Cum functioneaza un carburator de motocoasa si ce faci cand se defecteaza?
Cine detine o motocoasa de mult timp probabil cunoaste in detaliu care sunt principiile de mentenanta ale acesteia, pentru ca unealta sa functioneze in parametri optimi cat mai mult timp. Uneori, insa, anumite piese se pot defecta, drept consecinta a uzurii provenite din folosirea indelungata.
Cu toate acestea, atunci cand motocoasa nu mai porneste, unele persoane decid sa achizitioneze una noua sau sa apeleze la un service de reparatii, fara a se intreba daca, de fapt, nu este cumva mult mai ieftin (si chiar mai simplu, uneori) sa achizitioneze o piesa noua si sa o schimbe singuri.
Printre piesele care se defecteaza adeseori se numara si carburatorul de motocoasa. Aceasta piesa acumuleaza in timp multe reziduuri, de la particulele de benzina, praf si polen din aer, sau poate fi dereglata de la vibratiile motocoasei.
Asadar, atunci cand unealta ta nu mai functioneaza, achizitioneaza-ti un carburator motocoasa nou, care poate fi schimbat rapid, folosind doar cateva scule simple, la indemana oricarui gospodar. Operatiunea de schimbare a piesei este foarte facila, astfel incat vei putea folosi din nou instrumentul tau preferat de taiere a buruienilor in doi timpi si trei miscari!
Cum functioneaza un carburator de motocoasa?
Motoarele care functioneaza cu combustibili, in doi timpi sau patru timpi, sunt echipate cu un dispozitiv special, care ajuta la amestecarea aerului si benzinei in proportii ideale, pentru o combustie eficienta. Acesta este cunoscut drept carburator de motocoasa. Aerul, dupa ce trece prin filtru, este “trimis” in carburator printr-o furtun subtire. Odata patruns, se declanseaza eliberarea combustibilului, pentru a crea combustia din interiorul cilindrului, ce conduce la functionarea motorului.
Cum testezi carburatorul?
Daca rezervorul este plin cu combustibil, insa motocoasa nu porneste, poti testa carburatorul in felul urmator: Indeparteaza filtrul de aer si adauga o cantitate mica de combustibil (o lingurita) in carburator. Daca, atunci cand pornesti motocoasa, motorul se aprinde si se stinge imediat, problema este carburatorul.
Cum se schimba un carburator de motocoasa?
In primul rand, este important sa te asiguri ca piesa de schimb este originala sau perfect compatibila cu modelul pe care il detii. Apoi, asigura-te ca ai toate instrumentele necesare la indemana: un patent cu varf lung, un imbus si o surubelnita sau cheie tubulara, precum si manusi de lucru.
1. Deconecteaza cablul bujiei;
2. Intr-un spatiu bine ventilat, dreneaza combustibilul din rezervor, depozitandu-l intr-un loc sigur;
3. Deconecteaza cablurile de alimentare cu combustibil. Poti folosi patentul daca este necesar. In acest moment, este indicat sa faci o poza sau sa iti notezi exact cum erau atasate cablurile, pentru a le reinstala in acelasi mod;
4. Indeparteaza capacul filtrului de aer si apoi filtrul;
5. Foloseste imbusul pentru a scoate cele doua suruburi care prind carburatorul de motor;
6. Scoate si carcasa filtrului de aer de pe carburator. Ai grija la cablul de acceleratie, care este inca atasat la acesta, si detaseaza-l, scotand carburatorul;
7. Instaleaza noul carburator de motocoasa, apoi prinde la loc cablul in acelasi mod in care era atasat anterior;
8. Instaleaza carcasa filtrului si ataseaz-o de carburator folosind cele doua suruburi;
9. Reconecteaza cablurile de alimentare;
10. Reinstaleaza filtrul de aer (curata-l daca este necesar) si pozitioneaza la loc capacul filtrului. Conecteaza din nou cablul de contact al bujiei;
11. Alimenteaza din nou rezervorul cu combustibil si testeaza functionalitatea motocoasei.