Bradul lui Alex Ciucu, cumpărat de Prinţul Albert

18 decembrie 2012   News

Designerul român a avut marea surpriză ca bradul cu care a participat, în premieră pentru România, la festivalul brazilor de la Monte Carlo, să fie achiziţionat de însuşi Prinţul Albert de Monaco.

Designerul român a avut marea surpriză ca bradul cu care a participat, în premieră pentru România, la festivalul caritabil al brazilor de la Monte Carlo, să fie licitat şi achiziţionat de însuşi Prinţul Albert de Monaco. Alexandru Ciucu a participat, în premieră pentru România, alături de mari case de modă internaţionale, la renumitul festival caritabil al brazilor de la Monte Carlo. Este vorba de licitaţia organizată de fundaţia de caritate Action Innocence Monaco, care organizează la sfârşitul fiecărui an, la Hotel de Paris din Monte Carlo, o acţiune de strângere de fonduri pentru protecţia internaţională a minorilor împotriva efectelor negative ale internetului.

În acest sens, designeri internaţionali de prim rang sunt aleşi la sprânceană şi invitaţi să realizeze câte un brad, după propriile idei, care să fie licitat de invitaţii evenimentului.

Astfel se face că anul acesta au participat mari case de modă precum Chanel, Dior, Prada, Cartier, Gucci, Valentino, Bulgari, precum şi cunoscutul designer român de costume masculine premium Alexandru Ciucu.

„Am fost invitat să creez un brad special pentru această licitaţie ca urmare a prezenţei mele în Principat atât cu prezentarea pe care am avut-o în februarie 2012, cât şi ca invitat la numeroase alte evenimente din Monaco în calitate de designer român, dar şi de furnizor al Casei Regale din România, titulatură care a avut darul de a-mi deschide multe uşi către înalta societate monegască”, declară Alexandru Ciucu.

Pentru licitaţie, Alexandru Ciucu a realizat un brad de Crăciun, intitulat „Cheia către Stele“ sub o formă inedită, având în vedere că cea mai apreciată componentă de către invitaţi este creativitatea şi noutatea stilistică.

„Bradul meu a fost unul stilizat, realizat din globuri aurii aşezate în formă de brad pe o pânză de catifea roşie, culoarea regală, iar sub el se află o cheie aurită, culoarea excelenţei, a luxului şi opulenţei, uşor supradimensionată, simbolizând accesul către divinitate. Tot ansamblul este încadrat de o ramă groasă, aurie, pusă pe un cadru de lemn şi îmbrăcată în organza. Pe interiorul ramei, de jur împrejur, am pus o instalaţie electrică cu 500 de beculeţe pentru a menţine spiritul Crăciunului”, declară designerul.

La evenimentul caritabil organizat la Hotel de Paris din Monte Carlo au luat parte reprezentanţi ai familiilor regale ale Europei, din înalta societate monegască, precum şi oameni de afaceri de diferite naţionalităţi.

„Creaţia mea a avut numărul 5 din 30 pe lista de licitaţie. Emoţiile au fost imense. Nu ştiam dacă i-a plăcut cuiva bradul meu, pentru că era cu totul diferit faţă de ceilalţi. Mă gândeam că poate am exagerat, că era prea stilizat sau poate că oamenilor de acolo nu le va păsa pur şi simplu. Totul se învârtea cu mine, mi se făcuse foarte cald, nu mai ştiam ce se întâmplă, auzeam ca prin vis că erau oameni care ofereau mai mult şi mai mult pentru bradul meu. Visam şi îmi plăcea că visez. Preţul final a fost de 2000 de euro, un preţ bun pentru bradul unui designer român aflat pentru prima dată la licitaţia de brazi de la Monte Carlo”, mărturiseşte Alexandru Ciucu.

„Am aflat târziu cine cumpărase tocmai bradul meu pentru că, în acea aglomeraţie, din locul în care stăteam, nu vedeam şi nici nu auzeam exact cine licitează. Am ieşit la un moment dat din mulţime ca să iau puţin aer, iar o doamnă din organizare mi-a zâmbit şi m-a felicitat. Abia atunci am aflat că Prinţul Albert a achiziţionat bradul meu. Credeam că este o greşeală, nu îmi venea să cred. Abia la finalul licitaţiei m-am convins că totul era adevărat”, adaugă designerul.

Produsul nonconformist, pentru care a lucrat timp de 40 de zile, este deja aşezat, pe toată durata sărbătorilor, în Palatul Princiar de la Monte Carlo.

Foto: PR

Mai multe