Lifestyle

Alimentul benefic pentru sănătatea inimii şi a sistemului digestiv. Nu îngraşă şi este recomandat de dr. Mihaela Bilic, nutriţionistul vedetelor

Alimentul benefic pentru sănătatea inimii şi a sistemului digestiv. Nu îngraşă şi este recomandat de dr. Mihaela Bilic, nutriţionistul vedetelor

Dr. Mihaela Bilic, nutriţionistul vedetelor, demontează un mit. Acest aliment extrem de gustos şi popular nu îngraşă, de fapt. Mai mult, este plin de beneficii pentru organism.

Este un produs ieftin, accesibil, care se găseşte în toate anotimpurile şi poate fi consumat la toate vârstele. Potrivit nutriţionistei, nu îngraşă şi este extrem de benefic  pentru sănătatea inimii şi a sistemului digestiv.

Doar diabeticii nu îl pot consuma cu lejeritate, întrucât are un indice glicemic mare. În schimb, persoanele care îşi doresc o gustare săţioasă şi sănătoasă o pot consuma cu încredere.

Iată ce spune medicul Mihaela Bilic despre banană şi beneficiile acesteia pe pagina sa de Instagram.

”Banana. E mai puţin important dacă a fost Alexandru cel Mare sau Marco Polo cel care a adus bananele în Europa. Important este că banana e mai mult decat un fruct, e alimentul de bază pentru milioane de persoane ce trăiesc la tropice. Fiind disponibile tot timpul anului, bananele sunt al doilea fruct, dupa citrice, ca şi volum de consum mondial.

De ce trebuie sa ne reîmprietenim cu banana, dupa ce am acuzat-o că îngraşă? În primul rând, pentru că banana are 100cal, adică puţin. Mai mult decât o felie de pâine. Apoi pentru că e alcalină şi nu stimulează apetitul, cum face majoritatea fructelor.

O banană de 120g are 25g glucide, dar cu cât e mai necoaptă, cu atât conţine mai mult amidon, nu zahăr. Şi mai important este continutul mare de potasiu (310mg/100g), magneziu si fier, esentiale pentru buna functionare a sistemului cardiovascular, muscular, digestiv si urinar.

Banana este fructul care conţine triptofan natural, cu efect de liniştire şi stare de bine la nivel central. Asocierea cu vit. B ajută la creşterea sintezei de serotonină, dar şi la conversia glucidelor în glucoză, cu stabilizarea nivelului glicemiei în sânge.

Tot banana este fructul cel mai uşor de digerat, nu dă alergii, prin urmare e opţiunea ideală în diversificarea alimentaţiei la sugari, gustarea perfectă pentru copii şi alimentul de bază pentru sportivi.

Cum trebuie să fie o banană? Coaptă nici prea mult nici prea putin, cu extremităţile verzi şi mijlocul galben. Dar şi banana necoaptă (verde) are un rol benefic în caz de diaree - amidonul pe care îl conţine are efect prebiotic şi restabileşte echilibrul intestinal.

Concluzia? Banana e recomandată în orice situaţie, chiar şi în post sau pentru cei care ţin dietă - o banană e bună şi pentru foame şi pentru energie şi pentru liniştire”, mai adaugă medicul Mihaela Bilic.

Comentarii

Modifică Setările