Ce mănânci ca să ai un păr de vedetă?

5 aprilie, 2017
Miranda Kerr Pahar jpeg

Acolo unde cosmetica modern─â dezam─âge┼čte, poate interveni cu succes Mama Natur─â. ┼×i tocmai ├«n gr─âdina ei g─âsim cele mai bune elixire pentru frumuse┼úea podoabei capilare. Hr─ânit cum trebuie din interior, p─ârul nostru mai poate avea o ┼čans─â!

Somon pentru str─âlucire

Acizii gra┼či s─ân─âto┼či precum Omega-3, responsabili pentru luciul acela ca din reclame al p─ârului, nu pot fi produ┼či de organismul nostru, a┼ča c─â avem nevoie s─â ni-i procur─âm singuri. Important este s─â ┼čtim de unde. Cele mai bogate surse sunt somonul, sardinele ┼či macroul, pe┼čte oceanic care este c├ót se poate de benefic pentru podoaba capilar─â. ├Än sensul c─â-l ajut─â s─â creasc─â bogat ┼či s─â aib─â acea str─âlucire s─ân─âtoas─â.

Iaurt grecesc pentru cre┼čtere

Cel mai proteic dintre iaurturi con┼úine un ingredient care dinamizeaz─â circula┼úia sanguin─â c─âtre scalp, ceea ce ajut─â la cre┼čterea mai rapid a p─ârului. Doar sunt cunoscu┼úi grecii pentru podoaba lor capilar─â bogat─â. Acest ingredient este cunoscut ca acid pantotenic sau vitamina B5, care lupt─â ├«mpotriva sub┼úierii ┼či pierderii p─ârului. O s─â ┼úi se par─â familiar─â aceast─â vitamin─â, c─âci este prezent─â printre ingredientele multor produse pentru ├«ngrijirea p─ârului.

Spanac pentru firul fragil

Pentru ca p─ârul t─âu s─â nu capete acea textur─â fragil─â ┼či neatr─âg─âtoare, care duce, eventual, la ruperea lui, trebuie s─â-l men┼úii bine hidratat. Iar spanacul, ca ┼či alte rude ale lui cu frunze de un verde ├«nchis (kale, de exemplu), este bogat ├«n substan┼úe nutritive precum vitamina A, fier, betacaroten, acid folic ┼či vitamina C. Toate acestea lucreaz─â de minune pentru binele scalpului ┼či al p─ârului t─âu.

Cereale pentru prevenirea c─âderii p─ârului

Cum un deficit de fier ├«n organism duce la pierderea p─ârului, solu┼úia este, bine├«n┼úeles, s─â consumi alimente bogate tocmai ├«n aceste mineral. Ce po┼úi m├ónca pentru mai mult fier? Cereale integrale, paste, soia sau linte. Dac─â e┼čti genul carnivor, consum─â carne de vit─â, bogat─â ├«n fier, iar dac─â alegi ficatul ie┼či ┼či mai mult ├«n avantaj. Alte alegeri cu un con┼úinut satisf─âc─âtor de fier sunt crustaceele sau verde┼úurile cu frunze de culoare ├«nchis─â.

Carne de pui pentru un fir mai puternic

Este vorba de acele proteine care pot ajuta la cre┼čterea ┼či la textura mai s─ân─âtoas─â a p─ârului. ├Än cazul unui deficit de astfel de substan┼úe nutritive, firul de p─âr nu va fi hr─ânit ┼či, ├«ntr-un final, vei pierde mai mult din podoaba capilar─â dec├ót vei c├ó┼čtiga. Proteinele complete, ┼či anume acelea care con┼úin cei opt aminoacizi esen┼úiali pentru reconstruc┼úia capilar─â, sunt de origine animal─â ┼či le g─âse┼čti ├«n carnea de pui, cea de pe┼čte, ou─â ┼či lactate.

Morcovi pentru p─ârul uscat

Vopsirea frecvent─â ┼či folosirea produselor de styling ├«┼úi dau un look cool, ├«ns─â p─ârul t─âu nu este foarte ├«nc├óntat de asta. Tot ce ÔÇ×c├ó┼čtig─âÔÇť el este uscarea ┼či ruperea. Aici ar trebui s─â intervin─â betacarotenul cu efect antioxidant pe care ├«l g─âsim din abunden┼ú─â ├«n morcovi, dar ┼či ├«n cartofii dulci, caise, dovleac sau broccoli. Odat─â ajuns ├«n organism, betacarotenul este transformat ├«n vitamina A, care protejeaz─â ├«mpotriva deshidrat─ârii p─ârului. Cum? Ac┼úion├ónd asupra glandelor din scalp, care produc, prin urmare, mai mult sebum.

Stridii pentru un p─âr mai bogat

Asta pentru c─â aceste alimente cunoscute ca afrodiziace sunt bogate ├«n zinc, iar un nivel sc─âzut de astfel de minerale cauzeaz─â pierderea p─ârului ┼či chiar m─âtrea┼ú─â. Celulele care lucreaz─â la construirea unui nou fir de p─âr se bazeaz─â pe zinc pentru a func┼úiona c├ót mai bine. Dar cum stridiile nu sunt chiar pentru toate buzunarele sau gusturile, alte surse de zinc mai sunt carnea de vit─â, crabii, homarii ┼či cerealele.

Cate Blanchett

Tip!

Str─âluce┼čte precum Cate Blanchett

Pentru un luciu ├á la Hollywood pe care ├«l vezi doar la coafurile de vedete, ├«ncearc─â recomandarea ce vine de la stilistul lui Cate. ├Änc─âlze┼čte pu┼úin ulei extravirgin de orice ┼či aplic─â-l apoi, u┼čor, pe p─âr, de la mijlocul firului de p─âr spre v├órfuri. Las─â-l s─â ac┼úioneze timp de cinci minute, apoi spal─â-l ├«n mod normal, cu un ┼čampon hr─ânitor.