O româncă are un business de milioane de dolari în Dubai, unde a creat campanii cu vedete ca Penélope Cruz şi Blake Lively

18 septembrie 2019   Lifestyle

„Dezvoltând un business între străini şi neavând persoane apropiate aici care să-mi ofere spirijin şi sfaturi poate fi greu. Dar asta te face mai puternic“, spune Adriana Usvat, cu care am avut bucuria să stau de vorbă vreme de două ceasuri în Dubai

Două ore înseamnă un adevărat lux pentru o femeie de afaceri care fructifică la maximum timpul şi un om care funcţionează după nişte principii clare de eficientizare a vieţii. Unul dintre secretele ei se cheamă vision board, suportul pe care şi-a trecut toate obiectivele pe care îşi doreşte să le atingă până în 2020. Şi zi de zi se trezeşte cu el în faţa ochilor. E un vision board aglomerat, fiindcă Adriana cere multe de la ea. Şi de la viaţă. Dar şi mai aglomerată este lista realizărilor ei de până acum. Am întâlnit-o chiar la întoarcerea din America, acolo unde primise un premiu la Gala Enterprising Women of The Year, pentru excelenţa în business, la categoria cifrei de afaceri între 10 şi 25 de milioane de dolari. Am întrebat-o care este suma exactă pe care ea a realizat-o cu compania sa, FLC Marketing Group. „Undeva pe acolo“, mi-a răspuns ea cu modestie şi umor. Nu despre sumă vrea să vorbească. Drumul până aici contează. Şi povestea... A intrat a doua pe listă la Relaţii Internaţionale şi s-a angajat ca broker chiar din timpul facultăţii. Era, însă, un job gândit doar pentru a avea bani de buzunar. „Eu nu mi-am dorit neapărat bani, ci să-mi las amprenta în această lume. De foarte mică am ştiut cam ce vreau să fac în viaţă. Iniţial, am vrut să devin avocat. Ulterior, în timpul studiilor la Relaţii Internaţionale, mi-am dorit să devin ambasador, dar aceasta e o lume în care femeile nu reuşesc atât de mult. Şi atunci am spus: «OK, voi continua studiile şi voi avea un business». În timpul facultăţii, am fost obligată să învăţ limba rusă, primind şi burse de 2-3 luni la Moscova în fiecare an. Ăsta s-a dovedit a fi norocul refuzat care a venit pe capul meu, iar acum nu l-aş da nimănui înapoi... Fiindcă lucrurile s-au legat. Am ajuns să lucrez în România pentru o companie petrolieră rusească, apoi m-am transferat la aceeaşi firmă în Moscova şi ulterior la filiala din Dubai. Iar după câţiva ani, mi-am deschis propria firmă.“ A fost decizia care i-a schimbat viaţa şi asta pentru că Adriana a ştiut exact domeniul în care să acţioneze: marketingul. „Când eu am făcut această alegere, la acel moment foarte multe firme renunţau la departamentul de marketing ca să taie costurile. Rezultatul a fost o nevoie pe acest sector şi atunci eu şi asociatul meu am început ca un outsource de marketing pentru firme. Cu timpul, ambiţia a fost să lucrăm pentru mari branduri. Iar asta a însemnat să ne aruncăm în competiţie cu marile firme de marketing internaţional, cum e Leo Burnett. Marele nostru avantaj a fost că atunci nu existau firme care să explice despre ce trebuie implementat pe piaţă şi să se ocupe cu implementarea. Acela a fost gap-ul pe care l-am văzut pe piaţă şi pe care am început să-l umplem încet, încet.“ Cum a fost provocarea de a face asta într-un sistem şi o cultură cu totul noi? „Dacă mă întrebi cum m-am simţit ca femeie în acest loc - ca orişicare alt om care are dreptul la şansa lui. E adevărat, au fost persoane care n-au vrut să dea mâna cu mine sau care dădeau mâna şi se uitau în altă parte, asta se întâmplă. Dar esenţial este la ce te uiţi, pentru că acea persoană care se uita în altă parte nu avea o problemă cu mine, avea o problemă cu sine însuşi. Şi atunci de ce să fiu eu afectată de problema sa? M-am focusat pe ceea ce aveam de realizat“. Azi, business-ul pe care l-a început, practic, fără niciun buget, alături de asociatul său a ajuns să aibă peste 250 de angajaţi. „La început, noi doi făceam totul. De-asta, câteodată, când angajaţii mei mai spun «Asta e greu»“, le spun că înţeleg că e greu, dar eu am făcut absolut totul. Am fost superviser, am fost promoter booker, finance manager... Şi atunci normal că înţeleg cât e de greu şi ce e greu. Cum am ajuns de la 2 la 250? Păi, au fost 10 ani între 2 şi 250 de angajaţi. Am crescut organic, cred că suntem una din foarte puţinele firme de aici fără niciun fel de investiţie financiară. Bugetul inţial a fost zero. Noi nu am avut bani să deschidem acest business. Eu m-am mutat din casa mea la o prietenă şi am închiriat apartamentul ca să pot plăti rata la acea casă.“ Asta se întâmpla acum un deceniu. Între timp, de la lupta pentru a plăti rata la o casă Adriana a ajuns investitor imobiliar. Acolo unde o poartă paşii şi unde se simte conectată cu acel loc. După o vacanţă în Bali, a cumpărat un boutique hotel acolo. Iar planuri imobiliare are şi pentru piaţa din România. Cât despre compania sa de marketing, Adriana a lucrat şi lucrează pentru cele mai mari branduri. Organizat în patru divizii – Marketing, Modele, Evenimente, Digital -, FLC Group are în portofoliu peste 500 de campanii, pentru peste 50 de branduri, din 2008 încoace. Printre clienţi: Chanel, Dolce&Gabanna, Hugo Boss, Givenchy, Estée Lauder, Gucci, Guerlain, dar şi alte branduri locale şi internaţionale. Iar asta a însemnat şi campanii cu vedete hollywoodiene. „M-a impresionat Penélope Cruz, care este atât de frumoasă şi elegantă în realitate cum e pe ecran. O persoană retrasă, o introvertită mi s-a părut mie. Au mai fost Megan Fox şi soţul ei, care mi-a cucerit echipa de fete. Blake Lively a fost o apariţie memorabilă, elegantă, zâmbitoare, plăcută de toţi.“ În acest drum al său spre succes a existat, însă, şi un mare sacrificiu. Timpul pentru viaţa personală. „M-am focusat pe business-ul meu până anul trecut. Atunci am fost la un training şi după aceea mi s-a dat să-mi fac life chartul. Din punct de vedere al diferitelor capitole din viaţa ta, îţi dădeai note. Profesional, familie, relaţie... Toată lumea şi-a dat note care au fost mai mult sau mai puţin echilibrate. Eu când am ajuns la partea personală, am spus zero.“ Atunci a realizat mai mult ca oricând că e un capitol la care are de recuperat. Şi da, pe vision boardul ei se află şi o familie şi un copil. Dar şi înfiinţarea unei şcoli de balet pentru fete, baletul rămânând dragostea ei din copilărie, când a studiat acest dans. Dar şi un proiect de caritate, prin care donează jucării pentru copii. „În afară de business-ul meu, care este pasiunea vieţii mele, am realizat că vreau să fac 20 de alte chestii. Şi în momentul în care le-am pus pe hârtie, am reuşit să găsesc şi timpul pentru ele.“

Mai multe