Febra musculară – teorie și practică (partea a II-a)

Iată câteva sfaturi folositoare pe care să le încercați, pentru a vedea care funcționează cel mai bine în cazul dumneavostră. În esență, cel mai bun tratament pentru febra musculară este prevenirea apariției ei.

  • Dați dovadă de răbdare: febra musculară va dispărea în 3 până la 7 zile fără nici un fel de tratament.
  • Încercați tehnici de recuperare activă. Exercițiile aerobe ușoare măresc fluxul sanguin și astfel ajută la diminuarea durerii musculare.
  • Reveniți-vă după efort prin stretching ușor. Întindeți mușchii până simțiți un ușor discomfort și mențineți poziția 10-30 secunde.
  • Masaj blând la nivelul musculaturii afectate. Masajul stimulează neutrofilele ( celule albe din sânge care luptă împotriva inflamației ), reducând durerea musculară. http://www.vaxicumsport.ro/
  • Faceți o baie cu sare, în piscină sau cadă timp de 15 minute pentru relaxare și reducerea tensiunii musculare.
  • Folosiți medicamente: antiinflamatoriile nonsteroidiene precum aspirina sau ibuprofenul reduc temporar durerea, dar nu grăbesc refacerea.
  • Vitamina C ajută la refacerea țesutului de legătură afectat.
  • Evitați orice activitate solicitantă care poate accentua durerea.
  • Așteptați ca durerea să dispară în totalitate înainte de a efectua noi exerciții solicitante.
  • Nu uitați să vă incalziți corespunzător înainte de a efectua un nou antrenament. Mușchii neincalziti supuși brusc unui efort intens au șanse mai mari de a dezvolta leziuni decât mușchii incalziti corespunzător înainte de efort. Încălzirea efectuată corect crește ritmul bătăilor cardiace și respiratorii, mărind aportul de oxigen și substanțe nutritive la nivelul mușchiului înainte ca acesta să fie solicitat în cadrul antrenamentului. În plus, la nivelul articulațiilor se secretă mai mult lichid sinovial, mărind flexibilitatea. Prin încălzire, organismul se adaptează cerințelor antrenamentului.
  • Urmați regula celor 10%. Când începeți o nouă activitate luați-o treptat și creșteți durata și intensitatea exercițiilor cu maxim 10% pe săptămâna.
  • Asigurați-vă că beți apă în cantități corespunzătoare, consumați mulți carbohidrați și puține grăsimi, pentru a furniza mușchilor combustibilul necesar.