Interviu

EXCLUSIV Diana Enache de la Pro TV şi regizorul Adrian Horobeţ sunt un cuplu inedit

EXCLUSIV Diana Enache de la Pro TV şi regizorul Adrian Horobeţ sunt un cuplu inedit

„Suntem nişte boemi urbani“. Cum altel s-ar putea descrie un jurnalist şi un regizor, cu o viziune atipică asupra lucrurilor, chiar şi în materie de parenting?

Le-a plăcut de minune să se joace în faţa aparatului de fotografiat împreună cu fiul lor, Tomas (5), dar n-au vrut sub niciun chip să poarte haine colorate. Diana ne-a avertizat de la început că-i place stilul gotic. Doar la pupitrul ştirilor ProTV acceptă să poarte culori. Şi asta pentru că atât ea, cât şi partenerul său de viaţă, regizorul Adrian Horobeţ, văd viaţa într-un mod foarte artistic. Şi foarte în alb şi negru.

OK!: Am în faţă un cuplu în care unul e artist, celălalt e jurnalist.
Adrian:
N-aş zice asta. Toţi suntem artişti peste tot, în orice, şi la mătură, şi la TV.

Eu aş zice că toţi suntem nişte personaje, nu neapărat artişti.
Adrian: Mai mult sau mai puţin, dar arta trebuie să fie acolo. Şi pe Diana o întreb în fiecare zi când se întoarce de la ştiri: „Cum a fost spectacolul de azi?“. Că nu doar citeşte de pe prompter şi gata. E ca un spectacol în fiecare zi.

Un spectacol cam dur, însă.
Diana:
E spectacolul pe care ni-l oferă viaţa, realitatea.

Nu te oboseşte câteodată?
Diana:
Nu, mă îngrijorează. Mă îngrijorează şi mă îndurerează multe ştiri, mai ales cele despre cazurile sociale, ştirile în care se vede clar incompetenţa autorităţilor pe care noi le plătim şi în care ar trebui să avem încredere. Mă îngrijorează ce se întâmplă în Parlament, la Palatul Victoria sau la Cotroceni, indiferent de ce guvern este la putere sau de ce personaj politic e vorba.

Cum spunea şi Adrian, e spectacolul vieţii. El îl vede ca artist, tu ca jurnalist. În alb şi negru, aşa cum ne-aţi arătat şi în faţa camerei foto.
Adrian: Da. Eu fiind fan al filmului mut şi al perioadei de început a cinematografiei, acolo am rămas.
Diana: Uneori aşa vedem lucrurile, eu în negru, el în alb şi viceversa, dar asta nu înseamnă în bine şi rău, neapărat. Doar că avem opinii diferite şi, la un moment dat, facem în aşa fel să ajungem la un numitor comun.

Griuri multe?
Diana:
Da, asta înseamnă concesiile.
Adrian: La mine nu, ori e alb, ori e negru.

Deci concesiile le faci mai mult tu, Diana?
Diana:
Sunt puţin mai împăciuitoare, el e mai inflexibil.

Adrian, eşti doar regizor sau şi actor?
Adrian:
Am fost actor. Am făcut parte din trupa lui Dan Puric timp de 16 ani. Jucam alături de Andi Vasluianu, Dragoş Huluba. Încă pot să joc în zona aia, ca actor de pantomimă, de gest, dar zona cuvântului e altă poveste, n-o simt. Simt să dau eu indicaţii.

Îţi place să fii tu păpuşarul?
Adrian:
Normal. De-aia am făcut regie de film! Întotdeauna mi-am dorit să fac asta. Încă din clasa a 9-a, mergeam la ATF, stăteam la toate cursurile cu toţi actorii şi, între timp, am şi jucat. Acum fac doar publicitate şi pregătesc un lungmetraj.

Am văzut un spot publicitar făcut de tine pentru Dana Budeanu, cu Mihaela Rădulescu.
Adrian:
M-am dus mult şi în zona asta. Mai întâi am făcut regie de evenimente pentru Doina Levintza, pe urmă am făcut un spot pentru haine bărbăreşti, pentru Monocult – dar duse toate înspre film. Cu Mihaela Rădulescu e foarte mişto să lucrezi, pentru că se aruncă după visul tău. Ea nu e actriţă, dar pe bucata aia a fost bună, a fost din acel tablou. Nu mă uit la cineva care vine în faţa camerei ca la un actor, ci încerc să scot naturalul din el, cum am făcut şi în spotul realizat cu Andi Vasluianu. Publicitatea e altă meserie faţă de cea de regie de film. E altă viteză, trebuie să surprinzi altceva, actorul trebuie să dea mesajul în secunda aia, scurt.