Ce fel de cumpărător eşti? Află acum cu testul OK!

18 decembrie 2015   Fashion

Halle Berry

Cel mai des mergi la cumpărături pentru…

  • mâncare, dar uneori cumpăr haine şi accesorii, dacă sunt la un preţ rezo­nabil (D)
  • Haine, genţi, pantofi, se ştie! (B)
  • Lucruri speciale: haine din fibre na­turale, pantofi din piele naturală, un ceas anume, un gadget foarte tare… (C)
  • orice, dacă îţi miroase că vei împuşca o afacere achiziţionând un anumit pro­dus (A)

La început de sezon, când oficial toată lumea trâmbiţează că trebuie să-ţi înnoieşti garderoba, tu:

  • îţi verifici cardul de credit şi te avânţi în ciuda unei balanţe nesatisfăcătoare (B)
  • îţi faci ordine în dressing ca să ştii exact de ce ai nevoie (C)
  • îţi suni prietenele şi stabileşti o ieşire amuzantă la cumpărături (A)
  • dai o raită pe site-urile tale preferate şi doar dacă-ţi sare ceva în ochi, cum­peri (D)

Când vezi înghesuială în magazinul în care tocmai voiai să intri, ce faci?

  • dai din coate şi faci cumva să vezi ultima colecţie (B)
  • ştii exact unde vrei să ajungi şi ce ca­uţi, aşa că faci slalom studiat şi civilizat (C)
  • nu te deranjează deloc aglomeraţia, aşa te vei distra mai bine (A)
  • te întorci pe călcâie şi deja te gândeşti să te relaxezi mai bine la o cafea! (D)

Ce faci în cabina de probă?

  • dacă îţi place o bluză, o vrei în două mărimi şi trei culori, ca să bifezi toate variantele (C)
  • te învârteşti de câteva ori şi eşti mul­ţumită că se dovedeşte că ai ales bine. Nu-ţi ia mult să te hotărăşti (B)
  • chiar dacă ştii că nu vei cumpăra rochia, faci poze şi le trimiţi prietenilor (A)
  • Te hotărăşti greu. Şi oricum n-ai răb­dare să probezi. Mai ales dacă e coadă la cabină. (D)

Ce crezi despre ideea de mall, în general?

  • sunt câteva magazine care-ţi plac acolo (C)
  • mergi acolo la film, mai ales când sunt reduceri (A)
  • pur şi simplu îţi place aglomeraţia şi efervescenţa dintr-un mall (B)
  • urăşti aceste temple ale consumeris­mului forţat şi inutil! (D)

Când eşti în vacanţă într-un oraş mare:

  • cauţi magazinele tale preferate şi acolo (C)
  • îţi place la nebunie să te pierzi în târguri şi pieţe, ca să descoperi lucruri deosebite pentru care ştii să te tocmeşti (A)
  • sfârşeşti prin a cumpăra atâtea, încât ai nevoie de o valiză nouă la întoarcere (B)
  • nu-ţi pierzi timpul cu shoppingul, te interesează să bifezi adevăratele obiec­tive turistice! (D)

Cum procedezi când trebuie să pregăteşti cadourile de Crăciun:

  • le cumperi de la brandurile pe care le cunoşti bine şi le apreciezi (C)
  • vânezi promoţiile şi mereu te orien­tezi la nişte dealuri excelente (A)
  • nu ai o strategie – cumperi lucruri frumoase, unele chiar în plus! (B)
  • faci puţine cadouri de obicei, iar ade­sea sunt lucruri de suflet, unele chiar făcute de tine (D)

Sarah Michelle Gellar (majoritate A)

Sarah Michelle Gellar

Se ştie că, deşi este căsătorită cu Freddie Prinze Jr. şi împreună au o avere de peste 35 de milioane de dolari, Sarah vânează promoţiile şi reducerile ca într-un joc video. Iar asta nu trebuie să ţină neapărat de ideea de avariţie, atenţie! Îţi place să economiseşti bani, dar mai ales îţi place să ştii că ai fost mai smart decât alţii şi te-ai orientat la un deal bun. Tocmai de-asta, dintre toate tipurile, tu poţi fi cel mai adesea văzut la mall, dar cumperi mai rar. Brandurile nu sunt importante pentru tine. Vânătoarea e cea care contează. Pentru unii dintre voi, e un obicei „de haită“. Ceea ce înseamnă că poţi fi şi genul de cumpărător social – care plănuieşte o ieşire în oraş cu prânz inclus doar pentru asta, chiar dacă la finalul zilei nu a cumpărat nimic. Tu eşti vânătorul de chilipiruri.

 Beyoncé (majoritate B)

E o categorie în care te poţi încadra chiar dacă nu ai nici jumătate din bugetul divei de ciocolată. Eşti genul care se rătăceşte la cumpărături fără o strategie anume. Iar dacă îţi plac reducerile e doar fiindcă sunt o scuză de a mai face o şedinţă de shopping. Eşti ceea ce se cheamă o shopaholică. „Lista de cumpărături“ e un concept străin pentru tine. Shoppingul e chiar drog sau terapie, chiar dacă apoi aluneci în ceva remuşcări. Cel mai adesea ai mai mult decât îţi trebuie. Iar pentru aceiea dintre voi care n-au un buget pe măsură, a face datorii pentru un produs de firmă după care tânjesc nu e un capăt de ţară. O scoateţi voi la capăt cumva până la urmă! Tu eşti cheltuitoarea impulsivă.

 Charlize Theron (majoritate C)

Eşti genul pretenţios, preocupat de stilul personal, care trebuie să fie un statement – dar unul rafinat, nu unul care să transmită ideea de firme de lux şi bling bling. Extrem de selectiv, eşti loial anumitor branduri. Adori creaţiile care poartă semnături celebre în măsura în care ţi le permiţi. Dacă nu poţi avea un brand celebru, alegi „the best your money can buy“. Dar nu mergi la cumpărături în fiecare weekend şi mai ales nu te laşi cucerită de reduceri decât dacă sunt în magazinele tale preferate. Ca stil personal, eşti fie apariţia clasică – genul care are 20 de cămăşi albe, diferite tăieturi şi din cele mai fine materiale, şi 40 de little black dress „cause Coco Chanel said so!“ – fie prezenţa originală, îndrăzneaţă, creativă, care face combinaţii inedite cu lucruri unicat. Tu eşti cumpărătoarea sofisticată!

 Sandra Bullock (majoritate D)

Tu eşti fie chibzuită, fie pur şi simplu nu-ţi prea place să pierzi timpul la cumpărături. Fie amândouă la un loc! Shoppingul e o necesitate, nu o plăcere. Aşa că, atunci când te aventurezi, ştii exact ce cauţi. Nu prea ţi se întâmplă să cumperi lucruri care nu-ţi sunt absolut necesare. Nebunia shoppingului în general, dar mai ales cea de Crăciun, îţi pare o experienţă lipsită de sens, căreia îi cad victime nesăbuiţii care se depărtează astfel de semnificaţia Sărbătorilor. E foarte posibil să eviţi cumpărăturile şi pentru că nu suporţi niciun soi de aglomeraţie – şi de aceea preferi cumpărăturile online. Tu eşti cumpărătoarea econoamă.

Mai multe