Jeep-urile istorice ale Majestății Sale au fost repatriate FOTO

Cele patru Jeep-uri din colecția Majestății Sale, dintre care două au cu România și cu Familia Regală o legătură istorică, se află de zilele trecute pe Domeniul Regal Săvârșin.

Pe treptele Palatului Peleș de la Sinaia, în aprilie 1946

Aflate pentru 70 de ani în Anglia, apoi în Elveția, cele patru mașini militare din al Doilea Război Mondial au fiecare povestea ei, dar au însoțit pe Regele Mihai și pe Regina Ana întreaga lor viață.

Importantele vehicule de patrimoniu vor putea fi admirate la Muzeul Regal al Automobilului din Satul Regal al Domeniului Săvârșin, începând cu luna mai 2018. Alături, va putea fi vizitat Atelierul Auto al Regelui Mihai I, în clădirea originală în care acesta a funcționat în anii 1940. El va fi amenajat cu toate piesele, uneltele, mecanismele și cărțile tehnice pe care Majestatea Sa le-a achiziționat și folosit timp de 70 de ani în reședințele sale din exil. Atelierul Auto va fi organizat în primele luni ale anului viitor.

Dintre cele patru Jeep-uri, doar unul a intrat în posesia Majestății Sale în timpul celui De-Al Doilea Război Mondial. El a fost primit în dar de Regele Mihai de la Armata Statelor Unite ale Americii la Palatul Elisabeta, la sfârșitul anului 1944. Modelul poartă numele de Jeep Ford GPW.

Al doilea Jeep istoric este un vehicul militar Willis și a fost construit în anul 1944. Este celebrul Jeep al generalului Patton, care l-a oferit la sfârșitul războiului Marelui Duce de Luxemburg. Acesta l-a oferit în anul 1969 verișoarei lui, Regina Ana.

Jeep-ul Ford GP și Jeep-ul Bantam BRC 40 sunt două mașini fabricate în anul 1941 și au fost cumpărate, într-o stare avansată de degradare, de către Majestatea Sa, din Statele Unite ale Americii, în anul 1977. Zece ani mai târziu, ambele erau în perfectă stare de funcționare.

În afara celor patru Jeep-uri din colecția personală, Regele Mihai a recondiționat integral încă cinci Jeep-uri, de-a lungul deceniilor de exil. Trei au fost înstrăinate de Majestatea Sa, după restaurare, iar două dintre ele sunt încă în curs de recondiționare.

Foto: Cristian Coposesc



INAPOI LA PRIMA PAGINA