Lifestyle

Cum să te bucuri de un somn odihnitor în sezonul cald


Cum să te bucuri de un somn odihnitor în sezonul cald

Pentru foarte mulţi oameni, sosirea primăverii şi apoi a verii este un motiv de bucurie, de noi planuri de concediu şi de relaxare în natură. Cu toate acestea, căldura şi umiditatea, creşterea orelor de lumină şi evenimentele din viaţa socială, care tinde să devină mai activă, influenţează ritmul circadian, adică toate procesele biologice, biochimice sau comportamentale ce manifestă o oscilaţie pe parcursul a 24 de ore, precum şi programul de somn. Drept urmare, pentru mulţi oameni, sezonul cald este şi perioada în care au mai multe probleme cu somnul. Dacă şi tu suferi de astfel de probleme sau pur şi simplu vrei să te bucuri de un somn cât mai odihnitor, îţi prezentăm câteva sfaturi care te vor ajuta să dormi mai bine.

Răcoare pe timpul nopţii

Răcoarea din dormitor pe timpul nopţii este o necesitate, mai ales în lunile mai calde de vară. Atunci când temperatura aerului este prea ridicată, stadiile de somn cu undă lentă şi cele de tip REM (mişcare rapidă a ochilor) sunt afectate negativ. De asemenea, din cauza căldurii, oamenii se trezesc mai uşor şi, ca urmare, experimentează mai multe întreruperi ale somnului. Temperatura ideală a camerei, atunci când te pregăteşti de somn, este mai scăzută decât ceea ce majoritatea oamenilor consideră o temperatură optimă a camerei în timpul zilei. În timpul primăverii, poţi scădea temperatura din cameră aerisind bine dormitorul înainte să mergi la culcare, deoarece afară este mult mai răcoare seara. Pe timpul verii, poţi folosi aerul condiţionat. Chiar dacă nu îl foloseşti prea des în timpul zilei, ia în considerare să-l pui în funcţiune pentru o perioadă limitată de timp înainte să mergi la culcare.

Importanţa pregătirii patului

În primul rând, la acest capitol vorbim despre alegerea unei pilote adecvate anotimpului. Alegând o pilotă potrivită pentru sezonul cald, te vei bucura de un somn mai odihnitor, pentru că nu te vei supraîncălzi, ceea ce este foarte important. Aşa cum explicam anterior, răcoarea este un factor esenţial ca să poţi dormi bine. În al doilea rând, calitatea lenjeriei de pat joacă şi ea un rol important atunci când vorbim de un somn odihnitor. În timpul anotimpului cald, este recomandat să renunţi la lenjeriile din material sintetic sau cu un conţinut ridicat de fibre sintetice. Privilegiază lenjeriile de pat din bumbac sau din bambus, care favorizează o mai bună circulaţie a aerului şi îţi vor da senzaţia de răcoare.

Pijamale potrivite

La fel ca lenjeria de pat, pijamalele contribuie la confortul tău pe timpul nopţii, influenţând cât de cald sau de răcoare îţi este în timpul somnului. Drept urmare, pijamalele pe care le porţi au un impact direct asupra calităţii somnului. Aşadar, optează, în lunile calde, pentru pijamale confortabile, lejere, preferabil din materiale naturale, cum ar fi bumbacul sau mătasea.

Un duş înainte de culcare

În timpul zilelor fierbinţi de vară, multe persoane aleg să facă duşuri reci ca să se răcorească. Cercetările în acest sens nu au dat rezultate clare, deci poţi încerca să vezi dacă această metodă de răcorire funcţionează pentru tine şi influenţează pozitiv calitatea somnului. Pe de altă parte, cercetările de specialitate arată că duşurile reci pot avea efecte privind diminuarea durerilor şi chiar asupra simptomelor depresiei. Dacă durerea sau tulburările depresive te împiedică să te bucuri de un somn odihnitor, un duş rece te poate ajuta.

În mod surprinzător, şi un duş cald poate avea aceleaşi efecte pozitive asupra somnului. Chiar dacă un duş cu apă caldă poate, iniţial, creşte temperatura corpului, acesta ar putea reduce temperatura corpului în timpul nopţii. Un duş cald creşte circulaţia în mâini şi picioare, ceea ce îmbunătăţeşte capacitatea corpului de a regla temperatura. Persoanele care fac un duş cald cu o oră sau două înainte de culcare tind să adoarmă mai repede şi experimentează un somn de calitate superioară.

Calitatea somnului este foarte importantă pentru un stil de viaţă echilibrat, dar şi pentru sănătatea noastră fizică şi mintală. Aşadar, profită de aceste recomandări pentru a te bucura de un somn cât mai odihnitor, inclusiv în sezonul cald.

Sursă foto: Shutterstock.com

Comentarii

Modifică Setările