Fashion

Cum te pregăteşti pentru a face exerciţii fizice: 5 aspecte de avut în vedere

Cum te pregăteşti pentru a face exerciţii fizice: 5 aspecte de avut în vedere

Atunci când vine vorba de antrenament, cel mai probabil te concentrezi pe timpul efectiv petrecut la sală, acasă sau în aer liber şi pe efortul depus. Totuşi, există numeroase alte aspecte de care trebuie să ţii cont dacă vrei să obţii rezultatele dorite.

 

O bună nutriţie şi un somn odihnitor sunt doar câteva dintre lucrurile de care trebuie să ţii cont pentru a te asigura că eşti bine pregătit şi că dai tot ce poţi de fiecare dată. Iată, aşadar, ce trebuie să faci pentru a-ţi atinge rezultatele şi pentru a avea siguranţa că te-ai pregătit aşa cum trebuie:

 

Ia o gustare

Chiar dacă nu este absolut necesar să iei o gustare înainte de a face mişcare, ţine cont că, atunci când simţi nevoia, o mică gustare te va ajuta să ai energia necesară. Nu ignora niciodată senzaţia de foame înainte de sală şi asigură-te că mănânci ceea ce trebuie.

 

De exemplu, poţi opta pentru o felie de pâine toast cu unt de arahide şi banane pentru a fi pregătit să depui efort fizic. Nu trebuie nici să mănânci prea mult, dar nici să faci mişcare pe stomacul gol.

 

Poartă echipamentul potrivit

Este extrem de important să te poţi mişca, să sari, să faci stretching sau să încerci diferite poziţii. Iar acest lucru nu ţine doar de flexibilitatea ta, ci şi de echipamentul pe care îl porţi. De exemplu, poate că nu contează ce porţi la o sesiune de yoga, însă este important să ai un sutien potrivit pentru alergare.

 

În cazul bărbaţilor, este important să optezi pentru haine comode, potrivite pentru activitatea pe care o faci. Dacă vrei să ieşi la alergat, mai ales când e frig afară, poartă un hanorac de barbat, lejer şi suficient de gros pentru a te simţi confortabil. Pune şi o pereche de adidaşi potriviţi şi te vei bucura de mai multă rezistenţă şi un antrenament plăcut.

 

Hidratează-te

Este cunoscut faptul că hidratarea este esenţială pentru sănătate, cu atât mai mult atunci când faci mişcare şi pierzi apă prin transpiraţie. În plus, dacă eşti hidratat, vei avea un nivel de energie optim şi vei putea duce la bun sfârşit antrenamentul.

 

Cantitatea de apă necesară diferă de la o persoană la alta, dar ar fi indicat să încerci să bei cel puţin doi litri de apă pe zi. Eventual, poţi opta şi pentru sucuri naturale de fructe şi legume sau apă infuzată.

 

Odihneşte-te

Unul dintre cele mai importante lucruri din orice program de antrenament începe atunci când mergi la culcare. Faptul că eşti odihnit nu doar că îţi va da energie pentru fiecare set de abdomene sau sprinturi, ci te va ajuta să controlezi senzaţia de foame. Astfel, nu îţi vei da peste cap rezultatele de la sală mâncând mai mult decât trebuie.

 

Somnul este esenţial atât înainte să faci mişcare, cât şi după. În general, ar trebui să dormi măcar şapte ore pe noapte, pentru ca organismul să aibă timp pentru a se reface şi pentru a fi pregătit de o nouă zi de antrenament.

 

Începe treptat

În cazul în care nu eşti o persoană foarte activă şi abia ai început un program de antrenament, ar fi indicat să consulţi un medic sau un antrenor de fitness pentru a şti ce tip de activităţi sunt potrivite pentru tine. În acelaşi timp, ar trebui să începi treptat, cu exerciţii uşoare şi sesiuni scurte pentru a căpăta încredere şi rezistenţă fizică.

 

Mişcarea fizică este diferită pentru fiecare persoană în parte, iar dacă nu ai mai exersat de ceva timp, ar trebui să progresezi încet. Măreşte durata şi intensitatea efortului depus în mod gradual şi ascultă-ţi corpul. Orice disconfort sau leziune îţi poate reduce nivelul de motivaţie.

 

Aşadar, indiferent că eşti începător sau obişnuieşti să practici sport în mod regulat, aceste sfaturi îţi vor fi de mare ajutor pentru a avea siguranţa că te-ai pregătit aşa cum trebuie.

 

Sursă foto: Shutterstock

 
Modifică Setările