Despăgubiri pentru zbor întârziat în câțiva pași – este posibil!

28 februarie 2024   Lifestyle

Plecând în călătorii în străinătate la bordul avionului, ar trebui să luăm întotdeauna în considerare faptul că ne pot întâmpina circumstanţe neaşteptate care ne-ar putea afecta planul de călătorie.

Companiile aeriene se confruntă adesea cu perturbări ale zborurilor. Unele dintre ele sunt cauzate de factori externi, cu toate acestea există și situații în care zborul este anulat sau întârziat din cauza neglijenței transportatorului aerian. Atunci noi, ca pasageri, putem cere despăgubiri.

Situații în care ai dreptul la despăgubiri de zbor

Dreptul pasagerilor de a cere despăgubiri pentru perturbarea zborului rezultă direct din legislația europeană. Baza pentru obținerea despăgubirilor de la companiile aeriene este Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004. Acesta stabilește drepturile pasagerilor într-o situație când zborul lor este anulat sau întârziat şi atunci când îi vor refuza urcării la bordul avionului din cauza overbooking-ului.

Perturbarea zborului trebuie totuşi să fie vină directă a transportatorului aerian şi nu poate fi cauzată de aşa-numitele circumstanţe extraordinare.

Ce sunt circumstanţele extraordinare?

Printre circumstanțele extraordinare menționate mai sus sunt toate situațiile care împiedică avionului să efectueze zborul conform planului și care nu rezultă din vină companiei aeriene. Acestea includ printre altele: condiții meteorologice dificile, grevă personalului aeroportului, perturbări politice precum și orice defecțiuni ale avionului care nu au putut să fie detectate în avans. În cazul apariției unor circumstanțe extraordinare transportatorul este scutit de plată despăgubirii.

Despăgubirea pentru zbor întârziat

Cea mai frecventă perturbare, care se întâmplă în transportul aerian, este întârzierea zborului. Totuşi trebuie să ştii că nu întotdeauna putem cere despăgubiri pentru zbor întârziat. Avem dreptul la despăgubiri pentru zbor întârziat numai în situaţia în care avionul ajunge la aeroportul final cu o întârziere mai mare decât 3 ore. Această informaţie este extrem de importantă pentru că dacă avionul decolează cu o întârziere mare, dar compensează întârzierea în aer și „se potrivește” în cele 3 ore menționate mai sus, nu vom avea dreptul la despăgubiri.

Cum să obţii despăgubiri pentru zbor întârziat?

Dacă se dovedeşte că zborul tău a avut întârziere semnificativă, poţi cere despăgubiri de la companiile aeriene. Pentru a raporta un prejudiciu, poți contacta direct transportatorul și poți depune o cerere potrivită. Cu toate acestea merită să iei în considerare faptul că companiile aeriene rareori plătesc despăgubiri clienților individuali. Din acest motiv este bine să beneficiezi de ajutor firmelor care de mulți ani luptă cu succes pentru executarea drepturilor pasagerilor.

Una dintre astfel de companii este AirCashBack care îi ajută pe pasagerii aerieni să-și revendice drepturile ei de peste 10 ani. Încredințându-le cazul tău, poți fi sigur că este în mâinile experților. AirCashBack funcționează pe bază principiului „no win, no fee”, ce înseamnă că ei primesc remunerație doar dacă cazul este încheiat cu succes.

Mai multe