Time management: cum să fii mai eficient atunci când lucrezi

18 august 2022   Lifestyle

Atunci când lucrezi de acasă sau când lucrezi pe cont propriu ca și freelancer e necesar să ai un time management cât mai bun, astfel încât să îți poți duce la bun sfârșit taskurile, precum și să nu rămâi în urmă cu acestea.

Dacă reușești să te organizezi cât mai bine, nu vei simți niciodată că ești copleșit profesional și vei putea să ai un echilibru perfect între lucru și viața personală. 

Iată 5 moduri prin care poți deveni mult mai eficient atunci când lucrezi:

1. Stabilește-ți un program de lucru

Pentru a reuși să îți faci task-urile la timp, precum și pentru a avea timp și pentru hobby-urile și activitățile tale personale e necesar să-ți stabilești zilele și intervalul orar în care să lucrezi. Mai mult, trebuie să ai mereu grijă să respecți acest program, deoarece cu siguranță vei avea tendința de a jongla cu timpul tău. 

2. Folosește o tehnică de concentrare

La momentul actual există mai multe tehnici care te pot ajuta să lucrezi mai eficient. Una dintre cele mai cunoscute este Pomodoro ce presupune să ai sesiuni de lucru de 25 de minute, urmate de 5 minute de pauză, iar o dată la 4 ore să ai un interval de 20 de minute în care să faci cu totul și cu totul altceva față de taskurile pe care le lucrezi. 

3. Utilizează un program de task tracking 

Pentru a reuși să ai o evidență asupra lucrurilor pe care le ai de rezolvat, precum și pentru a prioritiza taskurile urgențe, poți utiliza o aplicație de task tracking. În plus, aceasta îți oferă posibilitatea de a-ți organiza taskurile pe proiecte, de a lucra în echipă și cu alte persoane implicate și îți oferă alerte atunci când se apropie data limită a unui task. 

4. Instalează o aplicație pentru blocarea notificărilor

Dacă îți dorești să fii cu adevărat eficient atunci când lucrezi, ar fi de preferat ca să îți instalezi pe laptop și pe telefon o aplicație care îți va bloca notificările setate ca fiind neimportante. În acest fel vei putea lucra fără a fi întrerupt, iar focusul tău va fi doar pe task-urile ce trebuie să le duci la bun sfârșit. 

5. Nu renunța la task-urile tale 

 Atunci când îți prioritizezi taskurile e important să respecți alegerea făcută. În acest fel, indiferent de taskurile pe care le vei mai primi pe timpul zile, vei putea să-ți duci la bun sfârșit treaba și nu vei avea tendința de a avea mai multe lucruri începute și prea puține taskuri finalizate. 

A lucra eficient și productiv este un proces întreg de educare și disciplinare, motiv pentru care nu te descuraja dacă nu reușești încă din primele zile. Important este să fii consecvent și să utilizezi sfaturile oferite anterior, astfel încât să îți faci un obicei din acestea. 

Sursa foto: pexels.com

Mai multe