Social media e mai mult decât scrolling
Toate mesajele și reclamele pe care le vezi în social media de la branduri sunt create de oameni ca tine care și-au dat seama că asta vor să facă și s-au pus pe treabă.
De social media ai auzit cu siguranță și suntem convinse că ai un profil cel puțin pe o rețea de socializare. Îl folosești, fie ca să ții legătura cu cei dragi, fie ca să afli noutăți de la artiști sau de la brandurile preferate. Indiferent de scop, sigur îți petreci minute bune pe telefon, laptop sau tabletă dând scroll în sus și în jos, la poze și la videouri.
Apariția social media a adus o mulțime de persoane mai aproape, dându-le posibilitatea să comunice în timp real, indiferent de distanța la care se află. Social media a adus mai aproape brandurile de publicul lor, deschizând o discuție între aceste două părți. Social media a adus și o mulțime de joburi noi, deoarece afacerile mici și mari au nevoie de oameni care să vorbească publicului pe limba lui; să le ofere vizualuri la care să reacționeze și, din punct de vedere business, să ajute clienții ca, într-un final, să facă o achiziție.
Social media marketing nu este o meserie ușoară, chiar dacă din afară poate așa se vede situația. În social media marketing trebuie să ai grijă la mesajul pe care îl scoți în lume și ce reacții poate acesta să creeze. De asemenea, e bine să știi când să îl scoți pentru a fi un moment fericit pentru afacerea cu care colaborezi și să știi cum să reacționezi în cazul în care o situație scapă mai mult sau mai puțin de sub control.
Însă social media marketing începe de la o strategie. Acesta este scheletul după care formezi comunicarea afacerii și scopul acesteia.
Strategia de comunicare în social media
Toate mesajele și reclamele pe care le vezi în social media de la branduri sunt create de oameni ca tine care și-au dat seama că asta vor să facă și s-au pus pe treabă. Dacă și tu îți dorești să dai un alt drum carierei tale, poți începe cu un curs de social media marketing să vezi dacă domeniul te atrage într-adevăr și apoi să iei o decizie în acest sens.
Strategia de social media, așa cum spuneam, este scheletul comunicării unei afaceri. Înainte de a scoate mesaje în lumea largă, trebuie să ții cont de anumite aspecte și despre acestea urmează să îți vorbim.
1. Definește obiectivele la care vrei să ajungi împreună cu echipa de vânzări și management și apoi începe să lucrezi pe schelet. Acestea pot să fie: să faci brandul mai vizibil, să generezi mai multe vânzări, să aduni cât mai multe reacții în jurul acestuia.
2. Identificarea și cunoașterea audienței: pentru a ști cum să livrezi un mesaj, trebuie, în primul rând, să știi cui îl livrezi. Astfel vei putea să îți adaptezi discursul în funcție de public și vei avea mai multe șanse de succes.
3. Crearea conținutului vine după ce pașii de mai sus au fost parcurși cu succes. Aici, mai ales, nu trebuie să faci rabat la calitate și să consideri că mai multe mesaje pot să facă o treabă mai bună decât unul scris alături de un vizual de o calitate mai înaltă. Decizia stă în mâinile tale cu ce variantă mergi mai departe.
4. Planificarea conținutului poate să îți facă viața mai ușoară din multe puncte de vedere. Pe lângă faptul că nu vei sta mereu cu gândul la postările care urmează să fie făcute, programele cu ajutorul cărora faci asta îți pot spune și care este ora potrivită pentru postări în funcție de fiecare platformă în parte.
5. Interacționează cu audiența când aceasta începe să reacționeze la conținutul pe care l-ai postat. Și dacă e de bine, și dacă e de mai puțin bine. Important este să vadă că ești atent și îți pasă părerile lor.
6. Monitorizează activitatea să îți dai seama ce faci bine sau mai puțin bine și în ce direcție să mergi mai departe.
7. Colaborările plătite cu influenceri mai mici sau mai mari sau cu persoane care au o anumită credibilitate în domeniul în care business-ul tău activează sunt importante pentru a crește încrederea în el.
8. Reclamele sunt o altă modalitate de a ajunge la un public mai larg și pe care poți să îi transformi în clienți cu ajutorul mesajelor potrivite.
9. Îmbină social media cu alte canale de comunicare sau instrumente precum SEO și e-mail marketing. Combinația acestora are un efect mult mai intens decât munca pe un singur canal.
Social media înseamnă mai mult decât scrolling. Înseamnă și locuri de muncă. Iar al tău poate fi chiar în domeniu, dacă alegi un curs care să te introducă în tainele lui și mai apoi să începi să le descoperi și tu cât mai în detaliu.
Credite foto: unsplash.com