News

5 sfaturi pentru ca atelierul mecanic să se diferenţieze de concurenţă

5 sfaturi pentru ca atelierul mecanic să se diferenţieze de concurenţă

Concurenţa în orice sector este din ce în ce mai agresivă, sectorul auto nu face excepţie. Cum să atragi clienţii atunci când există atât de multe ateliere similare cu al tău?

Poţi alege o locaţie mai bună, poţi utiliza un aparat echilibrat, un aparat dejantat sau o masina dejantat roţi de ultimă oră? Poţi oferi preţuri mai bune? Singura modalitate de a fi ales în detrimentul concurenţei tale este să fii unic.

Pentru ca atelierul tău mecanic să se diferenţieze de concurenţă nu trebuie să reduci preţurile sau pur şi simplu să oferi şi tu servicii care funcţionează şi la ceilalţi, ci să te concentrezi asupra unor aspecte esenţiale:

Inovaţie

 Pariază întotdeauna pe inovaţie. Pe cât posibil, investeşte în echipamente tehnice specializate care eficientizează procesele de lucru şi arată asta clientului! Îi va plăcea să ştie că maşina sa, pe care a ales-o atât de atent, va avea parte de un serviciu de înaltă calitate.

Serviciul pentru clienţi

 Este mai mult decât logic că relaţiile cu clienţii trebuie să fie cât mai plăcute, dar acest lucru nu este suficient. Un serviciu eficient pentru clienţi este unul care acordă atenţie şi anticipează dorinţele. De exemplu:

-Creează procese simple şi eficiente, astfel încât clientul să aştepte cât mai puţin;

-Explică în detaliu diagnosticul pentru a crea încredere şi a clarifica bugetul;

-Oferă întotdeauna garanţie;

-Fii punctual cu livrarea;

-Standardizează modul de tratare a clientul, fie personal, prin telefon sau online.

Imaginea brandului

  Unicitatea nu se limitează la caracteristici fizice şi tangibile, cum ar fi servicii mai bune şi preţuri competitive, ci acoperă şi aspecte emoţionale, simbolice şi subiective.

Analizează concurenţa şi observă deficienţele sale. Uită-te la punctele tale forte. Defineşte profilul ţintă sau potenţialul client şi află ce vrea, de exemplu: profesionalism, viteză sau încredere.

În urma acestei analize defineşte modul în care doreşti să rămâi în mintea clienţilor tăi, ce emoţii, sentimente şi valori vrei să transmiţi.

Uniformitate vizuală

 Urmând acelaşi principiu al imaginii brandului, asigură-te că există o linie vizuală standardizată în toate elementele care alcătuiesc publicitatea, afişele, documentele, reţelele sociale şi chiar amenajarea atelierului, respectând culorile, sigla şi elementele caracteristice. Câte branduri recunoşti doar după logo? Este important să ai un element grafic capabil să te poziţioneze în mintea clienţilor tăi şi să transmită tot ceea ce reprezintă atelierul tău.

 Profită de resursele digitale

 Este important să ai un site pe care să-l foloseşti pentru a-ţi descrie serviciile, pentru a atrage clienţi noi, oferind informaţii relevante care le indică că eşti expert în domeniul tău.

Reţelele sociale sunt, de asemenea, esenţiale pentru a atrage clienţi potenţiali şi pentru a rămâne în legătură cu aceştia. Nu este necesar să ai conturi pe toate reţelele, este de preferat să ai doar pe unele (de exemplu, Facebook sau Twitter) şi să le foloseşti zilnic. Împărtăşeşte informaţii interesante, creează concursuri, determină oamenii să lase comentarii, să folosească întrebări deschise şi, mai ales, să citească întotdeauna mesajele şi întrebările pe care utilizatorii le pun.

Nu ezita să apelezi la anunţuri plătite pe reţelele de socializare, acestea sunt destul de convenabile şi poţi ajunge la persoanele care te interesează, definind audienţa în funcţie de regiune, interese, vârstă etc.

 Având un brand puternic, cu o strategie de promovare bine gândită şi prezenţă online, atelierul mecanic se va diferenţia de concurenţă. Oferind o valoare adăugată serviciilor tale şi calitate vei câştiga loialitatea clienţilor care nu vor ezita să se întoarcă în atelierul tău şi să te recomande.