30 de ani de Pretty Woman – secrete din culise – Richard Gere şi Julia Roberts nu trebuiau să joace în film
În 1990 se lansa filmul iconic, ce avea să facă înconjurul lumii cu succesul său, dar nu mulți știu ce secrete se ascundeau în spatele camerelor de filmat.
Înainte ca regizorul Garry Marshall să lanseze Pretty Woman, acestuia i-a căzut în mână un scenariu despre prostituție, pe care l-a transformat în ceva ce avea să devină unul dintre cele mai memorabile filme romantice ale tuturor timpurilor. Dar care, în egală măsură, avea să o transforme pe Julia Roberts în superstar. „Richard Gere știa că Julia este o stea în devenire“, povestește pentru revista PeopleKathleen Marshall, fiica cele- brului regizor. Și cu toate acestea, cuplul avea toate șansele să nu existe pe marile ecrane deoarece Gere a tot refuzat rolul specialistului în finanțe, Edward. În cele din urmă, Julia a fost cea care l-a convins, aducând argumente ca într-o adevărată sală de judecată, după cum a mărurisit chiar ea în mai multe interviuri. Astăzi, la 30 de ani de la premieră, actorii și echipa de producție își amintesc lucruri nevăzute de marele public.
Bugetul era destul de mic, vreo 14 milioane $
Deși încasările în box office-ul american au fost de 178,4 milioane $, filmările s-au încadrat într-un buget mult mai mic. Spre exemplu, Vivian și Edward întârzie la operă deoarece producătorii nu își permiteau închirierea unui foaier pe care să îl umple cu figuranți îmbrăcați la patru ace.
Colierul purtat de Vivian la spectacolul de operă a valorat chiar 250.000 $
Produs de bijutierul francez Fred Joaillier, colierul despre care Edward spunea că a costat un sfert de milion de dolari era din aur alb de 18K, cu 23 de rubine tăiate în formă de pară și cu diamante intercalate.
Filmul a purtat, inițial, alt nume
Industria cinematografică americană a beneficiat, ani la rândul, de serviciile firmelor de statistică și analiză. Când se lansa un film de la care erau așteptări mari, se făceau focus group-uri pentru a vedea impactul scenariului. Așa au aflat că numele inițial, 3.000, crea confuzie. Acesta se referea la tariful pe care Vivian îl primea în film pentru serviciile de prostituţie oferite.
Alți actori cu nume grele erau pe lista rolurilor principale
Michelle Pfeiffer și Al Pacino au fost primele opțiuni ale scenaristului J.F. Lawton: „Acum sunt conștient și garantez că dacă aceștia ar fi primit rolurile, totul ar fi fost foarte diferit. Dar Garry i-a preferat pe Gere și Julia și chimia dintre ei a făcut magie“.
Fanii urau personajul interpretat de Jason Alexander
Înainte de a face carieră în Seinfeld, Alexander a cunoscut faima în calitate de avocat nesuferit al lui Edward, jucând rolul lui Philip Stuckey. Iar cei care au îndrăgit acest film l-au urât efectiv pe acesta: „Femeile urlau după mine, mă înjurau, acest film putea să fie blestemul meu pe viață. O femeie m-a scuipat efectiv! Am trecut prin multe până când Seinfeld a calmat apele“, a declarat actorul în urmă cu câțiva ani.
Finalul inițial era mult mai trist
În scenariul inițial, Edward o părăsea pe Vivian pe străzi și cei doi își continuau viețile separat. „Garry mi-a spus încă de la început că dorește ca acest film să fie o poveste de dragoste memorabilă, deoarece credea că poți găsi dragostea oriunde“, spunea soția regizorului, Barbara. Ținând cont de asta, scenaristul Lawton spunea: „Chimia dintre cei doi era electrizantă, naturală și era clar că trebuia să rescriu finalul“.
Richard Gere a compus singur melodia interpretată în lobby
Actorul, care scria muzică în liceu, a compus partitura interpretată în holul hotelului. „Atunci ne-am dat seama că Julia îi purta sâmbetele lui Richard“, i-a dat de gol Jason Alexander, insinuând că actriţa era îndrăgostită de Gere.
Julia s-a documentat alături de fete de la linia fierbinte
Barbara Marshall lucra ca asistentă la L.A. Free Clinic, care se ocupa de tratarea celor care activau în domenii ce aveau legătură cu sexul. „Julia a venit într-o zi și m-a rugat să o ajut să poată petrece mai mult timp cu una dintre prostituatele tratate la noi. Ea a învățat-o cum să pășească, cum să se apropie de o mașină“, povestea aceasta.