Sushi, ingredientul unei vieţi sănătoase

3 aprilie, 2014
misao okawa rtr3g2gk jpeg

┼×i nu doar s─ân─âtoase, ci, mai ales, ├«ndelungate. Cum se face c─â japonezii tr─âiesc at├ót de mult ┼či bine, te ├«ntrebi? R─âspunsul ├«l prime┼čti pe ┼červet de bambus, servit cu be┼úi┼čoare. Pe 5 martie, o oarecare Misao Okawa

┼×i nu doar s─ân─âtoase, ci, mai ales, ├«ndelungate. Cum se face c─â japonezii tr─âiesc at├ót de mult ┼či bine, te ├«ntrebi? R─âspunsul ├«l prime┼čti pe ┼červet de bambus, servit cu be┼úi┼čoare.

Pe 5 martie, o oarecare Misao Okawa aniversa, ├«ntr-un col┼ú al ├«ndep─ârtatei Ja┬şponii, nu mai pu┼úin de 116 ani. Vorbim, doamnelor ┼či domnilor, despre cea mai v├órstnic─â persoan─â din lume! ┼×i nu doar longevitatea este de invidiat la aceast─â simpatic─â doamn─â, ci ┼či calitatea vie┼úii sale, c─âci doamna Okawa a fost z─ârit─â f─âc├ónd genoflexiuni la onora┬şbila v├órst─â de 102 de ani. Care este, a┼čadar, secre┬ştul unei vie┼úi lungi ┼či s─ân─âtoase? Sushi ┼či somn.

ÔÇ×Spune c─â sushi este m├óncarea ei preferat─â. ├Äi place ├«n mod special macroul cu orez acrit cu o┼úet, pe care ├«l consum─â cel pu┼úin o dat─â pe lun─âÔÇť, declar─â pentru ÔÇ×The TelegraphÔÇť Tomohito Okada, reprezentantul centrului de b─âtr├óni ├«n care locu┬şie┼čte Okawa.

Care sunt beneficiile acestui preparat tradi┼úio┬şnal japonez pentru s─ân─âtate, ├«n general, ┼či pentru silueta noastr─â, ├«n particular, vei afla din r├ónduri┬şle urm─âtoare, ├«n care e analizat fiecare ingredient al sushi-ului.

Nori

image

Este numele japonez al foilor de alge marine uscate ┼či presate, folosite la prepararea rulourilor de sushi. ┼×i, ├«n ciuda aspectului lor neprietenos, acestea sunt foarte nutritive, cu un con┼úinut bogat ├«n proteine, minerale ÔÇô ├«n special iod, vitaminele A, B1, B2, B6 ┼či C. ├Än plus, acest tip de alge ajut─â la cur─â┼úarea depozitelor de gr─âsimi de pe vasele sanguine. Sfat! Cu c├ót este mai ├«nchis─â la culoare, cu at├ót calitatea acestei nori este mai bun─â.

Orez

Odat─â fiert, orezul cu bobul scurt folosit pentru sushi are un con┼úinut de peste 68 la sut─â ap─â. 100 de grame de astfel de orez con┼úin 130 de calorii, 2,4 grame de proteine, 0,2 grame gr─âsimi ┼či 28,7 de carbohidra┼úi, ceea ce face din orez un aliment foarte nutritiv, chiar ┼či ├«n cantit─â┼úi mici, c├ót se folose┼čte pentru rulourile de sushi.

Wasabi

Pasta picant─â de culoare verde, cu gust asem─ân─âtor hreanului, este, pe c├ót de iute, pe at├ót de benefic─â. Bogat─â ├«n vitamina C, stimuleaz─â digestia ┼či are ┼či propriet─â┼úi antibiotice. Asta deoarece pe┼čtele crud este predispus la a fi purt─âtorul anumitor bacterii, spre deosebire de cel g─âtit. Dar nu te baza pe wasabi pentru a sc─âpa de nedoritele intoxica┼úii, ci alege pe┼čtele cu grij─â, fiind atent s─â fie oceanic ┼či de bun─â calitate.

Sos de soia

Un condiment esen┼úial ├«n servirea sushi-ului, sosul de soia este bogat ├«n proteine, magneziu, potasiu, sodiu ┼či fier. ├Än plus, produsele pe baz─â de soia con┼úin fitoestrogeni, hormoni naturali care au fost folosi┼úi cu succes la tratarea nepl─âcerilor asociate cu menopauza. Mai mult, sosul de soia este bogat ├«n antioxidan┼úi naturali, care lupt─â ├«mpotriva radicalilor liberi responsabili de ├«mb─âtr├ónire ┼či cre┼čterea riscului de-a contracta boli de inim─â ┼či cancer. Iar cercet─âtorii din Singapore au descoperit c─â sosul de soia ├«nchis la culoare con┼úine de 10 ori mai mul┼úi antioxidan┼úi dec├ót vinul ro┼ču.

Pe┼čte

Sushi are un con┼úinut sc─âzut de calorii pentru c─â pe┼čtele folosit la prepararea lui este unul slab. Pe┼čtele cu carne alb─â precum bibanul de mare con┼úine mai pu┼úin de 100 de calorii la 100 de grame, iar cel cu carne mai gras─â, precum macroul, somonul, ┼úiparul sau tonul, nu dep─â┼če┼čte limita de 200 de calorii/ 100 g. ├Än plus, pe┼čtele gras precum macroul, sardinele sau heringul este bogat ├«n acizi gra┼či esen┼úiali, foarte importan┼úi c├ónd vine vorba despre prevenirea bolilor de inim─â, atacurilor cerebrale ┼či artritei. Mai mult, un studiu al Universit─â┼úii Harvard arat─â c─â un consum de 1-2 por┼úii de pe┼čte gras pe s─âpt─âm├ón─â adaug─â circa doi ani speran┼úei de via┼ú─â a unei persoane. Doi ani frumo┼či, chiarÔÇŽ

Oţet de orez

Este vorba despre un o┼úet bogat ├«n aminoacizi, esen┼úiali ├«n lupta ├«mpotriva radicalilor liberi, responsabili de ├«mb─âtr├ónirea prematur─â, ┼či care ajut─â la ├«nt─ârirea sistemului imunitar. ├Än plus, acest o┼úet este de ajutor ├«n buna func┼úionare a digestiei ┼či ├«n prevenirea hipertensiunii arteriale, iar ├«n forma lui mai diluat─â poate fi folosit chiar ┼či ├«n cosmetic─â, ca o lo┼úiune natural─â pentru fa┼ú─â.

image

Cine sunt fanii faimo┼či ai sushi-ului?

Kourtney Kardashian, Pippa Middleton, Taylor Swift ┼či Jessica Biel.

foto: guliver/splash news, hepta, reuters, shutterstock



Recente pe Ok! Magazine

clap0 jpg
carmen78 jpg
ristei1 jpg
img 1 jpg
david popovici
Eva Zaharescu jpg
ela31 jpg
image png
festival1 jpeg
teo4 jpg
Margot Robbie și Ryan Gosling (5) jpg
travis barker si korteney
celia40 jpg
Angelina și Shiloh Jolie Pitt jpg
Jill Biden și Leti jpg
Angelina Jolie și Zahara jpg
Travis Barker spre spital (2) jpg
Bono jpg