Lifestyle

Ana şi Maria Goicea, turism cu patriotism

Ana şi Maria Goicea, turism cu patriotism

Am putea adăuga şi la pătrat, căci cele două surori care au renunţat la confortul străinătăţii pentru a continua o afacere de familie reprezintă acum una dintre cele mai mari agenţii de turism din România.

Ana (33) Şi Maria (30) sunt cele în mâinile cărora îţi poţi lăsa cu în­credere planurile de vacanţă. S-au alăturat părinţilor în agenţia de turism Cocktail Holidays, cu o istorie de peste 25 de ani pe piaţa din România, iar acum sunt oamenii de bază în acest business. La o primă privire, ai spune că sunt gemene, dar îmi dau seama îmediat că Ana a „furat startul“. Ea a fost prima care a plecat din ţară, prima care a lucrat în agenţia Cocktail Holidays şi prima care a ales străinătatea pentru a se specializa în Maganementul Turismului şi al Timpului Li­ber, la Viena: „Prima dată am plecat din ţară cu maşina la Salonic. Îmi aduc şi acum aminte pământul roşiatic, culoarea mării diferită de ce era la noi şi varietatea de îngheţată pe care o găseai acolo. A urmat apoi şcoala, iar prin clasa a 11-a mama m-a lăsat în agenţie să vând Li­toralul pentru toţi. Mă simţeam foarte impor­tantă, trebuia să conving omul să cumpere, era mândria mea şi m-am descurcat. Apoi a trebui să învăţ pentru facultate. Am făcut ASE-ul aici şi am plecat la Viena la un master. Între timp am mai lucrat într-un hotel în Tenerife, la vân­zări şi marketing. Mi-ar fi plăcut să promovez hotelurile la târguri, vorbesc atâtea limbi stră­ine, dar având turoperator acasă, m-am întors aici şi am început să mă implic în agenţie“.

Şi pentru că le curge prin vene sânge de antre­prenor şi turist veritabil, nici Maria nu a fost departe. A urmat un drum asemănător, deoa­rece relaţia lor cu părinţii este foarte strânsă şi nu au văzut nicio clipă o obligaţie din a aplica în companie ceea ce au învăţat : „Aventura mea în cadrul Cocktail Holidays a început în 2013, după ce am terminat masterul în Germania şi practica în cadrul unei firme din München. Am avut de ales între a mă angaja mai departe în cadrul acelei companii sau de a mă întoar­ce în ţară. Am ales să revin şi să mă ocup de departamen­tul de marketing“.

De altfel, în agenţia cu aproximativ 50 de angajaţi, diviziunea muncii este respectată, ele nefiind niciodată considerate „fetele lui tata“. „Au fost tot timpul mai exigenţi cu noi decât cu ceilalţi angajaţi, poate şi pentru că aveau aşteptări mai mari. La noi fiecare face altceva, ca să fim eficienţi: eu mă ocup de vânzări şi PR, Maria de marketing, mama este specialist în chartere, iar tata de partea administrativă şi de contractare. Recent ni s-a alăturat şi Fran­cesco, soţul Mariei, care se ocupă de partea de online“, ne spune Ana. Apropo de partea de online şi de tot ceea ce ţine de modernizare, lucrurile nu au venit de la sine: „Nu am vor­bit mereu aceeaşi limbă. Noi aveam nişte idei mai avangardiste, pe care le-am învăţat în fa­cultate, părinţii aveau experienţa de atâţia ani în spate. Dar ne spuneau că vorbim din cărţi“, ne povestesc cele două surori. „La un moment dat, am venit cu ideea de social media. A fost o idee discutată cu şefa mea de atunci, care mi-a râs în nas la vremea respectivă. După ce fenomenul a luat amploare, a venit la mine să-i postez o ofertă pe Facebook“, ne spune Ana, amuzată.

În secolul tehnologiei, însă, lucrurile s-au adaptat din mers, iar în prezent social media reprezintă unul dintre cele mai eficiente ca­nale: „Comunicarea cu clienţii, dar şi cu par­tenerii a devenit mai directă, mai personală şi mai facilă. Am reuşit să îi fidelizăm şi mai mult pe clienţi şi să îi ţinem la curent cu noutăţile“, adaugă Maria. Părinţii le-au susţinut şi le-au lă­sat să se adapteze la politica companiei, impu­nându-le un singur lucru: să facă lucrurile în viaţă în aşa fel încât să doarmă liniştite noaptea. „Ne-au spus să fim corecte pentru a putea pune capul liniştite pe pernă. Plă­cerea de a reuşi este infinit mai mare atunci când ştii că ai mers pe calea cea dreap­tă. Regula de bază este să nu ne întindem mai mult de cât ne este plapuma şi să ţinem cont că nu suntem nici Făt-Frumos să creştem într-un an cât alţii în zece“, au susţinut surorile la unison.

Experienţa şi-a spus cuvântul atunci când recesiunea a lovit necruţătoare toate paliere­le vieţii: „Ne-a afectat şi pe noi destul de mult la început, deoarece a declanşat şi o reticenţă a oamenilor de a mai cheltui bani. Călătoritul fiind una dintre nevoile elevate, normal că s-a renunţat mai uşor la ea. Dar vacanţa este un must, mai ales că depresia este boala secolului. Omul are nevoie de recreere. Noi a trebuit să ne ajustăm cifrele şi aşteptările conform pieţei şi am reuşit să ne menţinem. Acum totul a re­venit la normal“, ne-a explicat Ana.

 

Din curiozitatea de a descoperi care este topul destinaţiilor preferate de turistul roman, dar şi de vedetele pe care Cocktail Holidays le trimite în vacanţă, am aflat că, de atâţia ani, fascinaţia pentru Grecia şi Turcia nu se stinge, acestea fiind principalele alegeri ale românilor. În ceea ce priveşte vedetele, am aflat de la ele că: „Destinaţiile de top preferate anul acesta de vedetele noastre sunt Bali, Costa Navari­no în Peloponez, Mykonos, coasta Spaniei şi a Franţei. Nu există o destinaţie preferată con­stant. Vedetele au diferite preferinţe, în funcţie de structura familiei, vârsta, trendurile de pe piaţă, alţi influenceri autohtoni sau străini pe care îi urmăresc, dar ca şi caracteristică prin­cipală, observăm că cel mai important pentru ele este calitatea serviciilor pe care le oferim. Pe scurt: consultanţa oferită. Trebuie să fim întotdeauna disponibili şi pregătiţi să satisfa­cem orice fel de cerere“, au subliniat ele.

Alegerea destinaţiilor noi pe care le pro­pun turistului roman se face după o analiză de piaţă, dar şi la faţa locului. Anul trecut au pariat pe o carte: zona Peloponez din Grecia. Şi a fost un succes! Au avut parte şi de un in­teres scăzut faţă de destinaţii precum Croaţia sau Insula Kos, la care au renunţat. E greu să mulţumeşti toţi turiştii, însă implicarea, perseverenţa şi experienţa îşi spun cuvântul în cazul lor: „Nu suntem o piaţă matură pre­cum cele vestice. Mediul de business de aici îţi oferă multe posibilităţi, dar şi provocări. Pentru turistul român cel mai mult contează recomandările prietenilor sau familiei. Sunt încă mulţi cei care găsesc utilitatea agenţiei în situaţii limită şi nu se mai descurcă cu avi­onul sau cu cazarea. Dar, ca o concluzie, de la 35 de ani încolo lumea înţelege ce înseamnă o agenţie şi cât de utilă este“. Aşadar, viaţa lor este un cocktail de trăiri, cu emoţii şi profesi­onalism

Destinaţii preferate

Maria s-a îndrăgostit de insula Elba, în timp ce Anei i-a rămas în suflet insula La Réunion, aceasta fiind prima destinaţie cu adevărat exotică în care a fost.

Citește și ...