Beauty

Beneficiile SPA-ului

Sănătate prin apă. Un principiu vechi de când lumea, moştenit din antichitate, dar mai actual ca niciodată. Dezbracă-te şi tu de probleme şi de energia negativă şi intră în templul binefăcător al apei! Saună Sauna după sport e ca sarea în bucate. Căci, după o sesiune intensă de activitate fizică, ce poate fi mai plăcut decât să te relaxezi şi să uiţi de toţi şi de toate într-o cameră încălzită? Astfel, căldura dintr-o saună ajută la creşterea ritmului cardiac şi dilată vasele de sânge, îmbunătăţind circulaţia sanguină. Iar prin relaxarea muşchilor, după o sesiune sănătoasă de saună, se elimină tensiunea nervoasă. Alte efecte terapeutice ale saunei constau în detoxifierea organismului, creşterea imunităţii şi a elasticităţii pielii. Cu toatea acestea, trebuie să ai grijă să nu întârzii prea mult într-o astfel de cameră, cu temperaturi între 70 şi 100 grade, mai ridicate la nivelul tavanului. Sesiunile de saună trebuie, aşadar, să fie scurte, de vreo 15 minute maximum, timp în care trebuie să continui să te hidratezi. Transpiră, aşadar, cu folos.

Cine o foloseşte?Jessica Biel. Acum înţelegeţi de ce pielea ei este mereu strălucitoare, curată şi tonifiată? Tot pe pielea ei a simţit Jessica Biel şi că, în Europa, eticheta în ceea ce priveşte folosirea saunei este diferită de cea din America. Căci Jess a povestit amuzată cum a fost nevoită să împartă sauna, în Austria, cu doi bărbaţi…goi.

Jacuzzi

Jacuzzi sau cada cu hidromasaj, ce foloseşte apa la o temperatură constantă de 37 de grade, este răsfăţul absolut după o zi solicitantă la muncă. Cât priveşte beneficiile sale, nu ştim cu ce să începem. Căldura apei şi masajul ei delicat te destind aşa cum puţine alte metode ar putea s-o facă, ajutându-te să scapi de tensiunea din ceafă şi din spate şi relaxând muşchii. În plus, jacuzzi-ul stimulează metabolismul şi, folosit regulat, te ajută să scapi şi de păcătoasa celulită. Ce să mai spunem de modul în care îţi eliberează mintea de gândurile negative şi te binedispune, astfel încât, după vreo 20 de minute de răsfăţ, vei pleca cu capul limpezit. Foloseşte-te, aşadar, de puterea apei şi vei avea o minte sănătoasă într-un corp sănătos!

Cine îl foloseşte: Peter Andre.Cântăreţul şi-a cumpărat o cadă cu hidromasaj şi este încântat de ea. „Este extraordinară. Îmi oferă cel mai bun tratament după ce fac sport şi este cel mai bun obiect pe care îl deţin în materie de relaxare. De asemenea, este binevenit şi pentru petreceri.“

Masaj

Ţi s-a întâmplat vreodată să adormi pe masa de masaj? Atât de mult te poate relaxa o astfel de terapie. Este meritul endorfinelor, acei hormoni ai fericirii, eliberaţi după o şedinţă de masaj profesionist. Dar beneficiile acestei terapii nu se opresc aici, ci continuă cu reducerea stresului, a depresiei şi a senzaţiei de oboseală, stimularea circulaţiei sanguine, tonifierea muşchilor şi îmbunătăţirea aspectului pielii, prin eliminarea celulelor moarte. Şi dacă eşti genul căruia îi place să experimenteze, în materie de masaj terapeutic chiar ai de unde alege. Masajul thailandez, revigorant, masajul cu pietre fierbinţi, deosebit de relaxant, sau masajul cu beţe de bambus, pentru îmbunătăţirea circulaţiei sângelui, sunt doar câteva dintre cele mai exotice.

Cine îl foloseşte: Mariah Carey. Întotdeauna liniştită şi cu zâmbetul pe buze, diva pare într-o eternă stare Zen.Credem şi noi, având în vedere că este o fanatică a masajului! Da, fanatică. Căci nu demult, au ieşit la iveală informaţii cum că Mariah a avut parte de o şedinţă de masaj de... opt ore. Atât de tensionată să fi fost vedeta?

Piscină

Despre înot şi binefacerile lui s-au scris enciclopedii. Se spune că, pentru sănătatea organismului tău, trebuie să faci minum 30 de minute de mişcare pe zi. Dacă această mişcare este în piscină, şi mai bine! Aşadar, o jumătate de oră de înot la intensitate medie arde peste 200 de calorii, cât 45 de minute de sport pe uscat, căci presiunea apei face orice mişcare mai dificilă. Este, în plus, un excelent exerciţiu cardio, stimulând circulaţia sanguină, îţi fortifică plămânii şi-ţi tonifică musculatura, în special a braţelor şi-a abdomenului. Ca să nu mai vorbim că, atunci când eşti în apă, te eliberezi de toate şi te concentrezi doar pe înot, lucru benefic la nivel mental. Un sport care te energizează şi relaxează în acelaşi timp, aşa că ia-ţi costumul de baie şi plonjează!

Cine îl practică? Kate Winslet.Actriţa câştigătoare a unui premiu Oscar şi, zilele acestea, a unui corp de milioane, iubeşte să înoate şi merge la bazin cel puţin de două ori pe săptămână. Iar Courteney Cox, Charlize Theron şi Cameron Diaz sunt doar câteva alte frumuseţi de la Hollywood care se menţin în formă înfruntând valurile.

Foto: guliver/rex features/splash news, hepta