Body & Soul

Diete VIP. Cum slăbeşti în funcţie de vârstă?

Diete VIP. Cum slăbeşti în funcţie de vârstă?

La 25 de ani nu-i ca la 45, dar tu poţi face în aşa fel încât să fie. Pe măsură ce înaintezi în vârstă, devine din ce în ce mai greu să scapi de kilogramele în plus, aşa că varianta câştigătoare ar fi să te fereşti să acumulezi prea multe. Noi te ajutăm să iei cele mai bune decizii alimentare şi de stil de viaţă, în conformitate cu anii din buletin. Selena Gomez (25) Între 20 şi 29 de ani

În mod normal, aceasta este perioada din viaţă în care n-ar trebui să ai mari probleme cu greutatea şi-n care poţi slăbi rapid, fără mare chin. Metabolismul îşi face bine treaba, căci, în tinereţe, funcţionează la capacitate maximă. Altfel, în această perioadă a vieţii, problemele cu greutatea se pot datora mai ales stilul de viaţă haotic şi lipsei somnului. Când te hotărăşti să dai jos ceva kilograme, primele alimente la care ar trebui să apelezi sunt fructele, în special merele. Substanţele coţinute de acestea, precum pectinul, acidul fructic şi potasiul, accelerează metabolismul şi îmbunătăţesc digestia.

Sugestie de meniu

Micul dejun: o lingură de fulgi de ovăţ cu iaurt degresat şi un măr

Prânz: un măr tăiat felii şi două linguri de spanac fiert, peste care să presari sos de iaurt, ulei de măsline, oţet de mere şi o linguriţă de apă.

Gustare: nuci şi alte seminţe

Cină: un măr tăiat cubuleţe, peste care să torni suc de lămâie şi 125 de g de brânză slabă rasă.

Atenţie! Această dietă restrictivă nu trebuie să dureze mai mult de trei zile şi este necesară atunci când vrei să scapi rapid de câteva kilograme.

Între 30 şi 39 de ani

Katie Holmes (38)

Odată ce ai trecut de pragul celor 30 de ani, vei observa că metabolismul nu mai arde cu aceeaşi eficienţă toate acele calorii pe care le consumi. Iar asta se poate întâmpla în ciuda faptului că ai rămas la fel de activ fizic. Dietele care te ajută să slăbeşti rapid erau eficiente la 20 de ani, însă acum pot face mai mult rău decât bine. Slăbirea extremă îţi poate adăuga ani în plus, prin faptul că pielea ta va arăta mai ridată şi mai lăsată decât atunci când aveai kilograme în plus. Specialiştii în nutriţie sunt de părere că n-ar trebui să dai jos mai mult de un kilogram pe lună.

Sugestie de meniu

Micul dejun: o lingură de fulgi de ovăz şi porumb cu lapte degresat şi morcov ras

Gustare: un castravete cu suc de lămâie

Prânz: doi cartofi fierţi cu o salată de legume

Gustare: un ardei gras mediu

Cină: o salată de legume cu pâine de secară

Între 40 şi 49 de ani

Kate Beckinsale (44)

Nu există persoană trecută de 40 de ani care să nu aibă probleme cu greutatea. În plus, schimbările hormonale cauzate de premenopauză, în cazul femeilor, îţi pot cauza o senzaţie încontinuă de foame. În această perioadă a vieţii, este important să fii mai atent la ceea ce mănânci şi să-ţi controlezi poftele culinare. Este recomandat să înlocuieşti gustările bogate în calorii cu mâncăruri bogate în fibre, care te vor menţine sătul pentru o perioadă mai lungă de timp. În plus, sarea ar trebui consumată în cantităţi mult mai mici.

Sugestie de meniu

Micul dejun: Fierbe o cantitate de 150 g de orez şi împarte-o în trei porţii, pe care să le combini cu alte proteine şi să le mănânci în diferite perioade ale zilei. Pentru prima masă a zilei, consumă prima porţie, alături de un iaurt degresat şi o linguriţă de miere.

Prânz: orez cu 150 g de peşte sau pui la cuptor

Gustare: fructe sau 90 g de brânză slabă

Cină: Orez cu legume şi o linguriţă de ulei de măsline

Peste 50 de ani

Pamela Anderson (50)

Persoanele care schimbă acest prefix important ale vieţii au un deficit de energie cu 30% mai mic decât în tinereţe. În plus, corpul începe să piardă din masa musculară, iar una dintre măsurile imediate pe care le poţi lua este să face exerciţii de forţă. După cum ştim, muşchii ard calorii, aşa că este foarte important ca tu să-ţi creşti masa musculară prin exerciţii specifice. Legat de dietă, este recomandat să-ţi împarţi mesele în patru sau cinci gustări mici şi să consumi doar un sfert de linguriţă de sare pe zi. Ca fruct, alege ananasul, cu efect excelent asupra tractului digestiv.

Sugestie de meniu

Micul dejun: o felie de ananas şi 90 g de brânză

Prânz: o jumătate de ananas şi 90 g de pui fiert, peşte sau alt tip de carne slabă

Cină: o felie de ananas, una de pâine de secară şi o bucăţică de brânză slabă. În plus, fructe precum kiwi, oţetul de mere şi anghinarele fierte pot fi folosite din plin în alimentaţie, deoarece ajută la accelerarea metabolismului.