COVID-19 nu anulează Crăciunul românilor. Cum arată sărbătorile de iarnă în vremea pandemiei

2 decembrie 2020   Lifestyle

Cum arată Sărbătorile de iarnă în vreme de pandemie în România şi alte 11 ţări internaţionale participante în barometrul de Crăciun realizat de grupul finlandez Ferratum.

O privire globală asupra comportamentului consumatorilor şi a planurilor lor pentru sărbătorile de Crăciun continuă să arate incertitudinile declanşate de criză Covid-19. Cea de-a 13-a ediţie a sondajului internaţional Ferratum privind comportamentul consumatorilor, arată o schimbare a valorilor dar şi o reducere şi amânare a cheltuielilor majore în perioada Sărbătorilor de Iarnă.

Barometrul de Crăciun 2020 al grupului Ferratum analizează atent Sărbătorile de Crăciun ce se apropie, în timpul crizei declanşate de pandemia COVID-19. Aproape 20.000 de gospodării din 12 ţări de pe tot cuprinsul Globului au participat la sondajul bi-anual ce a analizat dinamica cheltuielilor consumatorilor în preajma Sărbătorilor de Crăciun. Datele includ modul în care pandemia mondială cauzată de COVID-19 le-a afectat atât viaţa, cât şi comportamentul cheltuielilor, cum arată planurile pentru Crăciunul lui 2020 şi care sunt diferenţele faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

Românii nu renunţă la Sărbătorile de Crăciun

Romania s-a aflat mereu în topul ţărilor ce iubesc Crăciunul şi nici anul acesta nu ne dăm bătuţi. Chiar dacă situaţia la nivel Mondial s-a schimbat din cauza pandemiei Covid-19, România se află pe locul 2 în top, românii planificând să aloce 24% din venitul lunar cheltuielilor cu Sărbătorile de iarnă. Dintre cei aproape 4000 de români ce au participat la studiul de piaţă Ferratum Grup, doar 15% se află printre cei ce au avut parte de o scădere salarială în această perioada, 73% declarând că sunt în continuare angajaţi şi venitul lor lunar nu a avut de suferit.

Cheltuielile pentru Sărbători vor scădea anul acesta – se pune accent pe resursele alimentare

Barometrul de Crăciun 2020 al grupului Ferratum arată că respondenţii din cele 12 tări participante la sondaj, îşi stabilesc bugete ceva mai mici pentru Sărbătorile din acest an, peste jumătate dintre ei recunoscând că vor cheltui mai puţin comparativ cu Crăciunul trecut. Sunt mult mai precauţi în cheltuirea resurselor pe perioada crizei, mai ales în contextul în care 10% dintre aceştia şi-au pierdut locul de muncă iar 17% au suferit reduceri salariale. Dacă la Barometrul de Vară 28% dintre respondenţi alocau un maxim de 200Eur pentru cheltuielile cu vacanta de vară, acum procentul a ajuns la 57% după încă o jumătate de an de pandemie. Doar 19% dintre cei intervievaţi au răspuns că vor ajunge să cheltuie intre 200 si 400 de euro în următoarele câteva luni.

Nu reprezintă o surpriză faptul că principalele cheltuieli din acest an au fost produselor alimentare, iar 21% dintre cei intervievaţi au răspuns că acelaşi lucru va fi valabil şi pentru lunile ce urmează. Pe locul următor se situează achiziţionarea de bunuri de uz casnic (10%), a hainelor pentru iarnă (10%), a jucăriilor (9%), a dulciurilor şi a delicateselor (9%), deoarece sezonul cadourilor bate la uşă.

Lucrurile mici, dar care contează. COVID-19 nu a anulat Crăciunul, dar ne-a adus mai aproape

70% dintre respondenţi au fost de părere că deşi pandemia a redus călătoriile, precum şi cumpărarea de produse scumpe, cel mai mare cadou va fi petrecerea Sărbătorilor alături de cei dragi, precum şi celebrarea Naşterii Domnului (19%). Barometrul Ferratum arată că pandemia a zdruncinat serios modul în care respondenţii se gândeau să petreacă Sărbătorile, anulându-se călătoriile, dar ţinându-i acasă, alături de cei dragi. Cei întrebaţi au răspuns că au început să-şi gestioneze mai bine resursele, să-şi descopere noi hobby-uri şi să înveţe să lucreze de la distanţă.

“Ne bucurăm că vin sărbătorile – asta reiese din acest sondaj de piaţă unde 68% dintre respondenţii români au spus că cel mai important pentru ei este să petreacă sărbătorile alături de cei dragi şi 25% să se bucure de spiritul Crăciunului şi atmosfera de sărbători. “ Roxana Dobrică – Director de Marketing, Ferratum România.

Ceea ce contează…SANĂTATEA este principala dorinţă pentru noul an

Când au fost întrebaţi despre ceea ce-şi doresc de la noul an, 22% dintre respondenţi au spus ”Sănătate”, precum şi prevenirea reducerii răspândirii COVID-19 ca principală dorinţă. A urmat petrecerea timpului alături de cei dragi (16%), aprecierea lucrurilor mărunte  (11%) şi mai multă mişcare (10%).  La celălalt capăt al graficului, cu un interes scăzut, s-au aflat cumpărarea unei case sau a unei maşini, lucruri considerate mai puţin importante în acest an.

Cum se cheltuieşte de Crăciun

Din cele 12 ţări care au luat parte la Barometrul de Crăciun Ferratum 2020, cetăţenii cei mai cheltuitori sunt cei din Bulgaria, unde respondenţii au declarat că 25% din venitul lor lunar se va duce pe Sărăbătorile de Craciun, urmaţi de cei din România (24%), Croaţia şi Australia (23%). La celălalt capăt al graficului găsim Finalnda (cu doar 12% din venitul lunar cheltuit pentru Sărbători) şi Olanda, cu 11%.

Plăţi contactless pe timpul pandemiei! Plăţile în numerar nu mai sunt la modă!

Pandemia COVID-19 ne-a schimbat fundamental comportamentul în 2020. Am trecut la munca de acasă, la cumpărăturile online şi la plăţile cu cardul. Chiar dacă plata in numerar scăzuse în ultimii ani, pandemia a accelerat... drumul către plăţile fără bani palpabili. Atunci când comandă online, 54% dintre cei intrebaţi au spus că preferă plăţile cu cardul, 26% pe cele în numerar, iar 20% optează pentru transferul bancar. Când vine vorba despre lumea digitală şi de plăţile cu cardul, norvegienii sunt în frunte, 93% plătind în acest fel, urmaţi de danezi (80%) şi de suedezi (79%). La celălalt capăt al diagramei se găsesc bulgarii, unde 71% dintre ei aleg, încă, plăţile în numerar, în detrimentul cardurile online.

Chiar dacă pandemia COVID-19 a accelerat trecerea către o lume digitală, consumatorii preferă încă să cumpere din magazin

În ciuda faptului că pe timpul pandemiei o mare parte dintre cumpărături s-a făcut online, Barometrul de Crăciun Ferratum Grup arată că respondenţii preferă să vadă, să atingă, să ”simtă” şi să probeze produsele, în detrimentul cumpărăturilor online. Aşa cum se ştie, mersul la cumpărături reprezintă o adevărată terapie, iar prezenţa fizică în magazine creşte nivelul de serotonină, un compus chimic prezent în organismul uman, cu rol important în biochimismul funcţional al creierului. Astfel nu ne surprinde faptul că, la fel ca şi la Barometrul de Vară şi de această dată 68% dintre respondenţi spun că preferă cumpărăturile fizice.

Topul cheltuielilor de Crăciun 2020

Fără nicio excepţie, respondenţii din cele 12 ţări au declarat că cea mai mare parte dintre bani va merge pentru achiziţionarea de produse alimentare în următoarele luni. Urmează, apoi, articolele de uz casnic, hainele de iarnă şi cumpărăturile pentru cei mici.

Cadourile de Crăciun sunt, de asemenea, importante, iar respondenţii alocă bani pentru cumpărarea jucăriilor, a dulciurilor şi a tot felul de cadouri pentru cei dragi.

“Probabil din cauza pandemiei globale şi a faptului că anul acesta majoritatea cumpărăturilor s-au făcut online păstrând distanţarea socială, românilor le este dor de shopping-ul în magazine, 70% alegând cumpărăturile în magazin şi doar 30% dorind să îşi facă cumpărăturile online. Iar în topul cumpărăturilor de sărbători ale românilor, primele poziţii sunt ocupate de produsele alimentare (28%), bunuri pentru casă (15%), dulciuri şi produse specifice sărbătorilor de Crăciun (12%) dar şi îmbrăcăminte (10%) şi jucării (8%).” Roxana Dobrică – Director de Marketing Ferratum România.

Cum s-a desfăşurat Barometru ”Ferratum” de Crăciun 2020?

  • Barometrul a fost realizat de către Ferratum Grup pe baza unui chestionar web standardizat, cu clienţi activi din 12 ţări. Veniturile au fost exprimate în euro, iar consumul relativ de Crăciun a fost calculat în raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare ţară.
  • Aproape 20.000 de gospodării au participat la acest sondaj. Respondenţii au avut vârste între 18 şi peste 61 de ani. 59% dintre cei care au participat au fost femei. Venitul mediu al gospodăriilor participante a fost cuprins între 1087 şi 4367 de euro. Dimensiunea medie a unei gospodării respondente a fost de 2,7 persoane.
  • Pe lângă factorii demografici, respondenţii au fost chestionaţi despre ceea ce-şi doresc în 2021, despre cum pandemia COVID-19 le-a schimbat viaţa şi comportamentul de cumpărător, care sunt planurile pentru Sărbătorile de Crăciun de anul acesta, dacă le este teamă despre situaţia financiară precum şi alte teme.

Despre Ferratum Grup:

Ferratum Oyj impreuna cu filialele sale formează Ferratum Group, un FinTech, care dezvoltă şi operează o platformă financiară globală bazată pe big data pentru servicii de scorare, creditare şi servicii bancare în timp real.

Ferratum, cu sediul în Helsinki, Finlanda, a fost fondată în mai 2005 şi şi-a extins operaţiunile în Europa, America de Nord, America de Sud, Africa, Asia şi Australia.

Ferratum Grup este un furnizor internaţional de credite bancare mobile şi digitale pentru consumatori persoane fizice şi pentru întreprinderi mici, distribuite şi gestionate de dispozitive mobile. Fondată în 2005 şi cu sediul în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid pentru a opera în 20 de ţări din Europa, Africa, America de Sud şi de Nord, Australia şi Asia.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare digitale şi mobile, Ferratum se află în fruntea revoluţiei bancare digitale. Ferratum are aproximativ 560.000 de clienţi activi care au un cont bancar digital deschis sau un sold activ al creditului în ultimele 12 luni (la 30 septembrie 2020).

Grupul Ferratum este listat pe Standardul Prime al Bursei de Valori din Frankfurt sub simbolul „FRU”.

Pentru mai multe informaţii vizitaţi www.ferratumgroup.com.

Mai multe