Cât de mult contează echilibrul între viața personală și cea profesională
Chiar dacă mulți dintre noi avem nenumărate taskuri de rezolvat zilnic și suntem tentați să stăm multe ore peste program, este important să găsim o armonie între viața personală și cea profesională. Setarea acestui echilibru vine cu numeroase beneficii, iar atunci când le conștientizăm, putem acționa constructiv în direcția lor.
Ce spun statisticile
Una dintre cele mai bune metode pentru atingerea și menținerea acestui echilibru este chiar reîntoarcerea la birou. Conform unui sondaj realizat de către Genesis Property, compania fondata de antreprenorul Liviu Tudor, cei mai mulți tineri preferă să vină la birou, deoarece pot lucra mai eficient, creativ și pot colabora mai bine cu echipa.
Astfel, 70% dintre angajații din Generația Z spun că au nevoie de cel puțin 3 zile pe săptămână la birou, în vreme ce 62% lucrează deja full time de la birou. De asemenea, 57% susțin că timpul petrecut alături de colegi este motivul principal pentru care merită să lucreze de la birou.
Mai mult, 28% dintre respondenți susțin că întâlnirile în persoană cu clienții reprezintă unul dintre motivele pentru a lucra de la birou. De asemenea, pentru 16% dintre respondenți, a lucra de la birou înseamnă șanse mai mari de promovare.
Care sunt beneficiile unui echilibru sănătos între muncă și viață personală
Există numeroase avantaje pe care le obținem atunci când ne stabilim echilibrul între muncă și viața personală, nu doar pentru angajați, ci și pentru companii. Iată care sunt cele mai ușor de remarcat.
Angajați mai productivi
Angajații care ating echilibrul între viața personală și cea profesională sunt mai productivi din mai multe motive. În primul rând, aceștia se pot odihni corespunzător și astfel au energia necesară pentru a aborda taskurile cu o minte proaspătă. Acești angajați gestionează mai bine stresul, ceea ce contribuie la o rezistență crescută în fața provocărilor profesionale. Sunt luate în calcul și abilitățile sociale și cele de comunicare îmbunătățite, esențiale în mediul de lucru.
Stare de sănătate îmbunătățită
Timpul acordat odihnei adecvate, activităților recreative și socializării contribuie la reducerea nivelului de stres. Astfel, sistemul imunitar poate funcționa corect, este prevenită epuizarea fizică și mintală și este îmbunătățită starea de bine generală. Angajații care se bucură de o viață personală satisfăcătoare tind să adopte obiceiuri sănătoase, precum exercițiile regulate și alimentația echilibrată, promovând astfel un stil de viață care sprijină sănătatea lor pe termen lung.
Relații mai puțin tensionate
Acordând atenția corespunzătoare atât carierei, cât și relațiilor personale, angajații reușesc să dezvolte abilități de gestionare a stresului și de comunicare mult mai bune. Odată ce se întorc acasă, pot să se dedice cu adevărat familiei, fără a fi copleșiți de presiunile profesionale. Acest echilibru reduce tensiunile din mediul familial, iar un angajat relaxat și mulțumit la domiciliu manifestă aceeași atitudine și la locul de muncă, contribuind la un climat de lucru pozitiv și relații mai puțin tensionate.
Așadar, pentru o viață sănătoasă, pentru bunăstarea profesională a angajaților și pentru prosperitatea companiei, păstrarea unui echilibru între viața personală și cea profesională este primordială. Deși pare greu de obținut, poate fi destul de simplu, dacă fiecare persoană își stabilește anumite obiective și dacă se întoarce la birou.
Sursa foto: Shutterstock