Mersul pe jos corect: o activitate care se învaţă în copilărie, dar poate fi perfecţionată oricând

13 martie, 2020
1 mersul pe jos jpg jpeg

Mersul pe jos poate oferi numeroase beneficii pentru sănătate oamenilor de toate vârstele.

De asemenea, aceast─â activitate poate contribui la prevenirea apari┼úiei anumitor boli ┼či la prelungirea vie┼úii. Mersul pe jos este o activitate u┼čor de inclus ├«n rutina zilnic─â. Tot ce ai nevoie este o pereche de ├«nc─âl┼ú─âri adecvat─â. 

De ce este at├ót de important s─â p─â┼če┼čti corect

Totodat─â, o tehnic─â excelent─â de mers pe jos poate oferi confort, rezisten┼ú─â ┼či vitez─â. Majoritatea oamenilor nu au ├«n vedere, atunci c├ónd desf─â┼čoar─â aceast─â activitate, c├ó┼úiva factori esen┼úiali care pot influen┼úa viteza ┼či capacitatea de a fi energic. Printre ace┼čtia se num─âr─â postura, mi┼čcarea piciorului, l─ârgimea pasului ┼či utilizarea bra┼úelor. A ├«nv─â┼úa s─â ai o postur─â corespunz─âtoare te va ajuta s─â respiri mai profund, s─â ├«┼úi relaxezi umerii ┼či g├ótul ┼či s─â evi┼úi durerile de spate ┼či de ┼čold. 

Un sfert dintre oasele corpului uman se g─âsesc ├«n picioare, respectiv 52 din totalul de 208. Disfunc┼úionalit─â┼úile mersului pot fi diagnosticate ca urmare a unei analize a articula┼úiilor ┼či a mu┼čchilor care ajut─â oasele s─â func┼úioneze corespunz─âtor. Problemele generate de un mers incorect afecteaz─â calitatea vie┼úii oamenilor ┼či, de aceea, este important ca aceast─â activitate s─â fie analizat─â de speciali┼čti ├«nc─â din copil─ârie. Medicina a avansat mult ├«n ultimii ani, astfel c─â, ├«n prezent, ├«n cazul observ─ârii unor disfunc┼úionalit─â┼úi, po┼úi apela la mai multe metode pentru corectarea acestora. De exemplu, po┼úi folosi talonete personalizate, astfel ├«nc├ót toate procesele legate de mers s─â fie ├«mbun─ât─â┼úite. 

Ce presupune mersul corect

A ├«nv─â┼úa s─â mergi pe jos corect este o deprindere din copil─ârie. Cu toate acestea, ├«n timp, din cauza orelor pe care le petreci a┼čezat, tehnicile corecte pentru mersul s─ân─âtos, ├«nv─â┼úate c├ónd e┼čti mic, pot suferi modific─âri. 

Pentru a merge corespunz─âtor, cea mai important─â este postura, care ├«┼úi permite s─â respiri corect, s─â ├«┼úi antrenezi mu┼čchii de baz─â ┼či s─â folose┼čti muschii feselor ┼či pe cei ai gambei pentru un pas natural. O postur─â incorect─â ├«n timpul mersului poate cauza dureri, ├«n timp ce o postur─â  corect─â le poate ameliora.

Un alt factor de care s─â ┼úii cont c├ónd stabile┼čti pozi┼úia corect─â de mers este mi┼čcarea bra┼úului. Folosirea corect─â a bra┼úului ├«n timpul mersului pe jos te poate ajuta s─â arzi mai multe calorii, ac┼úion├ónd ca un factor de echilibru pentru mi┼čcarea picioarelor. Nu este deloc neobi┼čnuit s─â prinzi vitez─â atunci c├ónd folose┼čti mi┼čcarea bra┼úelor ├«n timpul mersului.

Echilibrul fizic este esen┼úial pentru dezvoltarea unui mers eficient ┼či s─ân─âtos. ├Än momentul ├«n care ┼úi-ai g─âsit echilibrul fizic, vei avea mai pu┼úin de lucru ├«n a sprijini greutatea corpului ┼či a produce mi┼čcare. C├ónd nu e┼čti ├«n echilibru, mu┼čchii trebuie s─â lucreze mai mult pentru a compensa aceast─â problem─â ┼či, drept urmare, obose┼čti mai repede. S─â g─âse┼čti echilibrul fizic te ajut─â s─â fii mai eficient atunci c├ónd mergi, dar ┼či s─â desf─â┼čori aceast─â activitate ├«n siguran┼ú─â, riscul de a c─âdea sau a te r─âni fiind mai mic.

Majoritatea oamenilor nu sunt suficient de activi, de┼či exerci┼úiile sunt esen┼úiale pentru s─ân─âtatea organismului. Speciali┼čtii de la institutul pentru controlul ┼či prevenirea bolilor ÔÇ×Robert KochÔÇť recomand─â efectuarea a cel pu┼úin 10.000 de pa┼či ├«n fiecare zi. Cu toate acestea, studiile au ar─âtat c─â cei mai mul┼úi oameni nu reu┼česc s─â fac─â dec├ót jum─âtate dintre ace┼čtia. Mai mult dec├ót at├ót, cei care desf─â┼čoar─â activit─â┼úi sedentare la locul de munc─â reu┼česc s─â fac─â doar ├«ntre 1.000 ┼či 2.000 de pa┼či zilnic. Aceast─â situa┼úie este alarmant─â, sus┼úin speciali┼čtii, ├«ntruc├ót activitatea fizic─â este esen┼úial─â pentru s─ân─âtate.

De┼či fiecare are un mod unic de a merge, anumite comportamente pot ├«mbun─ât─â┼úi experien┼úa de mers a tuturor oamenilor. Drept urmare, dac─â vrei s─â ai un stil de via┼ú─â s─ân─âtos, po┼úi ├«ncepe prin a face scurte plimb─âri, de cel pu┼úin 30 de minute, care te vor ajuta s─â te sim┼úi mai bine. ├Än cazul ├«n care sim┼úi c─â mersul t─âu nu este unul corect, po┼úi verifica medical mi┼čcarea locomotorie, astfel ├«nc├ót s─â iei m─âsuri, dac─â este cazul.

Surs─â foto: IMG Stock Studio/ Shutterstock



Recente pe Ok! Magazine

alberts14 jpg
negru83 jpg
gradina jpg
crisan jpg
Brian Austin Green și Sharna Burgess jpg
Julia Roberts și George Clooney jpg
Kim 80 jpg
mihai9 jpg
clap0 jpg
carmen78 jpg
ristei1 jpg
img 1 jpg
david popovici
Eva Zaharescu jpg
ela31 jpg
image png
festival1 jpeg
teo4 jpg