Drama prinților de umplutură sau de rezervă la Palat: "Nu este sănătos ca frații moștenitorilor să aibă rol de înlocuitor"
Eticheta de rezervă este dureroasă pentru cei care o poartă, cel mai celebru exemplu fiind cel al Prințului Harry, care a acumulat frustrări din această cauză.
Citată de revista Hola, Tania Alonso Sainz, profesoară în cadrul Departamentului de Studii Educaționale al Universității din Madrid și autoarea tezei „Educarea regilor: pregătirea moștenitorilor secolului XXI”, și-a dat cu părere asupra felului nesănătos în care au fost crescuți unii frați de prinți moștenitori la casele regale.
Aceasta a declarat pentru revista spaniolă cum ar trebui crescut un tânăr pentru a-și asuma un rol de maximă importanță instituțională, a vorbit despre caracteristicile unice ale creșterii fraților și surorilor într-o monarhie modernă și despre viitorul Infantei Sofia a Spaniei, sora mai mică a Prințesei moștenitoare Leonor.
Un simplu rol de înlocuitor sau un rol secundar
„Rolul pe care îl va avea Infanta Sofia răspunde principiilor de acțiune stabilite de Familia Regală în 2014. Nu este un lucru pozitiv faptul că frații moștenitorilor au un simplu rol de înlocuitor sau un rol secundar. Monarhiile își câștigă legitimitatea nu prin istorie sau legalitate, ci prin exercitarea lor exemplară. Asta înseamnă că instruirea și funcțiile atribuite fraților moștenitorilor joacă un rol esențial.”
„În mod tradițional, acest principiu al exemplarității era asociat în primul rând cu moștenitorul tronului, care întruchipa continuitatea instituției. Acum, ea îi provoacă și pe frați și surori, instruindu-i riguros și solid pe cei care împărtășesc co-responsabilitatea conservării și consolidării instituției. Prin această co-responsabilitate înțelegem practica comună în diverse case regale de a-i instrui pe frații și surorile actualilor moștenitori într-un mod similar cu aceștia”, explică profesoara de la Universitatea din Madrid.
Similaritatea în educația moștenitorilor și a fraților lor este de așteptat într-o monarhie modernă, acolo unde regele este în primul rând părinte, iar acest părinte își dorește să ofere tuturor copiilor săi aceleași oportunități de dezvoltare și împlinire.
„Această omogenizare în educația moștenitorilor și a fraților lor se observă clar în cazurile studiate, cum ar fi cel al Infantei Sofia, a cărei educație urmează o cale foarte asemănătoare cu cea a Prințesei Leonor, lucru care nu s-a întâmplat cu prințesele din generația anterioară. În mod similar, asta se poate observa și în educația pe care actualul Prinț de Wales o oferă copiilor săi sau în eforturile Regelui Frederic și ale Reginei Mary a Danemarcei de a trasa drumuri similare pentru cei patru copii ai lor”, a mai subliniat profesoara câteva dintre concluziile extrase din raportul „Educarea regilor: Pregătirea moștenitorilor secolului XXI”.
Foto: Getty Images, Profimedia