4 lucruri de care să ţii cont dacă eşti în căutarea unui job nou

4 mai 2023   Lifestyle

Căutarea unui nou job, indiferent de motivul pentru care dorești să îl schimbi, poate fi destul de stresantă. Îți dorești condiții cel puțin la fel de bune ca la actualul sau fostul loc de muncă.

De cele mai multe ori, o schimbare de job se întâmplă în momentul în care îți dorești anumite beneficii pe care angajatorii nu ți le pot oferi sau dacă vrei să evoluezi profesional și nu ai posibilitatea.

În cele ce urmează, îți vom prezenta patru aspecte de care să ții cont dacă ești în căutarea unui job nou.

Work from home sau model hibrid. Tu ce alegi?

Odată cu pandemia, modul de lucru a trebuit regândit. Așadar, în prezent există atât companii la care poți lucra exclusiv remote, cât și companii care funcționează pe un model hibrid, ce îmbină lucrul de acasă cu lucrul la birou. Dintre cele două moduri de lucru, preferatul angajaților români pare să fie modelul hibrid.

Conform unui sondaj realizat de către Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, două treimi dintre români cred că sistemul hibrid de lucru va domina anul 2023. Astfel, 40% dintre respondenți cred că va domina sistemul hibrid cu 3-4 zile pe săptămână de lucru de la birou, iar 27% consideră că sistemul hibrid cu 1-2 zile pe săptămână lucrate la birou va domina.

Analizează mediul de lucru

În ultimii ani, stilul de viață a schimbat modul în care angajații se raportează la spațiile de lucru. Birourile clasice, în care doar se lucrează și în care nu există posibilități de petrecere a timpului liber sau de socializare nu mai sunt de dorit. Astăzi, angajații vor ca birourile să aibă integrate zone de relaxare, zone de socializare, spații de co-working.

Așadar, în momentul în care filtrezi anunțurile și ofertele de angajare, ține cont și de aceste aspecte, pentru ca noul loc de muncă să îți ofere numeroase beneficii în ceea ce privește spațiul de lucru, nu doar un birou confortabil și tehnologie.

Echilibrul dintre viața personală și profesională este încurajat?

Un alt aspect important de care să ții cont este echilibrul dintre viața personală și viața profesională. În ultimii ani, tot mai mulți angajați și-au dat seama de importanța delimitării vieții personale de cea profesională.

Astfel, grijile pentru locul de muncă ar trebui să rămână la birou, orele de lucru suplimentare ar trebui să fie o excepție bine justificată, nu o normalitate. O viață personală fericită și împlinită este ceea ce ajută angajații să fie mai productivi și la rândul lor să ajute compania să se dezvolte.

Cum este încurajat acest echilibru de care am menționat? Caută companii care nu îți cer să lucrezi peste program în mod constant, care îți pun la dispoziție modalități de gestionare eficientă a stresului la birou, unde regăsești parcuri în apropierea biroului, cafenele, restaurante direct în campusul spațiului de lucru și așa mai departe.

Află care sunt posibilitățile tale de dezvoltare - ce oferă firma pe partea de dezvoltare

Nu în ultimul rând, află și care sunt posibilitățile tale de dezvoltare, mai exact ceea ce îți oferă compania. În general, este bine să cauți companii care îți pot oferi un plan bine stabilit pentru avansare, cu pași detaliați și cu o viziune clară, pe o perioadă de timp clar delimitată.

Apoi, alege doar acea companie care îți pune la dispoziție training-uri atât interne, cât și externe, pentru ca tu să devii cea mai bună versiune a ta din punct de vedere profesional. Acest lucru va aduce beneficii și companiei, având în vedere că vei putea lucra mai eficient.

Așadar, dacă ești în căutarea unui nou job, ține cont de aceste patru aspecte.

Sursa foto: Shutterstock

Mai multe