Cum a început povestea celei mai versatile vopsele, Annie Sloan Chalk Paint™ în România - interviu realizat cu reprezentantul mărcii, Melinda Puskai – Allmycrafts

10 august, 2020
24 poza de deschidere articol jpg jpeg

Putem să spunem că povestea Annie Sloan România începe cu tine, fiind primul distribuitor în România. Cum ajunge un specialist în PR să devină distribuitor pentru o vopsea?

Şi specialiştii în PR pleacă la un moment dat la concediu de creştere copii. Eu am fost acasă aproape patru ani cu copiii, şi în acest răstimp m-am orientat spre activităţi, hobby-uri care să mă încarce cu energie. Pe de altă parte ne-am mutat în afara oraşului la ţară, unde eram înconjurată de mobiliere vechi, din lemn masiv. Am vrut să le încorporez în designul propus, dar totuşi trebuiau regândite. Astfel am ajuns să încerc vopseaua Annie Sloan Chalk Paint™. Am citit despre ea pe site-uri  de specialitate din Ungaria şi printr-o cunoştinţă am făcut rost de câteva cutii. A fost dragoste la prima încercare. După câteva cupărături de la distribuitorul din Ungaria - pe atunci şi ea era singură pe ţară -, m-a întrebat, de ce nu aduc vopseaua în România, dacă aici nu se găseşte. Prima mea reacţie a fost: nu-i de mine business-ul! Apoi am stat pe gânduri câteva luni, şi cu sprijinul familiei mi-am deschis afacerea. Am zis, de ce nu? Dacă nu încep eu, va face altcineva. Nu ştiam nimic despre antreprenoriat, nici în familie nu aveam de la cine să mă inspir. Dar încetul cu încetul am învăţat, şi învăţ, zilnic. Îmi place să lucrez cu oameni, experienţa în relaţiile cu publicul mă ajută de câte ori trebuie să vorbesc în public sau să gestionez cazuri problematice.

Annie are un model de business destul de neobişnuit, este o afacere socială. Ce înseamnă a fi Stockist Annie Sloan?

La noi nu ştiu dacă există acest model, dar e foarte omenesc. A fii stockist înseamnă să ai o a doua familie. Aparţii de o comunitate care e gata să te ajute în orice moment, şi pe plan naţional, dar şi internaţional. Energia comunităţii vine de la Annie, persoana ei constituie coeziunea. Ne este ca o mamă, totdeuna ne putem adresa la ea cu întrebări. Îşi cunoaşte toţi distribuitorii pe nume, deşi suntem mai mult de 1700 de persoane din toate părţile lumii. Doar aşa putem fii o familie mare. Am fost şi eu la ea în Oxford de mai multe ori, la început pentru a învăţa, la workshopuri, apoi după ce am devenit reprezentant pe ţară (country agent), la conferinţe. Fiecare întâlnire cu Annie este specială. Energia, naturaleţea şi entuziasmul pe care o emană sunt de nepreţuit.

annie sloan stockisti jpg jpeg

Orice stockist trebuie să aibă deja o afacere, un atelier, un magazin unde desfăşoară activităţi artistice, sau creative. Astfel se reduce destul de mult numărul potenţialilor stockişti. Totuşi noi avem în România deja 6. Cum ai reuşit? Ce i-a atras pe aceşti artişti?

La început nu erau atât de severe cerinţele. Când eu am devenit stockist, în 2015 deja trebuia să am o afacere în curs să pot aplica. Însă de-a lungul anilor mi-am dat seama de ce este importantă această cerinţă. Nu ajunge să-ţi placă să vopseşti, nici talentul sau creativitatea nu ajung. Trebuie să ai simţul afacerii - sau măcar să ai un partener care are. Dacă doar pentru asta îţi înfiinţezi afacerea, începi toate procedurile ce ţin de înfiinţarea unei afaceri, te învârţi printre cifre, nu ai cum să faci faţă. Din păcate aşa am pierdut deja un stockist foarte talentat. Ştiţi cum este, ori te bagi în afacere, ori te laşi dusă de valul creativităţii. Cele două activităţi trebuiesc duse mână în mână, dar niciuna nu merge fără celălalt. Asta am vrea să înţeleagă toţi cei care se gândesc de a deveni distribuitor: trebuie să ai deja o afacere care merge bine şi fără tine, ca tu să te poţi concentra asupra noii activităţi. Cred ca doar cei care conduc deja o afacere înţeleg asta... Trebuie să menţionăm faptul că stockiştii au o protecţie teritorială, asta înseamnă că pe o rază de 60 km nu sunt numiţi doi stockişti. Protecţia teritorială se menţine atâta timp cât nu se distribuie altă vopsea de către stockist.

Ceea ce am înţeles eu, că sunteţi o comunitate creativă, şi nişte apostoli a creativităţii fără limite impuse de materiale. Care e treaba cu workshopurile? De ce e nevoie de ele, şi cine vine la astfel de mici ateliere?

Creativitatea este esenţială, dar contează foarte mult materialele de calitate. Dacă ai la îndemână materiale şi accesorii adecvate, e mult mai uşor procesul de creaţie. Posibilităţile sunt nenumărate cu aceste produse, doar cerul este limita, dacă cunoşti modurile de aplicare şi anumite tehnici de bază cu care poţi porni. Vopselele au fost concepute în aşa fel încât să pot fi folosite de către oricine, indiferent de experienţă. Cei mai mulţi nu au curajul să încerce, deşi le place ideea de a vopsi. Prin workshopuri noi ajutăm oamenii să-şi facă curaj pentru primul proiect propriu, să aibă o primă experienţă cu aceste produse, să-şi dea seama că nu e ceva îndrăcit, ci se pot descurca foarte uşor. Pentru că vopselele Annie Sloan sunt foarte uşor de folosit, aderă bine la aproape orice suprafaţă, nu necesită grunduire sau şlefuire, deci ne economiseşte o grămadă de timp. Cei care consideră produsele noastre scumpe, nu iau în considerare acest aspect.  Prin produsele Annie Sloan ne cumpărăm şi acest confort - de fapt, pentru asta sunt menite produsele premium.

anniesloan atelier jpg jpeg

De multe ori din acţiunile DIY  rezultă obiecte care sunt departe de planurile pe care le-am făcut în cap. Dar uitându-mă la pozele din grupul Vopsire mobila cu Annie Sloan Chalk, văd o grămadă de astfel de proiecte cu rezultate superbe. Ca şi administrator al acestui grup, spune-ne, care e secretul?

Totdeauna trebuie să ascultăm ce cere piesa la care lucrăm. Eu cred, că fiecare piesă are suflet. Şi nu îi stă bine orice oricărei piese. Am avut şi eu astfel de experienţe, am o piesă pe care am vopsit-o deja de trei ori, pentru că nu mi-a plăcut aspectul final. Dar de multe ori ne facem în cap un plan, apoi ne apucăm şi ne dăm seama că arăta mai bine cu altă culoare sau cu o altă tehnică, şi ne abatem de scopul iniţial. E important totuşi să ne facem planuri, schiţe, să ne închipuim piesa respectivă în ambientul unde intenţionăm să o punem. Nu cred că ar fi o problemă că nu întotdeauna ne iese ce ne-am propus, trebuie să lăsăm loc şi inventivităţii. O grămadă de lucruri nu erau inventate acum dacă totul mergea doar după reguli… Esenţa în vopsirea mobilei este că nu sunt reguli. Nu există bine şi rău, totul este maleabil. Piesa e terminată când ne place nouă aspectul rezultat după vopsire. Acesta e cel mai mare secret. Şi vă împărtăşesc încă un secret: vopsirea cu mâna nu o să fie niciodată la fel cu cel industrial, deci nu vă aşteptaţi la rezultate perfecte. Urmele de pensulă sunt de fapt semnătura voastră, fiţi mândri de ele!

Nu eşti doar distribuitor, dar şi un utilizator experimentat. Câte obiecte s-au renăscut sub mâna ta datorită vopselelor Annie Sloan? Şi care sunt favoritele tale?

annie sloan exemplu mobila vopsita jpg jpeg

Oh, nu le număr! Cine ştie câte sunt? Doar în casă mă uit în jur şi număr câteva zeci. După ce te infectezi cu vopsitul - da pe bune, e contagios - deja vezi potenţiale proiecte în fiecare piesă. Parcă îţi pui alţi ochelari, vezi cu totul altfel lumea. Ţi se deschid o grămadă de uşi, uşile posibilităţilor. Pe de altă parte, vopsitul este foarte relaxant, şi din acest aspect merită luată în considerare o astfel de activitate. Trăim într-o lume plină de factori de stres, ne ajută mult psihic o activitate prin care ne putem reîncărca bateriile.

Dacă ai avea 5 cuvinte, care să prezinte de ce e Annie Sloan Chalk Paint™ alegerea ta, care ar fi ele şi de ce?

Calitate, posibilităţi nelimitate, energia culorilor, comunitate, relaxare - e tot ce am nevoie pentru o viaţă echilibrată.

Ştim că eşti în continuă căutare de noi membri ai echipei. Cum arată următorul distribuitor Annie Sloan? Ce abilităţi trebuie să aibă, de ce trebuie să dispună?

Următorul distribuitor trebuie să fie un bun comerciant, cu scopuri clare şi un plan de afaceri bine conceput. Ştie de unde până unde vrea să ajungă, trebuie să fie conştient că doar munca depusă aduce roade, şi că nimeni nu-i va aduce clienţi la pragul uşii. În rest, dacă are şi capitalul necesar pentru investiţie, noi aducem un background solid să-şi extindă afacerea.

Dacă sunteţi interesaţi în procesul de devenire distribuitor accesaţi pagina oficială Annie Sloan sau site-ul distribuitorilor români pentru mai multe informaţii. Dacă vă place să vă documentaţi, vă invităm pe site-ul chalkpaint.ro unde găsiţi informaţii despre activitatea noastră, şi vă invităm să întăriţi comunitatea Annie Sloan România accesând pagina noastră de Facebook, precum şi Instagram. Pentru sfaturi practice şi idei alăturaţi-vă grupului de vopsire mobilă, unde totdeauna primiţi răspuns la întrebări de la specialişti sau oameni creativi şi experimentaţi. Vă stăm la dispoziţie oricând pentru orice întrebare!

    



Recente pe Ok! Magazine

books gifts 524166 png
Investiții mici, impact mare Cum să aduci un plus de confort în casa ta prin idei moderne de amenajare jpg
okmagazine ro lenovo yoga jpg
Top 5 beneficii ale achiziției unei asigurări RCA online jpg
geaca dama iarna jpg
Provocările premenopauzei  Impactul asupra somnului și metode de relaxare jpg
Lansare George Soare foto PR 2 jpg
Sebi Dascalu, Georgiana Ene si Gabriel Serban   MasterChef Romania 2024 jpg
Pietre semiprețioase jpg
Prințul Philip PR jpg
sarbatori intalnire familie parinti 5778892 jpg
transilvanian ninja 1 jpg
Steve Aoki jpg
okmagazine ro tv smart samsung  jpg
carte OK JPG
finabar524 png
poza 1 jpg
Espressoare manuale versus automate jpg