Ce face acum singurul supraviețuitor al accidentului în care Prințesa Diana și Dodi Al-Fayed și-au pierdut viața?
Și-a construit o viață nouă și de succes după ce a rămas singurul supraviețuitor al accidentului în care prințesa Diana și iubitul ei, Dodi Al-Fayed și-au pierdut viața. Bodyguardul Dianei este acum șeful securității la AstraZeneca.
Trevor Rees-Jones, 54 de ani, locuiește cu soția sa, Ann, o profesoară, doi copii și câinele lor într-o casă de 500.000 de lire sterline din Oswestry, Shropshire, pe care a cumpărat acum patru ani.
Urmele pe care le poartă pe față sunt amintiri ale accidentului de mașină din 31 august 1997, în care a murit și șoferul lui Al-Fayed, Henri Paul.
Rees-Jones a suferit răni grave la cap și la piept, a petrecut zece zile în comă și i-a fost reconstruită fața de către chirurgii care au lucrat pe o fotografie veche a lui.
După incident, fostul parașutist, care a bifat două mariaje, a suferit o amnezie „profundă”, a putut comunica doar șoptind și notând lucruri.
În mod uimitor, el a ajuns să lucreze din nou pentru Mohammed Al-Fayed la șase luni după accident, înainte de a demisiona din dorința de a „a merge mai departe”.
S-a întors în Shropshire și pentru o perioadă a lucrat într-un magazin local cu articole sportive.
După ce a asigurat pentru o perioadă securitatea pentru Națiunile Unite, a câștigat o avere lucrând pentru gigantul serviciilor petroliere Halliburton, ca șef al securității companiei texane pentru Irak în timpul războiului.
S-a întors în Shropshire în urmă cu cinci ani, înainte de a-și începe actuala slujbă ca șef global al securității la AstraZeneca, firma din spatele vaccinului împotriva Covid..
„Viața lui este acum liniștită și fără evenimente. Cu siguranță nu face publicitate și nu vorbește prea mult despre asta. A încercat să meargă mai departe și să-și continue viața”, spune o sursă pentru The Sun.
Rees-Jones s-a aflat pe scaunul din față al mașinii în timpul accidentului din august 1997 de la Paris.
Atunci, la 29 de ani, s-a lovit puternic la față și a suferit răni grave la piept. Cu toate astea, un airbag i-a salvat viața.
În ciuda faptului că a petrecut o lună în spital și inițial nu a putut să vorbească, în decurs de un an practica din nou rugby , așa cum îi promisese un chirurg francez .
După accident, Trevor a spus că nu își amintește exact ce s-a întâmplat și că ultimul lucru pe care îl știe este că s-a urcat într-un Mercedes care aștepta în față la Ritz.
Și-a amintit, de asemenea, că prințesa strigase numele lui Dodi Fayed și că șoferul mașinii fatale, angajat de Fayed, Henri Paul, nu părea beat.
„Am vrut să știu ce s-a întâmplat”, a spus el într-un interviu cu puțin timp înainte de a lansa o carte, The Bodyguard's Story, în 2000: Abordând teoriile conspirației conform cărora el a acoperit un complot de ucidere a Dianei de către serviciile de securitate din Marea Britanie, el spune: „Sunt singura persoană care poate spune oamenilor adevărul și nu-mi amintesc nimic”.
“Va fi atât de ușor dacă îmi amintesc. Pot să le spun oamenilor și toate aceste necazuri se vor termina”.
Trevor a revenit la muncă și a început să lucreze pentru Mohammed Al-Fayed la luni de zile după accident, înainte de a demisiona.
Într-o declarație, el a spus că dorește „să-și continue” viața și că va părăsi serviciul oferit de Al-Fayed „cu regret”.
Magnatul egiptean a înțeles situația. „Înțeleg că Trevor trebuie să facă tot posibilul pentru a-și reveni complet și, în cele din urmă, pentru a lăsa în urmă evenimentele tragice din trecut”.
La rândul său, Rees a susținut că nu simte nicio furie față de Al-Fayed, în ciuda faptului că a promovat teoriile conspirației despre accident.
După ce a părăsit Harrods, el a plecat în America pentru a lucra pentru Halliburton. Rolul său s-a suprapus cu Războiul din Irak, timp în care a fost implicat în supravegherea securității companiei în țară.
De atunci s-a întors în Shropshire, unde a crescut. Pe 12 august 1995, s-a căsătorit cu prima sa soție, Sue Jones, în Oswestry, pe care a întâlnit-o la școala Fitzalan. A cerut divorțul doi ani mai târziu.
S-a recăsătorit pe 15 februarie 2003 cu Ann Scott, profesoară la Belvidere School, Shrewsbury.
Jones nu se simte în niciun fel vinovat pentru moartea Dianei. „Consider că a fost un accident care putea fi evitat”, spune el. „Henri Paul a făcut o greșeală, s-a urcat la volanul mașinii deși știa că a băut”.