Body & Soul

Câte tipuri de făină există? De grâu, de orz, de secară şi lista poate continua!

Câte tipuri de făină există? De grâu, de orz, de secară şi lista poate continua!

Cererea crescuta in domeniul produselor de panificatie a generat diversificarea considerabila a tipurilor de faina. Indiferent daca este vorba despre imbunatatirea obiceiurilor alimentare, pasiuni culinare sau retete traditionale, incursiunea in acest domeniu este formidabila.

Este un ingredient care se poate obtine din cereale, nuci, seminte sau legume si o masa fina care se poate cerne. Fiecare tip are un profil nutritional diferit si caracteristici specifice care il recomanda pentru anumite retete.

De grau

Este cel mai raspandit tip de faina. Se poate gasi in varianta integrala, care este o sursa bogata de fibre si contine in mod natural vitaminele B, fier, seleniu, potasiu si magneziu, sau in varianta rafinata imbogatita cu tiamina, riboflavina, niacina, fier sau acid folic.

Este impartita in numeroase categorii. Varianta de grau dur are mai multe proteine, printre care si glutenul care face aluatul lipicios si elastic si se foloseste la paine, iar varianta de grau moale contine mai putine proteine si se foloseste la prajituri si produse de patiserie rafinate.

De asemenea, se poate gasi in varianta multifunctionala, integrala, alba, de patiserie, de paine sau de gris.

De orz

Este bogata in fibre, contine gluten, dar nu suficient pentru dospirea corespunzatoare. Este un bun agent de ingrosare in supe, tocanite si sosuri.

De secara

Este grea, inchisa la culoare, bogata in fibre. Contine mai putin gluten decat cea integrala si, pentru a creste, trebuie combinata cu un alt tip cu un continut ridicat de proteine. Se foloseste pentru painea integrala.

De ovaz

Se obtine prin macinarea crupelor de ovaz si, pentru ca nu creste singura, se foloseste in combinatie cu cea de grau. Confera produselor o aroma bogata si o textura densa.

De migdale

Obtinuta din migdale albite, este saraca in carbohidrati si bogata in proteine si vitamina E. Este perisabila si are un usor gust de nuca. Pentru ca nu dospeste si aluatul nu creste, aceasta nu se poate utiliza la paine, ci doar la deserturi si produse de patiserie rafinate.

De amarant

Are un nivel crescut de proteine complete, inclusiv lizina. Se foloseste in produse de patiserie care au nevoie de numai 25% continut de faina, este un agent de ingrosare excelent pentru sosuri si supa. Aroma sa dulceaga aminteste de nuci.

De hrisca

Este bogata in proteine si se foloseste in combinatie cu alte tipuri pentru a adauga aroma si culoare produselor de panificatie. Se poate utiliza cu succes pentru paste si clatite. In varianta integrala, are o aroma mai puternica si mai multi nutrienti, iar in varianta rafinata este mai fina si mai saraca in elemente nutritive.

De orez

In varianta bruna are o usoara aroma de nuci si confera produselor de patiserie o textura mai stralucitoare. In varianta alba nu contine gluten si se utilizeaza la placinte si prajituri sau la ingrosarea sosurilor in retetele asiatice.

De cartofi

Se obtine prin macinarea cartofilor uscati si este bogata in potasiu. Se foloseste ca agent de ingrosare in sosuri, supe si deserturi congelate cremoase. Pentru coacere, trebuie combinata cu alte tipuri de faina alba sau integrala.

De soia

Are un continut ridicat de proteine si mult mai putin carbohidrati decat alte tipuri de faina. Este o sursa excelenta de calciu, fier si magneziu si se foloseste la ingrosarea sosurilor. Pentru paine sau fursecuri, trebuie combinata cu tipul multifunctional din grau.

Alege si tu sa diversifici retetele pe care le pregatesti si foloseste un nou tip de faina de pe yuga.ro! Astfel, vei obtine arome si texturi noi si ii vei incanta pe cei dragi cu produse rafinate, sanatoase si bogate in nutrienti.

 

Modifică Setările