Afaceri VIP - Din ce câştigă vedetele atunci când nu sunt… vedete

5 mai, 2016
Honest Beauty Launch jpeg

Pentru mulţi, un al doilea job este o necesitate, pentru aceste celebrităţi, însă, este o altă modalitate de a-şi rotunji profitul. Iată ce afaceri colaterale au dezvoltat câteva vedete şi cât succes au cu acestea.

Jessica Alba 

Jessica Alba,  la lansarea liniei de cosmetice The Honest  în Trump SoHo

Mamă a doi copii, actriţa este foarte vehementă când vine vorba de protecţia familie. Acesta este şi motivul pentru care a deschis în 2011 The Honest Company. Alba a povestit pentru Wall Street Journal că i-a venit această idee după ce a dezvoltat o alergie la o linie de detergenţi pentru copii. “Am aflat cu stupoare că sunt numeroase ingrediente chimice conţinute de produsele destinate curăţeniei şi, mai ales, îngrijrii copiilor. Am vrut, astfel, să creezi un mediu sigur pentru orice familie”. Sub brandul Honest by Jessica Alba s-au lansat produse precum: scutece, balsam pentru îngrijirea sfârcurilor după alăptare, vitamine, detergenţi şi cosmetice. Acestea sunt disponibile atât online, cât şi în peste 4000 de magazine. Şi se pare că oamenii apreciază iniţiativa ei, de vreme ce în 2015 a avut vânzări de peste 150 milioane $, iar compania a fost evaluată la 1 miliard $.

Beyoncé

Colecţia Ivy Park by Beyonce, lansată în magazinele TopShop din Londra

Reginei Bey nu i-a fost suficient să vândă 160 milioane de discuri,  aşa că s-a gândit să îşi pună notorietatea în slujba... modei. Solista a lansat o linie de ţinute casual – sport, denumită Ivy Park.  Aceasta este făcută în colaborare cu Sir Philip Green, englezul care conduce branduri de retail precum Topshop, Miss Selfridge sau Outfit. Colecţia conţine 200 de piese şi acesta este doar începutul. Într-un interviu acordat revistei Elle, Beyoncé declara: “Scopul meu este să depăşesc limitele modei sportive şi să fac femeile să înţeleagă că moda este mai mult decât o apariţie admirată de alţii. Adevărata frumuseţe constă în ceea ce purtăm în minte, în inimă şi în corpurile noastre. Ştiu că atunci când sunt puternică psihic, pot face orice. Şi acesta a fost motivul pentru care am creat această linie de haine”.

Ashton Kutcher

Ashton Kutcher şi soţia lui, Mila Kunis, împreună cu Guy Oseary, fondatorul A-Grade Investments

Poate că nu ne dăm seama de inteligenţa lui din filme precum That 70’s Show, dar Kutcher are un simţ dezvoltat în ceea ce priveşte investiţia în afaceri de viitor. Astfel, din 2010, acesta este co-fondatorul companiei A-Grade Investments, care investeşte în afaceri gen startup, ce au nevoie de bani la început de drum, dar care prezintă idei viabile şi vandabile. Sportify, Uber, Fab sau Airbnb sunt doar câteva dintre firmele care au beneficiat de infuzie de capital din partea firmei lui Ashton.

Whoopi Goldberg

Whoopi  şi Maya, partenera ei în afacerea cu marijuana.

Actriţa a mai adăugat o “meserie” în CV-ul ei: medical marijuana entrepreneur. Adică un fel de vraci cu marijuana. Business-ul lansat de aceasta se numeşte Whoopi & Maya şi oferă marijuana în scop medical femeilor care suferă de crampe menstruale. Aceasta a început afacerea împreună cu prietena ei, Maya Elisabeth, o “veterană” în domeniu, care a câştigat deja de şapte ori cupa High Times Cannabis, un show dedicat acestei plante ce are şi proprietăţi curative. În curând, în dispensarele din California se va folosi un balsam special cu marijauana din gama whoopi&maya, se vor face împachetări abdominale cu ciocolată cu marijuana şi băi cu infuzie de marijuana.  Whoopi va deveni, aşadar, “ganjapreneur”.

Venus Williams 

Venus Williams, la conferinţa de presă pentru lansarea site-ului ei " V Starr Interiors". (2002)

Vedeta de pe zgură are un rever puternic, dar şi un spirit estetic dezvoltat. Williams s-a înscris la şcoala de modă la vârsta de 18 ani, în 1999 şi a descoperit o altă pasiune pe lângă tenis, designul interior. Aceasta a scris pe site-ul V-STARR Interiors, la care este şi CEO: “Ca şi designul, tenisul ţine de schimbare şi adaptare. Rivalul tău se schimbă, la fel şi terenurile pe care joci, condiţiile de joc şi tactica. Acelaşi lucru îl putem spune şi despre design: fiecare client este diferit, fiecare proiecţie este o provocare”. Am fi curioşi să vedem un apartament decorat de puternica tenismenă.

Nicole Richie

Actriţa a fost prezentă la lansarea brandului House of Harlow 1960 în magazinul Bloomingdale's din Soho.

Vedetă de reality show şi fiica lui Lionel Richie s-a remarcat ca designer  în 2008, când a fondat House of Harlow 1960, după numele fiicei ei, Harlow. Dar nu s-a oprit aici, având până în prezent o linie de genţi, o gamă de parfumuri şi o linie destinată mămicilor, denumită Nicole. Acesta este un model de business de vedetă transformat într-un brand de fashion foarte cunoscut.

Clint Eastwood 

Clint locuieşte la ferma care l-a transformat în primar în 1986.

Faimosul actor locuieşte de ceva vreme la malul mării, mai exact în Carmel by the Sea, California. Şi a ajuns aici din dorinţa de a salva o veche fermă pitorească de la faliment, achiziţionând Mission Ranch and Restaurant în 1986. A renovat-o şi a transformat-o într-un adevărat resort, lucru care l-a ajutat să devină chiar primar în zonă până în 1988. Preţul pentru o noapte de cazare începe de la 280$.

Sarah Jessica Parker

Sarah Jessica Parker a lansat The SJP Collection la Salon Shoes din Los Angeles.

Recunsocută ca fashionista supremă din serialul Sex and the City, Jessica are aceeaşi pasiune şi în viaţa de zi cu zi: pantofii şi genţile. Are deja o linie proprie numită SJP line, care se bucură de un real succes. Tocuri de toate mărimile şi culorile, genţi pentru toate gusturile. Go, go, Carrie Bradshow!

Kate Hudson

Kate Hudson a tăiat panglica unui nou boutique Fabletics, deschis într-un mall din New Jersey.

În 2013, din dorinţa de a motiva femeile de vârsta ei să facă mişcare, actriţa a fondat Fabletics, un retailer de ţinute pentru alergat şi mers la sală, care funcţionează pe bază de abonament. “Fac parte din acea categorie de oameni care simte nevoia să aibă mereu confort psihic şi fizic şi cred că vestimentaţia este în strânsă legătură cu starea noastră de spirit. Fabletics este despre cum imprimeurile şi calitatea materialului te pot ajuta să mergi la sală cu mai mare plăcere”, a declarat actriţa pentru o revistă glossy.

Credite foto: Getty Images