7 alimente războinice. Ce să mănânci pentru sănătatea ta?

16 noiembrie, 2016
angelina jolie mar jpeg

Se zice c─â e┼čti ceea ce m─ân├ónci. Noi am merge mai departe ┼či am completa c─â e┼čti la fel de s─ân─âtos precum m─ân├ónci, pentru c─â alimenta┼úia nu are doar rolul de a te men┼úine s─âtul. C├óteodat─â, hrana ta poate ┼úine bolile pe loc, mai bine dec├ót orice medicament.

image

Mere pentru un colon s─ân─âtos

Senza┼úia aceea de cur─â┼úare pe care o ai de fiecare dat─â c├ónd m─ân├ónci un m─âr are de-a face cu con┼úinutul bogat de fibre din acest fruct. Patru grame de fibre solubile, mai exact, ┼či 17 % din necesarul zilnic, substan┼úe esen┼úiale pentru s─ân─âtatea colonului ┼či echilibrarea nivelului de zah─âr din organism. Rezultatele unor studii ale cercet─âtorilor germani arat─â c─â, atunci c├ónd fibrele naturale din m─âr fermenteaz─â ├«n colon, se produc substan┼úe chimice care lupt─â ├«mpotriva form─ârii celulelor canceroase. Asta pentru c─â vorbim de o surs─â important─â de vitamina C, cu rol ├«n ├«nt├órirea sistemului imunitar.

image

L─âm├óie ├«mpotriva gr─âsimii corporale ┼či a colesterolului

┼×tim cu to┼úii ce rol are sucul de l─âm├óie ├«n regimurile de sl─âbire ┼či asta pentru c─â acest fruct din grupa citricelor este de mare ajutor ├«n sc─âderea num─ârului lipidelor ┼či stimularea sucurilor digestive. Este nevoie de o cur─â de detoxifiere de 10 zile cu suc de l─âm├óie pentru ca organismul t─âu s─â ajung─â la un nivel acceptabil de gr─âsime corporal─â ┼či colesterol. ├Än plus, dac─â bei ├«n fiecare diminea┼ú─â un pahar de ap─â cu sucul de la o jum─âtate de l─âm├óie, vei pune um─ârul la o mai bun─â func┼úionare a ficatului ┼či a bilei, ├«n timp ce aroma proasp─ât─â ┼či energizant─â a l─âm├óii atenueaz─â oboseala, anxietatea ┼či proasta dispozi┼úie.

image

Fasole pentru disconfortul menopauzei

Sunt cele mai obi┼čnuite legume din buc─ât─âria noastr─â ┼či cele mai ieftine, ├«ns─â bogate ├«n substan┼úe benefice. Con┼úinutul ei de izoflavone (un fel de fitoestrogeni) ajut─â organismul nostru s─â ┼úin─â la dep─ârtare bolile de inim─â, s─â ├«mbun─ât─â┼úeasc─â s─ân─âtatea oaselor ┼či a prostatei (├«n cazul b─ârba┼úilor) ┼či s─â atenueze din simptomele menopauzei. Mai mult, s─ârac─â ├«n gr─âsimi ┼či bogat─â ├«n proteine, fasolea este un ├«nlocuitor inteligent pentru carnea ro┼čie, fiind la fel de bogat─â ├«n substan┼úe nutritive.

image

Usturoi ┼či ceap─â pentru circula┼úie ┼či sistemul imunitar

Cele dou─â legume cu care ne condiment─âm m├ónc─ârurile de c├ónd lumea fac at├ót de mult bine inimii ┼či sistemului nostru imunitar, ├«nc├ót nu avem loc s─â vorbim despre toate beneficiile lor. ├Än cazul usturoiului, cele 70 de fitochimicale active pe care le con┼úine nu numai c─â scad hipertensiunea arterial─â, dar ┼či riscul de cancer ovarian ┼či colorectal, ├«n mod special. Cum multe dintre substan┼úele nutritive ale usturoiului se afl─â ├«n coaj─â, este indicat s─â folose┼čti c─â┼úeii de usturoi ├«ntregi la supe sau la sosuri. La r├óndul ei, ceapa este o excelent─â surs─â de quercetin─â, un antioxidant puternic, care lupt─â ├«mpotriva radicalilor liberi, ajut─â la s─ân─âtatea circula┼úiei ┼či previne formarea de cheaguri.  ├Än plus, ceapa este un remediu natural pentru cei care au astm bron┼čic, bron┼čit─â alergic─â ┼či ale afec┼úiuni respiratorii, domolind simptomele.

image

Rodia, de ajutor împotriva Alzheimerului

Folosit─â de secole ├«n Orientul Mijlociu ┼či India ca leac pentru diferite boli, acest fruct exotic este o bomb─â cu nutrien┼úi pentru binele nostru: potasiu, vitamina C ┼či antioxidan┼úi anticancerigeni. Mai mult, s-a descoperit c─â rodia ajut─â ├«n lupta ├«mpotriva Alzheimerului, dup─â ce un studiu efectuat de Universitatea Loma Linda a descoperit la cobaii care au b─âut suc de rodie o degenerare a creierului cu 50 % mai sc─âzut─â dec├ót ├«n cazul celor care au b─âut ap─â.

image

Ou─âle scad riscul de depresie

Nelipsite de la micul dejun, ou─âle ├«┼úi fac mult bine, cu condi┼úie s─â provin─â de la produc─âtorii locali ┼či de la g─âini crescute la sol. Este vorba despre cea mai bun─â surs─â de proteine pe care o avem la ├«ndem├ón─â, combustibil necesar pentru creier ┼či inim─â. ├Än plus, ou─âle con┼úin toat─â grupa de vitamine B ┼či sunt bogate ├«n sulf, o substan┼ú─â nutritiv─â care ajut─â at├ót la absorb┼úia de vitamina B, la buna func┼úionare a ficatului, c├ót ┼či la produc┼úia de colagen ┼či keratin─â. Cum o echip─â de psihiatrii din Marea Britanie a descoperit o leg─âtur─â ├«ntre deficien┼úa de vitamina B6 ┼či depresie, se poate spune c─â un consum de ou─â scade riscul dezvolt─ârii acestei boli.

image

Avocado pentru fertilitate

Nu degeaba are acest fruct forma unui uter! Este de mare ajutor ├«n s─ân─âtatea aparatului reproductiv, fiind o surs─â excelent─â de acid folic. A┼čadar, fructul de avocado este bogat ├«n nutrien┼úi importan┼úi pentru eficien┼úa conceperii bebelu┼čului, dar ┼či pentru o sarcin─â s─ân─âtoas─â. Pe l├óng─â acidul folic, care reduce riscul displaziei de col uterin, fructul mai este bogat ┼či ├«n gr─âsimi monosaturate s─ân─âtoase, vitaminele C, K ┼či B, potasiu, cupru ┼či fibre, to┼úi ace┼čtia fiind nutrien┼úi de care are nevoie metabolismul feminin. Ca s─â nu mai vorbim c─â gr─âsimile s─ân─âtoase precum Omega 3 ┼či Omega 6 au un rol important ├«n produc┼úia de estrogen ┼či ├«n men┼úinerea echilibrului hormonal.



Recente pe Ok! Magazine

clap0 jpg
carmen78 jpg
ristei1 jpg
img 1 jpg
david popovici
Eva Zaharescu jpg
ela31 jpg
image png
festival1 jpeg
teo4 jpg
Margot Robbie și Ryan Gosling (5) jpg
travis barker si korteney
celia40 jpg
Angelina și Shiloh Jolie Pitt jpg
Jill Biden și Leti jpg
Angelina Jolie și Zahara jpg
Travis Barker spre spital (2) jpg
Bono jpg