Lifestyle

Cum poţi să fii bine cu tine, după o despărţire

Cum poţi să fii bine cu tine, după o despărţire

Dacă Valentine's Day pentru tine a fost mai degrabă o „Zi a Independenţei” în care ai stat în casă, te-ai uitat peste profilul de Facebook al fostului, ai observat cât de fericite sunt prietenele tale aflate într-o relaţie amoroasă, atunci situaţia impune câteva schimbări. În primul rând, trebuie să reînveţi să fii tu bine cu tine, să te apreciezi şi să te iubeşti mult mai mult. 

 

Prima măsură pe care ar trebui s-o iei este aceea de a te desprinde de trecut. Încearcă să nu îl mai cauţi pe cel care ţi-a fost alături, să îi ştergi numărul de telefon din agendă şi să nu mai fii curioasă ce a făcut în ultimul timp, cu cine şi-a petrecut unele zile şi pe unde a mai fost. Stalking sau analiza atentă şi repetitivă a cuiva pe reţelele de socializare  se poate transforma uşor într-o obsesie şi tocmai din acest motiv trebuie să ai puterea de a da „sign out” şi de a sta departe de Facebook şi Instagram. În schimb, mai degrabă ai încerca să faci filmuleţe amuzante din mijlocul naturii, pe care să le postezi pe Tik Tok.

 

Dacă nu ştii cum să gestionezi o despărţire şi sentimentul de singurătate, venim cu câteva recomandări de care ai putea ţine seama:

 

Ieşiri în natură

Fie că e vorba de o plimbare prin parc sau una cu bicicleta, natura poate avea efect terapeutic asupra ta. În plus, dacă mai faci şi mişcare, efectele vor fi mult mai puternice şi, desigur, în favoarea ta. Important e să ieşi din casă, să nu te afunzi într-o stare prelungită de tristeţe, căci nu te-ar ajuta la nimic pe termen lung.


Îngrijire atentă

Nu o dată, femeile aflate după o despărţire sau un divorţ, au reuşit să se adune, să îşi mobilizeze toate resursele şi să devină mult mai puternice şi… mai frumoase. Nu îţi neglija aspectul fizic, fă-ţi măşti faciale, machiază-te, preocupă-te de părul tău, mai ales dacă în ultima perioadă l-ai negljat foarte mult. E timpul să fii strălucitoare, iar acum chiar vei avea timp de tine.

 

Socializarea

Orice pierdere, perioadă de doliu sau eliberare de un ataşament afectiv presupune parcurgerea a cinci paşi sau etape: negare, furie, negociere, depresie şi acceptare. Important e să nu rămâi blocată în niciuna dintre acestea, mai ales atunci când e vorba despre o stare emoţională negativă şi copleşitoare. O poţi contracara ieşind în oraş, cunoscând oameni, cultivând noi sau vechi pasiuni. 


În loc să te izolezi sau să te rezumi doar la o prezenţă activă online, alege să faci ceva practic. Începe prin a ieşi dimineaţa la o plimbare cu bicicleta prin parc şi prin a-ţi programa o ieşire cu fetele în oraş după ce ai trecut pe la un salon de coafură.


Sursă foto: unsplash.com