Beauty

5 legume fresh pentru dieta de primăvară

5 legume fresh pentru dieta de primăvară

Dacă vrei să te simţi ca nou în mai puţin de-o săptămână, începe prin a face curăţenie în lista ta de cumpărături! Spanac Cine e fan? Amanda Seyfried Popeye Marinarul are dreptate. Spanacul te face mai puternic. Sau cel puţin îţi pune sângele în mişcare, datorită conţinutului bogat în fibre, apă, antioxidanţi, vitamine, magneziu, potasiu şi fier. Chiar aşa, toate acestea se găsesc în frunzele lui mici şi aromate. Cu doar o cană de spanac vei obţine 20% din doza zilnică de fibre recomandată de nutriţionişti pentru o digestie sănătoasă şi calmarea senzaţiei de foame. Folosit la salate sau fiert, spanacul este o alegere sănătoasă pe care ţi-o propune primăvara pentru alimentaţia ta.

Calorii: 23/100 g

Click pe următoarea!

Praz

Cine e fan? Gordon Ramsay

La fel de celebră precum bancurile cu olteni, această legumă de sezon este pe cât de delicioasă, pe atât de benefică pentru silueta ta. Cu un gust puţin mai dulce decât „sora mai mică“, ceapa, prazul poate fi consumat şi în cantităţi mai mari, fără surprize… neplăcute. Tulpina şi frunzele acestui aliment sunt bogate în vitamine, potasiu, calciu, magneziu, fier, zinc şi fibre, lucru care face din praz un bun diuretic şi un stimulent pentru un metabolism mai rapid. O excelentă reţetă autohtonă este ciorba de praz, pe care o poţi include oricând în dieta ta.

Calorii: 61/100 g

Urzici

Cine e fan? Victoria Beckham

Aceste legume pişcătoare, pe care picioarele noastre le ocolesc cu înverşunare, ne pot fi prietene atât de bune. Nouă şi siluetei noastre. Bogate în potasiu, calciu, fier şi vitaminele A, B şi C, urzicile au un rol esenţial în reducerea apetitului. În plus, urzicile au şi proprietăţi diuretice, fiind benefice împotriva retenţiei de apă, ajutând la detoxifiere şi la purificarea sângelui. Urzicile se prepară în acelaşi mod ca „vărul“ spanac, prin fierbere, şi merg de minune cu usturoi sau mămăligă.

Calorii: 66/100 g

Ridichi

Cine e fan? Anne Hathaway

Hidratante şi cu un conţinut bogat în fibre, aceste legume uşor iuţi merită să fie incluse în dieta ta, cu atât mai mult cu cât aproape că nu au nicio calorie. În schimb, te răsplătesc cu minerale precum potasiul şi vitaminele B6 şi C. Cum te ajută mai exact? Fibrele scad apetitul, iar mineralele şi vitaminele stimulează digestia şi contribuie la eliminarea toxinelor din organism. Indicat este să le consumi crude, în salate proaspete, sau ca garnitură la fripturi.

Calorii: 16/100 g

Ceapă verde

Cine e fan? Jessica Simpson

Gustul delicios al cepei verzi de primăvară compensează pentru eventualele neplăceri în respiraţie sau lacrimi, de mai târziu. Iar cromul conţinut de această legumă, pe lângă celelalte minerale şi uleiuri esenţiale, ajută la reducerea depozitelor de grăsime şi la scăderea nivelului colesterolului. În plus, toate aceste substanţe prietenoase îţi pun metabolismul la muncă, accelerându-l, pentru ca tu să arzi mai multe calorii. Cu doar o ceapă pe zi, silueta ta are numai de câştigat.

Calorii: 37/100 g

foto: hepta, guliver/getty images, shutterstock