Lifestyle

Cel mai mare sondaj internaţional de Crăciun realizat de Ferratum compară comportamentele consumatorilor din peste 20 de ţări

Cel mai mare sondaj internaţional de Crăciun realizat de Ferratum compară comportamentele consumatorilor din peste 20 de ţări

Peste 21.000 de gospodãrii au participat la Barometrul de Crãciun Ferratum Grup 2017™, sondaj efectuat al patrulea an consecutiv. Deci, care sunt cele mai populare achiziţii de Crãciun şi ce ţară va cheltui cel mai mult ȋn aceasta vacanţă? Cumpărăturile vor fi realizate online sau prin intermediul magazinelor tradiţionale?

Rezultatele noastre arată că 20% din respondenţi îşi vor majora cheltuielile, în timp ce aproximativ 50% din gospodării vor cheltui pe cadouri la fel de mult cum au făcut-o şi Crăciunul trecut.

Cum se situeaza România?

Românii iubesc Crãciunul, sau cel puţin asa reiese din sondajul realizat de Ferratum Grup. România se situeazã pe locul al doilea în topul cheltuielilor din perioada sărbătorilor de iarnă, urmând sã aloce 31.9% din veniturile lunare, aproximativ 280 Euro.

Când vine vorba de digitalizare, doar 25% dintre românii ce au participat la sondaj au spus ca preferã cumpãrãturile online, restul preferând sã plece ȋn goana dupa cadouri prin magazine. Anul acesta se pare cã mare parte din buget va merge cãtre imbrãcãminte (20.9%), dulciuri (19.4%) şi jucãrii (12.7%),

De sărbători nu stăm acasă: 28% din buget va merge către călătorii, Iar atunci cand călătoresc, romanii preferă serviciile AirBnB, fiind ȋn topul clasamentului celor 20 ţãri participante, cu un procent de 40.4%.

Tendinţe de consum

Potrivit rezultatelor din 2017 Barometrului de Crãciun™, în topul celor ce vor cheltui cel mai mult de sărbători anul acesta se află Mexicul (34,6%), România (31,9%), Spania (29,6%) şi Brazilia (28,2%). La celălalt capăt al scalei se află Croaţia (14,4%), Norvegia (13,4), Finlanda (12,3%) şi Olanda (11,8%), care îşi vor menţine poziţia de anul trecut, cheltuind cel mai puţin în perioada sărbătorilor de iarnă.

Studiul nostru arată că, de Crăciun, cheltuielile vor fi ridicate atât în Noua Zeelandă, cât şi în Australia, gospodăriile din ambele ţări alocând 22% -23% din salariul lunar.

Serviciile mobile

Mai mult de 50% dintre participanţii la sondaj vor folosi cardurile de credit în detrimentul plãţilor în numerar pentru achiziţiile pe care le vor face în această perioadă. 70% dintre respondenţii din Norvegia şi Suedia au ales cardul ca metodă preferată de plată.

Când vine vorba de sectorul bancar, peste 60% dintre respondenţi au declarat că vor folosi serviciile bancare mobile pentru tranzacţiile zilnice. Mai mult de 80% dintre respondenţii din Australia, Noua Zeelandă, Olanda, Suedia, Norvegia şi Canada au declarat că vor folosi serviciile bancare mobile în timpul Crăciunului.

De unde şi ce cumpără oamenii?

Similar cu anul trecut, numărul de gospodării care realizează cumpărăturile online va fi în jur de 25%. Germania, Marea Britanie şi Olanda au cele mai digitalizate gospodarii atunci când vine vorba de cumpărarea cadourilor de Crăciun, în timp ce Croaţia, Letonia şi Mexic sunt adeptele tradiţionalului, preferând magazinele fizice pentru cumpărăturile din această perioadă.

Deci, ce intentioneaza oamenii să cumpere pentru Crăciunul acesta?

17,5% dintre respondenţi au clasat hainele în partea de sus a listei, făcându-le cel mai popular produs atât de cumparat cât şi de primit. Jucăriile şi jocurile (13,7%), dulciurile (12%) şi electronicele de consum (9,1%) au fost alte alegeri populare.

Respondenţii din unsprezece ţări au declarat că preferă îmbrăcămintea ca dar de Crăciun. Finlanda (17,5%) şi Croaţia (23,9%) vor cheltui o mare parte din bugetul lor de Crăciun pe dulciuri şi delicatese, în timp ce respondenţii din Marea Britanie, Suedia, Australia şi Estonia au declarat că vor cheltui 20% pe jucării şi jocuri.

Cum a fost realizat Barometrul de Crãciun Ferratum Grup 2017™?

  • Peste 21.000 de gospodãrii au participat la sondaj. Respondenţii au avut vârste cuprinse ȋntre 18 şi 61 de ani şi 58.8% dintre aceştia au fost femei. Venitul mediu net disponibil al gospodãriilor care au participat la sondaj a fost de € 555- € 4580. Marimea medie a gospodãriilor este de 2.89 persoane.
  • În plus faţã de factorii demografici, respondenţii au fost ȋntrebaţi despre venitul net lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc ȋn perioada Sãrbãtorilor de Crãciun, pe ce activitãţi de iarnã ȋşi cheltuiesc banii şi dacã vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare, ȋn aceastã perioadã.
  • Sondajele au folosit valuta respectivã a fiecãrei ţãri. Rãspunsurile au fost echivalate astfel ȋncât sã reflecte puterea de cumpãrare a fiecãrei ţãri. Toţi respondenţii sondajului au fost anonimi.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor internaţional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor şi întreprinderilor mici, distribuite şi gestionate pe dispozitive mobile. Fondată în 2005 şi cu sediul în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în 25 de ţări din Europa, Africa, America de Sud şi de Nord şi in regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare digitale şi mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluţiei bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansată în 2016, este o platformă inovatoare de servicii mobile care oferă o gamă variata de servicii bancare, inclusiv plăţi şi transferuri online în timp real, într-o singură aplicaţie. În prezent este disponibilă pe cinci pieţe europene. Condusă de fondatorul său, Jorma Jokela, Ferratum are aproximativ 1,8 milioane de clienţi activi şi fosti care au beneficiat de un împrumut în trecut (la 30 septembrie 2017).

Grupul Ferratum este listat la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.ferratumgroup.com.