Promenada deschide a doua ediţie a The Empty Shop, singurul magazin cu rafturi goale
Promenada a lansat marţi, 23 aprilie, a doua ediţie „The Empty Shop”. Campania, menită să schimbe vieţi şi să ajute persoanele în nevoie prin donarea de haine, este iniţiată de Promenada Mall, în parteneriat cu Unilever (OMO, Cocolino) şi Crucea Roşie Română.
Campania “The Empty Shop” de anul acesta se va desfăşura timp de aproximativ o lună, din 24 aprilie până în 19 mai. Proiectul se află la a doua ediţie după ce, în 2018, a înregistrat performanţa celei mai mari colecte de haine din România, cu 73 de tone de articole de îmbrăcăminte donate în două săptămâni. De acestea au beneficiat peste 6.700 de familii, din 12 judeţe. Hainele au ajuns la 28.000 de persoane din zone sărace şi cu risc de abandon şcolar, mulţumită celor peste 10.000 de donatori din toată ţara. O privire de ansamblu despre cele întâmplate în 2018, puteţi vedea aici: https://www.facebook.com/watch/?v=293806594884953.
Obiectivul principal al proiectului este acela de a veni în sprijinul familiilor din zonele sărace şi de a contribui la reducerea abandonului şcolar şi excluziunii sociale prin donarea de haine către comunităţi nevoiaşe din ţară. Prin acest proiect, Promenada îşi doreşte să demonstreze, pentru a doua oară, că un centru comercial poate determina implicarea comunităţii şi aduce un impact pozitiv real în viaţa oamenilor.
<<„The Empty Shop” nu este despre cifre, ci despre solidaritate, altruism şi umanitate. Trei calităţi pe care le-am redescoperit anul trecut la vizitatorii noştri şi care au făcut ca singurul magazin cu rafturi goale din România să se redeschidă. Acest spaţiu va fi deschis tuturor celor care doresc să doneze haine şi să facă o faptă bună până în ziua de 19 mai. Noi toţi suntem obişnuiţi să mergem în mall-uri pentru a face cumpărături. Cum ar fi să îi facem pe oameni să meargă la mall şi pentru a dona? Ne dorim să inspirăm oamenii să adopte obiceiuri noi, venind în întâmpinarea lor cu o metodă simplă de a contribui pentru comunitate. Venind la Promenada pentru cumpărături, noi vă dăm ocazia perfectă să faceţi o faptă bună. Aşadar, Promenada lansează provocarea de a umple cu haine rafturile unui magazin gol, pentru a doua oară», spune Ana Maria Leca, Manager General al Promenada Mall.
România se numără printre ţările cu cele mai ridicate rate ale sărăciei din Europa, peste 35,7% dintre români fiind afectaţi de acest flagel (conform datelor Eurostat). În acelaşi timp, tot România are şi cel mai ridicat nivel de copii săraci de pe continent, procentul fiind direct legat de o rată de abandon şcolar îngrijorătoare, de 18%. Alte efecte negative ale sărăciei sunt: excluziunea socială, abandonul şcolar şi copii care trăiesc în condiţii dure. De altfel, lipsa hainelor se află printre motivele care îi împiedică pe copiii din comunităţile sărace să meargă la şcoală. Această realitate din viaţa lor nu poate fi cosmetizată, dar poate fi, în schimb, transformată într-una mai bună şi care le va oferi mai multe şanse de a reuşi în viaţă.
Promenada, alături de partenerii proiectului, îşi doresc să colecteze şi anul acesta cel puţin la fel de multe haine ca la prima ediţie, pe care să le direcţioneze către copii şi familiile lor. Partenerul campaniei, Unilever, se va ocupa de spălarea, împrospătarea şi igienizarea hainelor cu OMO şi Coccolino, în timp ce Crucea Roşie Română va fi puntea de legătură cu beneficiarii. Organizaţia se va ocupa de identificarea şi selectarea familiilor din zonele sărace, precum şi de livrarea hainelor către beneficiari. În funcţie de cantitatea de haine colectate, numărul judeţelor vizate poate fi extins.
Mai multe informaţii despre eveniment sunt disponibile pe site-ul www.promenada.ro şi pe pagina de Facebook a centrului comercial.
Despre Promenada
Promenada reinventează experienţa cumpărăturilor şi a divertismentului, adresându-se unui public cu un stil de viaţă contemporan, aflat în continuă căutare de surse de inspiraţie şi de creativitate. Centrul comercial este situat în Calea Floreasca 246B, în imediata vecinătate a staţiei de metrou Aurel Vlaicu. Promenada este un reper în viaţa urbană a oraşului printr-un design avangardist, care include terasa verde, inspirată de grădinile japoneze, unde vizitatorii se pot relaxa, bucurându-se vara de proiecţii de film, spectacole de teatru sau concerte şi iarna de un patinoar în aer liber, dar şi un mix de chiriaşi care satisface aşteptările unui public tot mai exigent. La finalul anului 2014, mall-ul Promenada a intrat în portofoliul NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor comercial din Europa Centrala si de Est. Pagina de FB: https://www.facebook.com/Promenadaro/