Meghan Markle, între glorie și dezastru. Se crede divă globală, gafează la tot pasul și provoacă scandal după scandal
Și-a făcut debutul la Paris Fashion Week, a fost desemnată Filantropul Anului la NY și-a luat cuvântul la summitul Cele mai puternice femei din Washington. Un adevărat tur de forță al ducesei, care, din păcate, a avut un mic defect – Meghan nu s-a putut abține să fie... Meghan!
Toamna aceasta, descoperim cu toții noua imagine a ducesei care a eșuat să se poziționeze, post-Megxit, într-o lumină pozitivă mai mult de trei secunde. După o perioadă destul de îndelungată de absență din spațiul public, Meghan Markle (44) a fost omniprezentă în luna octombrie, iar aparițiile ei au fost adevărate lovituri de PR. Am putea spune că Ducesa de Sussex și-a găsit, în sfârșit, modul potrivit în care să se exprime, dacă n-ar exista micile faux pas-uri deranjante săvârșite de Meg în timpul derulării celei mai bune strategii de PR a ei de până acum. Iar una dintre erori, comise într-una dintre îndelung mediatizatele și apreciatele ei ieșiri publice recente, l-a lezat pe însuși soțul ei, Prințul Harry, cel care i-a procurat fostei vedete de film toată această expunere de care se bucură ea acum.
„Meghan a stat ascunsă luni întregi, apoi a urmat o colecție de momente glam”
Pe 18 octombrie, Meghan a fost trup și suflet alături de prietena ei, Kelly McKee Zajfen, care și-a pierdut fiul de numai 9 ani în 2022, din cauza covidului și-a meningitei virale, iar fanii ducesei au putut admira latura ei umană la evenimentul organizat în onoarea copilului. Impresionată de tragedie, ducesa a decis, împreună cu Prințul Harry, să sponsorizeze, pentru al doilea an, Turneul de tenis George Zajfen din Los Angeles, prin intermediul Fundației Archewell, lucru pentru care îndurerata mamă este profund recunoscătoare: „Meg și H, continuați să mă impresionați cu dedicarea cu care ajutați comunitatea noastră și cu loialitatea și iubirea pe care ne-o arătați”. La auzul acestor cuvinte, Meghan a lăcrimat discret, iar camerele de filmat și fotografiat au surprins negreșit emoția.
Momentul s-a petrecut după un alt succes al lui Markle, când ducesa fusese primită în rândul marilor antreprenoare americane tot în L.A. O anume Emma Grede, de fapt mastermind-ul din spatele succesului afacerilor fabuloase pe care le dețin surorile Kardashian, a organizat un banchet vegan, pe 17 octombrie, denumit sugestiv A Seat at the Table (n.r. Un loc la masă), la care a avut doar invitate pe sprânceană, care și-au „confirmat puterea” și s-au „sprijinit reciproc ca să miște lucrurile”.
Din imaginile postate pe social media, ne dăm seama că Meghan a fost invitata de onoare, care a stat lângă gazdă și le-servit, cu generozitate, celor prezente vinul comercializat de ea, As Ever. Încă o bilă albă pentru echipa de PR a ducesei, care a știut să profite de moment pentru a promova unul dintre produsele lui Meghan. „Meghan a stat ascunsă luni întregi, după care a urmat o colecție de momente glam”, anunță biograful regal Jane Tippett. „Iar acest bombardament de apariții publice are menirea de-a aminti lumii întregi cât e ea de relevantă”.
Ca o încununare a muncii ei caritabile, Meghan Markle a fost desemnată Filantropul Anului pe 9 octombrie, în cadrul Galei Healthy Minds, după care a avut mai multe întâlniri importante la New York, cu Serena William, Ed Sheeran și impresarul de succes, Jill Smoller. Apoi, la summitul Cele mai puternice femei, ducesa a susținut un discurs în calitate de „femeie de afaceri proeminentă” în fața unei audiențe din care n-au lipsit fosta vice-președintă americană Kamala Harris și starul pop Selena Gomez, care a devenit miliardară cu ajutorul brandului cosmetic pe care l-a creat, Rare Beauty. Ei bine, toate aceste apariții fac parte din relansarea fulminantă a lui Meghan Markle, după o perioadă deloc prielnică americancei.
Cert e că „asistăm la Meghan 3.0. Meghan Markle face tot felul de manevre și încearcă se se relanseze”, a anunțat fără echivoc un PR faimos în Daily Mail, iar dovezile sunt concludente. În ultimul an, Meghan și-a „recăpătat vocea” întorcându-se pe Instagram, și-a lansat podcastul Confessions Of A Female Founder, a făcut un show culinar pe Netflix și-a scos la vânzare câteva produse de lifestyle pe site-ul ei. Însă toate aceste proiecte au avut hibe. Gemul și vinul ei s-au vândut în numai câteva minute, dar n-a fost comercializată decât o cantitate foarte mică și s-au făcut și erori regretabile scoțându-se la vânzare mai multe produse decât erau pe stoc. Apoi emisiunea ei With Love, Meghan nu s-a bucurat de o audiență covârșitoare și a primit multe critici la adresa gazdei prea rigide și arogante și a conținutului prea puțin relevant al show-ului TV. Cu alte cuvinte, era absolut necesar un rebranding al ducesei. Doar că, așa cum spuneam, nu e deloc perfect.
Meghan a luat pe toată lumea prin surprindere când a apărut la prezentarea colecției de primăvară-vară a brandului Balenciaga la Paris Fashion Week. „Prezența ei acolo a amintit lumii întregi că ea are un cuvânt de spus în fashion”, a precizat biograful regal și comentatorul fashion Jane Tippett. Ducesa a renunțat la jenșii comozi pe care-i poartă de obicei prin grădina ei când culege legume și a afișat croiuri mai precise, care denotă eleganță, senzualitate și putere incontestabilă. Saint Laurent, Giorgio Armani, Chanel, Dior, Polène sunt câteva dintre brandurile alese ca să transmită un mesaj clar – Meghan Markle s-a întors mai hotărâtă ca niciodată să obțină succes! Doar că, în timp ce toată lumea îi admira ținutele, a ieșit la iveală un amănunt dubios – Meghan s-a autoinvitat la show-ul Balenciaga, nu fusese invitată de nimeni! „M-a contactat și mi-a spus că vrea să vină la prezentare”, a scos Pierpaolo Piccioli, directorul creativ de la Balanciaga, porumbelul pe gură. „N-a existat nicio strategie sau plan bine orchestrat, ci a fost doar o surpriză plăcută!”, a continuat acesta.
„Nu e încă limpede unde se poziționează Meghan între prezentări de modă și gem făcut în casă”
Piccioli se înșală, pentru că ducesa n-a zburat 16.000km într-o doară. Și-a planificat minuțios deplasarea, ca pe restul aparițiilor ei publice din toamna aceasta, doar că a făcut ea posibilă expunerea, n-a mai așteptat invitația nimănui. De ce și-a forțat participarea? „Nu cred că încearcă să devină un ambasador fashion clasic”, ne răspunde Natalie Trice, expert publicitar. „Tot ce face e să-și recâștige credibilitatea și influența și se folosește de modă pentru asta”, a conchis aceasta. „Nu e încă limpede unde se poziționează Meghan între prezentări de modă și gem făcut în casă…”.
Altfel, nu toată lumea a văzut cu ochi buni premiul pe care Markle l-a luat la Gala de Ziua Sănătății Mentale, pe 9 octombrie, din simplul motiv că ea și soțul ei se află încă în plin conflict cu familia regală. Cum poți fi „filantropul anului” când tot ce te definește e lupta pe care o duci, în public, cu familia soțului tău?! Și inadvertențele nu se opresc aici. După ce s-a autoinvitat la Paris Fashion Week, Meghan a stat în primul rând și a râs de un model când s-a împiedicat pe podium. Apoi, în video-urile ei, fanii regali au observat o geantă Longchamp ce poartă titlul ei regal – DS – Ducesa de Sussex, lucru care denotă aroganță mai mult decât orice. În plus, la întoarcerea acasă din periplul ei spectaculos, Meghan s-a pozat cu pilotul avionului la numai câteva zile după ce „rivala” ei, Prințesa Kate Middleton, ne-a cucerit interacționând cu un pilot. Chiar nu poate fi deloc autentică deloc?!
Mai mult, jurnalista Mieka Smiles ne-a informat, pe 18 octormbrie, că ducesa tocmai ce-a insultat toate femeile care au job full time pe lumea asta, atunci când a postat un clip cu melodia lui Dolly Parton, Nine to Five, un imn dedicat femeilor care muncesc, și a arătat imagini cu viața ei... aglomerată. Ducesa n-are niciun job concret, iar unul dintre cele mai „solicitante” task-uri zilnice ale ei e să aleagă ce brand de lux să poarte.
Dar cea mai mare greșeală pe care a făcut-o fostul star al serialului Suits trebuie să fie cea din Paris, când, obosită de la Săptămâna Modei, a făcut o mică plimbare cu mașina prin Capitala Modei, doar că și-a ridicat picioarele pe banchetă fix când a trecut pe lângă locul în care și-a pierdut viața soacra ei, Prințesa Diana. Tunelul Pont de l'Alma a rămas și-n ziua de azi sacru pentru soțul ei, Harry, care-l percepe ca pe un spațiu de reflecție și reculegere. „Gestul ei pângărește amintirea Prințesei Diana”, au spus la unison fanii regali indignați de lipsa de respect a ducesei. „Se zvonește că prințul a fost dezgustat de ce-a făcut ea, s-au certat, iar Harry a plecat trântind ușa după el”, a declarat o sursă care și-a păstrat anonimatul.
Dacă lui Harry i-a trecut într-un final enervarea, Netflix e posibil să se mai gândească în privința lui Meghan Markle. După criticile pe care fosta actriță le-a primit de la cei care au urmărit cele două sezoane With Love, Meghan, directorii Netflix par indeciși în privința ducesei și, tocmai din acest motiv, au supus-o unui mic test. La cina organizată de Emme Grede, au fost invitate și Nicole Avant, fostă Ambasadoare a SUA și soția co-directorului general al Netflix, și Bozoma Saint, fostul director de marketing de la Netflix. Așadar, în timp ce-și sorbea propriul vin, Meghan se afla, de fapt, la „casting” sub privirile nemiloase ale expertelor Netflix și, drept să vă spunem, nu știm dacă a oferit cea mai bună prestație a ei.
S-a fâstâcit, a recurs la mici ticuri și zâmbet fals, a fost întreruptă de gazdă când vorbea și s-a arătat prea dornică să le facă pe plac celor de la masă. Iar concluzia nu poate fi decât una simplă: „Echipa ei de PR o expune pe Meghan Markle în orice fel posibil și speră la tot ce e mai bun”, a spus lucrurilor pe nume o sursă. „Dar ceea ce nu face echipa ei e s-o apere pe Meghan de… Meghan”.
Foto: Getty Images; Profimedia