuie să dureze mai mult de trei zile și este necesară atunci când vrei să scapi rapid de câteva kilograme.

Între 30 și 39 de ani

Katie Holmes (38)

Odată ce ai trecut de pragul celor 30 de ani, vei observa că metabolismul nu mai arde cu aceeași eficiență toate acele calorii pe care le consumi. Iar asta se poate întâmpla în ciuda faptului că ai rămas la fel de activ fizic. Dietele care te ajută să slăbești rapid erau eficiente la 20 de ani, însă acum pot face mai mult rău decât bine. Slăbirea extremă îți poate adăuga ani în plus, prin faptul că pielea ta va arăta mai ridată și mai lăsată decât atunci când aveai kilograme în plus. Specialiștii în nutriție sunt de părere că n-ar trebui să dai jos mai mult de un kilogram pe lună.

Sugestie de meniu

Micul dejun: o lingură de fulgi de ovăz și porumb cu lapte degresat și morcov ras

Gustare: un castravete cu suc de lămâie

Prânz: doi cartofi fierți cu o salată de legume

Gustare: un ardei gras mediu

Cină: o salată de legume cu pâine de secară

Între 40 și 49 de ani

Kate Beckinsale (44)

Nu există persoană trecută de 40 de ani care să nu aibă probleme cu greutatea. În plus, schimbările hormonale cauzate de premenopauză, în cazul femeilor, îți pot cauza o senzație încontinuă de foame. În această perioadă a vieții, este important să fii mai atent la ceea ce mănânci și să-ți controlezi poftele culinare. Este recomandat să înlocuiești gustările bogate în calorii cu mâncăruri bogate în fibre, care te vor menține sătul pentru o perioadă mai lungă de timp. În plus, sarea ar trebui consumată în cantități mult mai mici.

Sugestie de meniu

Micul dejun: Fierbe o cantitate de 150 g de orez și împarte-o în trei porții, pe care să le combini cu alte proteine și să le mănânci în diferite perioade ale zilei. Pentru prima masă a zilei, consumă prima porție, alături de un iaurt degresat și o linguriță de miere.

Prânz: orez cu 150 g de pește sau pui la cuptor

Gustare: fructe sau 90 g de brânză slabă

Cină: Orez cu legume și o linguriță de ulei de măsline

Peste 50 de ani

Pamela Anderson (50)

Persoanele care schimbă acest prefix important ale vieții au un deficit de energie cu 30% mai mic decât în tinerețe. În plus, corpul începe să piardă din masa musculară, iar una dintre măsurile imediate pe care le poți lua este să face exerciții de forță. După cum știm, mușchii ard calorii, așa că este foarte important ca tu să-ți crești masa musculară prin exerciții specifice. Legat de dietă, este recomandat să-ți împarți mesele în patru sau cinci gustări mici și să consumi doar un sfert de linguriță de sare pe zi. Ca fruct, alege ananasul, cu efect excelent asupra tractului digestiv.

Sugestie de meniu

Micul dejun: o felie de ananas și 90 g de brânză

Prânz: o jumătate de ananas și 90 g de pui fiert, pește sau alt tip de carne slabă

Cină: o felie de ananas, una de pâine de secară și o bucățică de brânză slabă. În plus, fructe precum kiwi, oțetul de mere și anghinarele fierte pot fi folosite din plin în alimentație, deoarece ajută la accelerarea metabolismului.



INAPOI LA PRIMA PAGINA