Renun┼ú─â la zah─âr a┼ča cum au f─âcut aceste vedete!

20 aprilie, 2016
Eva Longoria Celebrates Valentine's Day With Godiva jpeg

Zah─ârul nu este doar acel ingredient care face din unele gust─âri ni┼čte tenta┼úii de nerefuzat, ci ┼či un pericol pentru s─ân─âtatea noastr─â. Noi te ajut─âm cu acest mini ghid de lupt─â ├«mpotriva dependen┼úei de dulce

Kate Hudson ┼či Jamie Oliver au spus NU zah─ârului

De ce ar trebui s─â reduci zah─ârul?

Aproape c─â sim┼úi pe pielea ta, chiar ┼či la propriu, c├ót de r─âu ├«┼úi poate face consumul exagerat de zah─âr. ┼×i nu ne referim doar la cantit─â┼úile folosite pentru a ├«ndulci b─âuturi precum cafeaua sau ceaiul, ci ┼či la cele pe care le reg─âsim printre ingredientele cerealelor, p├óinii, sosurilor pentru paste, iaurturilor sau sucurilor de fructe procesate. Zah─ârul primit ├«n exces de organismul nostru este stocat ca gr─âsime ┼či ├«ncetine┼čte procesul metabolic, iar de aici ┼či p├ón─â la probleme medicale specifice precum obezitatea, diabetul de tip 2, degradarea danturii sau chiar depresia mai este doar un pas. La polul opus, cei care au putut s─â renun┼úe la regimul alimentar bogat ├«n aditivi dulci au observat ├«mbun─ât─â┼úiri ├«n starea lor de bine, precum o calitate mai bun─â a somnului, o u┼čurin┼ú─â ├«n capacitatea de a se concentra ┼či, desigur, sc─âdere ├«n greutate.

Spunem au putut s─â renun┼úe pentru c─â studiile de specialitate au ar─âtat c─â nevoia de zah─âr este deja o dependen┼ú─â, cercet─âtorii ar─ât├ónd c─â acela┼či centru al pl─âcerii din creierul unei persoane toxicomane este activat ┼či atunci c├ónd consumam dulciuri, ba chiar mai intens.

Cine este împotrivă?

Faimosul buc─âtar britanic Jamie Oliver (40) duce o lupt─â at├ót de acerb─â ├«mpotriva zah─ârului, ├«nc├ót a propus chiar o tax─â pentru b─âuturile ├«ndulcite. ÔÇ×Zah─ârul este o molecul─â inocent─â, dar, cu toate acestea, puterea ei ┼či felul ├«n care afecteaz─â s─ân─âtatea public─â este extraordinar─â. Trei din cinci copii ies din ┼čcoal─â obezi sau supraponderaliÔÇť, declar─â acesta.

Kate Hudson (37), una dintre reprezentantele stilului de via┼ú─â s─ân─âtos din Cetatea Filmului ┼či mam─â a doi copii, m─ârturise┼čte c─â nu poate renun┼úa de tot la zah─âr, dar ├«ncearc─â s─â fac─â asta treptat. ÔÇ×Mi-am dat seama c─â m─â comportam ca un dependent ├«n jurul orei 4.00 pm, ├«n fiecare zi, c├ónd aveam poft─â de ceva dulce. M-am speriat de c├ót zah─âr m├ónc─âm noi cu adev─âratÔÇť, spune Kate.

image

Ghid de luptă împotriva dependenţei

Devino con┼čtient de c├ót de mult consumi!

├Äncepe prin a citi lista cu ingrediente de pe produse precum sosurile de orice fel, supe concentrate, conserve, biscui┼úi ┼či alte gust─âri de toate zilele. Mai mult, este bine s─â te pui la punct ┼či cu jargonul folosit pe etichetele produselor pentru a ascunde cantitatea de zah─âr. Sucul de trestie de zah─âr, fie el ┼či cel organic, dextroza, sucroza, siropul de porumb bogat ├«n fructoz─â, siropul de glucoz─â, toate ├«nseamn─â acela┼či lucru: zah─âr. Continu─â prin a limita consumul de astfel de produse, dar nu ├«ntr-un mod radical, ci treptat ┼či vei vedea c─â te vei obi┼čnui ┼či cu gustul ne├«ndulcit al unor alimente f─âr─â astfel de aditivi.

Hidrateaz─â-te!

Da, cu c├ót bei mai mult─â ap─â, cu at├ót vei avea mai pu┼úin─â poft─â de dulce, undeva ├«n jurul orelor 3-4 pm. ├Än loc s─â alegi o gustare dulce, opteaz─â mai bine pentru un pahar cu ap─â cald─â cu felii de l─âm├óie sau pentru unul cu ap─â rece ┼či buc─â┼úi de m─âr sau castravete. Ceaiurile din plante uscate sunt ┼či ele de ajutor ├«mpotriva dependen┼úei de dulce. Dac─â asta nu-┼úi ┼úine de foame, po┼úi ├«nlocui gust─ârile pline de aditivi cu fructe, legume t─âiate felii, nuci ┼či semin┼úe.

Alcoolul: cum ┼či c├ót este bun?

Dac─â e┼čti genul c─âruia ├«i place s─â se relaxeze cu o b─âutur─â alcoolic─â, ├«n compania prietenilor, ├«ncearc─â s─â renun┼úi la cocktail-urile cu tot felul de siropuri ┼či fri┼čc─â, ┼či alege mai bine un pahar cu vin ro┼ču sau de votc─â cu ap─â mineral─â ┼či l─âm├óie.

Cum îi dezveţi pe cei mici de obiceiurile dulci?

Am├ón─â c├ót mai mult posibil trata┼úia dulce pentru copil, astfel ├«nc├ót aceasta s─â vin─â mai t├órziu ┼či nu ├«n prima parte a zilei. Dac─â cei mici ├«┼či ├«ncep ziua cu alimente care con┼úin aditivi dulci, sunt mai multe ┼čanse s─â aib─â poft─â de dulce pe tot parcursul zilei.

Grăsimile sănătoase ţin pofta de dulce pe loc!

Este vorba, mai exact, de gr─âsimile de tip Omega-3 ┼či Omega-6, pe care le g─âsim ├«n pe┼čtele gras (somonul, macroul, heringul, sardinele, tonul), avocado, semin┼úele de dovleac, floarea soarelui ┼či de susan, nucile, alunele de p─âdure, fisticul, ou─âle, fasolea ┼či uleiul de m─âsline. O mas─â bogat─â ├«n astfel de alimente ├«┼úi prelunge┼čte starea de sa┼úietate ┼či, astfel, nu va mai exista pericolul de a apela la gust─âri dulci, atunci c├ónd senza┼úia de foame love┼čte ├«n momente nepotrivite.

Eva Longoria mănâncă dulciuri cu măsură

Foto: guliver/splash news, www.123rf.com, hepta