Cea mai rapidă metodă de a primi despăgubiri în cazul anulării sau întârzierii unui zbor

11 martie 2022   News

Uneori, apar probleme în buna desfăşurare a itinerariului unei călătorii, iar cele mai neplăcute sunt anularea şi întârzierea zborurilor. Astfel de situaţii pot duce chiar şi la pierderea unei zile întregi de vacanţă. Puţini pasageri ştiu, însă, că au dreptul la despăgubiri şi compensaţii în cazul în care aceste evenimente depăşesc anumite limite.

De la aceste situaţii nu sunt exceptaţi nici pasagerii Tarom. Având în vedere că această companie nu este una low cost, un zbor anulat Tarom reprezintă un cost substanţial pentru cei care au achiziţionat unul sau mai multe bilete pe un anumit traseu. Mai mult, disconfortul creat de anularea sau întârzierea excesivă a unui zbor trebuie compensat în mod corect de orice companie aeriană. Poţi formula o cerere de despăgubire sau compensaţie pe cont propriu, sau poţi apela la o metodă mai uşoară şi mai rapidă cu costuri minime.

Câţi bani poţi primi în cazul în care ai suferit anularea sau întârzierea unui zbor Tarom?

Drepturile pasagerilor în aceste cazuri au fost reglementate la nivel european prin Regulamentul Comisiei Europene nr. 261/2004. Acest regulament se aplică zborurilor din Uniunea Europeană, deci orice zbor care pleacă sau aterizează în ţara noastră se va supune acestor reguli. Mai mult, chiar şi biletele achiziţionate pentru copii respectă acest regulament şi sunt eligibile pentru despăgubiri.

Suma pe care o poate primi un pasager ca despăgubire/compensaţie pentru disconfortul creat de anularea sau întârzierea unui zbor variază în funcţie de distanţa care urma să fie parcursă şi de timpul până la primirea unei alternative de zbor. Astfel, te poţi afla într-una dintre situaţiile următoare:

În ce situaţii nu vei primi despăgubiri pentru zborul Tarom anulat sau întârziat?

Regulamentul CE prevede reguli care trebuie respectate de companiile aeriene în cazul în care zborul este anulat sau întârziat exclusiv din vina acestora. Evident, vor exista şi situaţii în care vina nu le aparţine, iar acestea reprezintă excepţii de la primirea despăgubirilor pentru disconfortul creat.

Mai mult, pandemia de coronavirus a stat la baza multor situaţii neplăcute în aeroporturile din întreaga lume, motiv pentru care unele zboruri cu probleme din cauza pandemiei nu vor fi eligibile pentru despăgubiri şi compensaţii. Dacă ai trecut printr-o situaţie de acest fel în ultimii ani, trebuie să verifici dacă zborul tău anulat sau întârziat îţi oferă dreptul de a primi despăgubiri şi/sau compensaţii.

Mai mult, ai grijă să păstrezi toate documentele legate de zborul cu probleme pentru a putea dovedi ulterior neplăcerile create (bilete de avion, e-mail-uri, acte oficiale, documente primite de la companiile aeriene etc.). De asemenea, ai grijă să nu accepţi nicio ofertă de la compania aeriană în aeroport, fie că este vorba de alimente, vouchere, coduri de reduceri sau puncte de fidelitate în contul tău de pe site-ul companiei. Orice oferă acceptată reprezintă renunţarea la dreptul de a fi despăgubit ulterior.

Care este cea mai rapidă cale de a primi despăgubiri şi compensaţii în aceste cazuri?

Dacă nu te pricepi sau pur şi simplu nu vrei să ai de-a face cu birocraţia necesară pentru a primi despăgubirile la care ai dreptul în cazul unui zbor anulat sau întârziat, poţi apela la companii specializate precum AirAdvisor. Astfel, juriştii specializaţi în astfel de situaţii vor prelua cererea ta şi se vor ocupa de întregul proces de obţinere a despăgubirilor, iar onorariul lor va fi de doar 30% din suma finală. Acesta nu include alte taxe ascunse, iar comisionul lor este cel mai mic din toată industria, întrucât nu include TVA.

Mai multe