5 sfaturi pentru ca atelierul mecanic să se diferenţieze de concurenţă

12 septembrie, 2019
1 5 sfaturi pentru ca atelierul mecanic sa se diferentieze de concurenta jpg jpeg

Concurenţa în orice sector este din ce în ce mai agresivă, sectorul auto nu face excepţie. Cum să atragi clienţii atunci când există atât de multe ateliere similare cu al tău?

Poţi alege o locaţie mai bună, poţi utiliza un aparat echilibrat, un aparat dejantat sau o masina dejantat roţi de ultimă oră? Poţi oferi preţuri mai bune? Singura modalitate de a fi ales în detrimentul concurenţei tale este să fii unic.

Pentru ca atelierul tău mecanic să se diferenţieze de concurenţă nu trebuie să reduci preţurile sau pur şi simplu să oferi şi tu servicii care funcţionează şi la ceilalţi, ci să te concentrezi asupra unor aspecte esenţiale:

Inovaţie

 Pariază întotdeauna pe inovaţie. Pe cât posibil, investeşte în echipamente tehnice specializate care eficientizează procesele de lucru şi arată asta clientului! Îi va plăcea să ştie că maşina sa, pe care a ales-o atât de atent, va avea parte de un serviciu de înaltă calitate.

Serviciul pentru clienţi

 Este mai mult decât logic că relaţiile cu clienţii trebuie să fie cât mai plăcute, dar acest lucru nu este suficient. Un serviciu eficient pentru clienţi este unul care acordă atenţie şi anticipează dorinţele. De exemplu:

-Creează procese simple şi eficiente, astfel încât clientul să aştepte cât mai puţin;

-Explică în detaliu diagnosticul pentru a crea încredere şi a clarifica bugetul;

-Oferă întotdeauna garanţie;

-Fii punctual cu livrarea;

-Standardizează modul de tratare a clientul, fie personal, prin telefon sau online.

Imaginea brandului

  Unicitatea nu se limitează la caracteristici fizice şi tangibile, cum ar fi servicii mai bune şi preţuri competitive, ci acoperă şi aspecte emoţionale, simbolice şi subiective.

Analizează concurenţa şi observă deficienţele sale. Uită-te la punctele tale forte. Defineşte profilul ţintă sau potenţialul client şi află ce vrea, de exemplu: profesionalism, viteză sau încredere.

În urma acestei analize defineşte modul în care doreşti să rămâi în mintea clienţilor tăi, ce emoţii, sentimente şi valori vrei să transmiţi.

Uniformitate vizuală

 Urmând acelaşi principiu al imaginii brandului, asigură-te că există o linie vizuală standardizată în toate elementele care alcătuiesc publicitatea, afişele, documentele, reţelele sociale şi chiar amenajarea atelierului, respectând culorile, sigla şi elementele caracteristice. Câte branduri recunoşti doar după logo? Este important să ai un element grafic capabil să te poziţioneze în mintea clienţilor tăi şi să transmită tot ceea ce reprezintă atelierul tău.

 Profită de resursele digitale

 Este important să ai un site pe care să-l foloseşti pentru a-ţi descrie serviciile, pentru a atrage clienţi noi, oferind informaţii relevante care le indică că eşti expert în domeniul tău.

Reţelele sociale sunt, de asemenea, esenţiale pentru a atrage clienţi potenţiali şi pentru a rămâne în legătură cu aceştia. Nu este necesar să ai conturi pe toate reţelele, este de preferat să ai doar pe unele (de exemplu, Facebook sau Twitter) şi să le foloseşti zilnic. Împărtăşeşte informaţii interesante, creează concursuri, determină oamenii să lase comentarii, să folosească întrebări deschise şi, mai ales, să citească întotdeauna mesajele şi întrebările pe care utilizatorii le pun.

Nu ezita să apelezi la anunţuri plătite pe reţelele de socializare, acestea sunt destul de convenabile şi poţi ajunge la persoanele care te interesează, definind audienţa în funcţie de regiune, interese, vârstă etc.

 Având un brand puternic, cu o strategie de promovare bine gândită şi prezenţă online, atelierul mecanic se va diferenţia de concurenţă. Oferind o valoare adăugată serviciilor tale şi calitate vei câştiga loialitatea clienţilor care nu vor ezita să se întoarcă în atelierul tău şi să te recomande.



Recente pe Ok! Magazine

Nadia și Tarom jpg
andreea marin monia barladeanu ilinca vandici jpg
Mathilde Pinault, Francois Pinault, Salma Hayek, Profimedia (1) jpg
Haidy Cruz (2) jpg
Victoria Beckham jpg
Delfina Chaves in seria Maxima   FOTO Videoland (1) jpg
FotoJetCruise jpg
Ben și Fin Affleck, Profimedia jpg
FotoJetVedete jpg
david si victoria beckham
Celine Dion la Premiile Grammy 2024, Getty jpg
Lady Gaga și Joaquin Phoenix, Profimedia jpg
Sorin Bontea, Florin Dumitrescu si Catalin Scarlatescu   MasterChef Romania 2024 jpg
James Middleton   Instagram, Profimedia jpg
Regina Elisabeta a II a a parut fragila la intalnirea cu Liz Truss de la Castelul Balmoral (3) jpg
Richard Gere   Alejandra Silva, Profimedia jpg
Ileana Lazariuc, Insta PNG
Michael Douglas Zeta Jones GettyImages 1490705108 jpg