TOP 10 De la "Gangnam Style" la "Baby" şi "Waka Waka". Ce clipuri au rupt YouTube-ul în ultimii zece ani?
La aniversarea a zece ani de existenţă a platformei online YouTube, lansată pe14 februarie 2005, site-ul hollywoodreporter.com a realizat un top 10 al celor mai vizionate clipuri din această decadă. Din păcate însă nu putem vorbi
La aniversarea a zece ani de existenţă a platformei online YouTube, lansată pe14 februarie 2005, site-ul hollywoodreporter.com a realizat un top 10 al celor mai vizionate clipuri din această decadă. Din păcate, însă, nu putem vorbi şi despre cea mai calitativă muzică, având în vedere că videoclipul care a rupt YouTube-ul îi aparţine rapperului korean Psy, "Gangnam Style", care însumează peste 2,2 miliarde de vizualizări de la lansarea sa, pe 15 iulie 2012.
Succesul piesei a forţat compania Google, care deţine platforma YouTube, să schimbe algoritmul de contorizare când clipul a atins 2.147.483.647 de afişări, aceasta fiind valoarea maximă pe care sistemul informatic o putea afişa, folosind un sistem pe 32 de biţi.
Pe locul doi în acest top se află clipul "Baby", al lui Justin Bieber (feat. Ludacris), care a fost lansat în 2010 şi are 1,1 miliarde de vizualizări, urmat de videoclipul piesei "Party Rock Anthem", a lui LMFAO (feat. Lauren Bennett şi GoonRock), care însumează 818,7 milioane de vizualizări, de la lansarea sa, pe 8 martie 2011.
Pe locul patru se află videoclipul piesei "Dark Horse", a lui Katy Perry (feat. Juicy J), lansat la începutul anului 2014 şi care însumează 819,6 milioane de vizualizări, urmat, pe locul al cincilea, de filmuleţul "Charlie bit my finger -- again!", al lui Harry şi Charlie Davies-Carr, care a fost încărcat pe YouTube pe 22 mai 2007 şi a generat peste 811 milioane de vizualizări.
Pe următoarele poziţii se situează "Love the Way You Lie", piesa lui Eminem (feat. Rihanna) - peste 811 milioane de vizualizări din 2010 până în prezent -, "On the Floor", a lui Jennifer Lopez (feat. Pitbull) - peste 809 vizualizări din 2011 până în prezent -, şi "Waka Waka (This Time for Africa)", a Shakirei (feat. Freshlyground) - peste 806,6 milioane de vizualizări din 2010 până în prezent.
Pe ultimele două poziţii în top 10 al celor mai vizionate clipuri de pe YouTube se situează "Roar", piesa lui Katy Perry - peste 800,3 milioane de vizualizări din 2013 până în prezent -, şi "Gentlemen", a lui Psy - peste 796,5 milioane de vizualizări din 13 aprilie 2013 până în prezent.