Beauty

 6 semne că nu te hidratezi eficient

Nu este de ajuns să-ţi fie sete pentru a şti că eşti pe o pantă greşită, cea a deshidratării. Priveşte partea plină a paharului! Noi te ajutăm să recunoşti semnele care-ţi spun că ai nevoie de apă. Multă apă!

Pielea uscată

Produsele cosmetice nu sunt de-ajuns în acest caz. Apa este cea mai importantă, când vine vorba despre aspectul sănătos şi luminos al pielii. De aceea, în prima fază a deshidratării, pielea îţi trimite un semnal destul de clar, având un aspect mai uscat, alimentarea cu apă fiind cea care o menţine catifelată. În plus, cum pielea este şi cea mai importantă „unealtă“ de detoxifiere, atunci când nu te hidratezi ca la carte, toxinele nu se mai elimină prin transpiraţie şi apar problemele dermatologice, printre care şi acneea.

Urinezi rar

Este unul dintre cele mai evidente semne ale deshidratării. În primul rând, culoarea. Când bei îndeajuns de multă apă, urina este mai deschisă la culoare, iar tu simţi nevoia să mergi la baie de vreo cinci ori pe zi. Pe de altă parte, dacă eşti deshidratat, urina ta va avea o culoare galben-închis. În plus, poţi rezista ore întregi, chiar şase-şapte, fără să simţi că trebuie să urinezi. E logic, până la urmă: nu bei apă, nu ai ce elimina.

Somnolenţa

Nicio cafea din lume nu face cât un pahar de apă, cel mai eficient energizant din toate timpurile. Un consum recomandat de doi litri de apă pe zi îţi menţine corpul nu doar bine hidratat, ci şi plin de vigoare. Aşa că o stare neobişnuită de somnolenţă ar trebui să te pună pe gânduri şi să te trimită la rezervorul de apă. Senzaţia de extenuare, lapsusurile şi dificultatea în a te concentra la lucru sunt alte simptome ale deshidratării, în starea ei moderată.

Apetitul mărit

Ai pus ceva kilograme pe tine? Şi asta poate înseamna că nu bei destulă apă. Cum funcţionează? Un studiu arată că, dacă bei două pahare de apă înainte de masă, reuşeşti să slăbeşti cu până la şapte kilograme, într-o perioadă de trei luni. Cu două kilograme mai mult decât cei care nu fac asta, dar ţin dietă. Asta deoarece atunci când nu primeşte destule fluide, organismul uman ia singur măsuri şi reţine apă. În această privinţă, nutriţioniştii s-au pus de acord: consumul de apă cu jumătate de oră înainte de masă menţine corpul hidratat, lucru care optimizează şi digestia.

Constipaţia

Înainte de a recurge la laxative, trebuie să tratezi cauza, şi anume hidratarea insuficientă. Până la urmă, apa este cea care lubrifiază tractul digestiv, astfel încât „să se pună lucrurile în mişcare“. Pe de altă parte, deshidratarea face ca această nevoie fiziologică să devină un chin, scaunele transformându-se în materii tari şi greu de eliminat. Încearcă să previi această stare neplăcută şi bea mai multă apă!

Poftă de dulce

Vorbim, de fapt, de acea poftă de a ronţăi ceva, în special după-amiaza, gogoşile, biscuiţii sau ciocolata fiind plăcerile tale vinovate, în această situaţie de urgenţă. Şi mai vorbim de un alt semn al hidratării precare, care îmbracă hainele nevoii de dulce, în partea a doua a zilei sau seara. Pentru a contracara acest obicei nesănătos, poţi încerca trucul următor: când simţi pofta de a ronţăi ceva, bea un pahar cu apă!

Câtă apă beau starurile?

Adriana Lima: 3,5 litri pe zi

Jessica Alba: 3 litri pe zi

Jennifer Aniston: 2 litri pe zi

Miranda Kerr: între 1,5 şi 2 litri pe zi

foto: guliver/getty images, hepta, shutterstock