Cel mai mare Barometru de Crăciun realizat de Ferratum analizează obiceiurile de cumpărare la nivel global din peste 23.000 de gospodării

6 decembrie, 2018
1 christmas barometer 2018 jpg jpeg

Ferratum Oyj (“Ferratum”) a derulat cu succes cea de-a noua ediţie consecutivă a barometrului internaţional. Barometrul de Crăciun™ a analizat planurile consumatorilor din perioada sărbătorilor de iarnă şi a fost realizat în peste 23.000 de gospodării din 19 ţări, lucru ce il transform în cel mai mare studiu realizat până acum de Ferratum.

Rezultatele din acest an arată ca 21% dintre respondenţi plănuiesc să cheltuie mai mult decât Crăciunul trecut, în timp ce 43% au declarat că intenţionează să păstreze acelaşi nivel ca în anul precedent. Sondajul indică şi faptul că cei dispuşi să cheltuie cea mai mare parte din salariu pentru vacanţa de iarnă sunt locuitorii din Mexic (48%), din Brazilia (38%), din România (29%) şi din Bulgaria (25%). În acelaşi timp, ţările care vor aloca cel mai puţin din venitul lunar pentru sărbători sunt Danemarca (13%), Finlanda (11%), Germania (10%) şi Olanda (10%).

Românii au afirmat în proporţie de 40% că vor aloca acelaşi  buget ca şi anul trecut, în vreme ce 34% sunt dispuşi să investească mai mulţi bani pentru aceste sărbători, încadrându-se între 100 şi 200 Euro.

Crăciunul este despre familie

Timpul petrecut cu familia şi cu cei dragi de sărbători reprezintă ceea ce 69% dintre respondenţi au afirmat că este cel mai  important pentru ei. Potrivit sondajului Ferratum, 18% apreciază sărbătoarea şi spiritul Crăciunului mai mult decât să primească cadouri sau să practice sporturi de iarnă. Dintre cei care merg la cumpărături pentru cadouri, aproximativ 22% au declarat că intenţionează să achiziţioneze produse şi servicii online pentru acest Crăciun, Marea Britanie şi Germania fiind cei mai activi cumpărători din mediul virtual. Participanţii la studiu din Estonia (16%), Croaţia (15%) şi Letonia (14%) preferă, în schimb, magazinele tradiţionale pentru cumpărăturile de Crăciun.

image

Brazilienii si românii sunt dispuşi să aloce cei mai mulţi bani călătoriilor din această perioadă - până la 27% din venitul lor lunar - în timp ce respondenţii din Polonia, Letonia şi Olanda vor aloca doar 10%-13% acestora. Când călătoresc, 71% dintre respondenţii australieni, 56% dintre canadieni şi 39% dintre  danezi sunt dispuşi să cheltuiască mai mult de 100 EUR pe noapte într-o cameră de hotel, în timp ce majoritatea respondenţilor din Germania (70%), România (33%) şi Estonia (28%) au spus că preferă o cameră AirBnB mai mică pentru cazarea lor.

Potrivit Barometrului Internaţional de Crăciun™, 18% dintre respondenţi declară că rezoluţia pentru Noul An este despre dorinţa de a petrece mai mult timp cu cei dragi. Alţi 14% au spus că doresc să călătorească mai mult şi 13% că ar dori să-şi renoveze casa. Sportul şi un stil de viaţă sănătos sunt, de asemenea, pe lista de rezoluţii, 12% dintre participanţi afimând că ar dori să devină mai activi.

România – cum sărbătorim şi care sunt rezoluţiile pentru Noul An?

Românii consideră că cel mai important moment de sărbători îl reprezintă timpul petrecut alături de familie (60%), îşi doresc să se bucure de spiritul Crăciunului (26%) şi au în plan să cumpere cadouri pentru sărbători (11%). În ceea ce priveşte cumpărăturile, acestea se vor axa în proporţie de 19% pe articole vestimentare, urmate de dulciuri & delicatese (18%) şi de jocuri & jucării (11%).

Pentru Noul An, românii îşi doresc să petreacă mai mult cu apropiaţii (32%), să-şi renoveze casa (27%) şi să călătorească mai mult (25%). De asemenea, 15% dintre respondenţi visează la o viaţă mai activă.

image

Consumatorii se indreaptă din ce în ce mai mult către mobile banking

Aproape 70% dintre respondenţi din Norvegia şi Suedia au spus că preferă utilizarea cardului în detrimentul plăţilor în numerar. Cu toate acestea, nu numai scandinavii se îndreaptă spre stilul de viaţă fără numerar - mai mult de jumatate dintre participanţii a 12 din cele 19 ţări din cadrul studiului au declarat că preferă să utilizeze cardul.

Peste 70% dintre toti participanţii la sondaj (din 18 ţări) au declarat că vor utiliza serviciile de mobile banking pentru nevoile lor financiare din perioada Crăciunului (10% mai mult decât în studiul din vară al Barometrului) şi aproape 90% dintre respondenţii din Australia, Suedia, Canada şi Olanda au declarat că vor utiliza mobile banking în această perioadă. Singura ţară cu mai puţin de 50% dintre participanţii la studiu care refuză utilizarea serviciilor bancare mobile a fost Bulgaria.

Potrivit sondajului, 52% dintre respondenţi vor acoperi costurile de sărbători de Crăciun din economii, în timp ce 23% au spus că vor acoperi parţial cheltuielile cu împrumuturi de la Ferratum şi 13% intentionează sa utilizeze carduri de credit. Cele mai populare cadouri din 2018 vor fi articolele vestimentare, 16% dintre respondenţi afirmând că achiziţia de haine pentru cadouri ar fi în topul listei lor de Crăciun. Jucăriile si jocurile (10%), dulciurile (9%) şi activităţile în familie (8%) au fost alte alegeri populare.

Barometrul de Crăciun Ferratum a fost efectuat in rândul clienţilor Ferratum Group în 19 ţări cu un chestionar online standardizat pentru toate locaţiile. Veniturile au fost menţionate în moneda locală şi investiţiile relative pentru sărbători, calculate în raport cu venitul familiei disponibil în fiecare ţară. Veniturile disponibile au fost ajustate pentru fiecare locaţie în funcţie de paritatea puterii de cumpărare bazate pe cifrele anului 2014 ale Băncii Mondiale.

• Peste 23.000 de gospodării au participat la acest sondaj. Respondenţii au avut vârste cuprinse între 18 şi 61 de ani, iar 57% dintre participanţi au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodăriilor care au participat a fost de €866 – €3,861. Mărimea medie a gospodăriilor este de 2.9 persoane.

• În plus faţă de factorii demografici, respondenţii au fost întrebaţi despre venitul net lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc în perioada sărbătorilor, pe ce activităţi cheltuie banii, dacă vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare şi dacă vor utiliza mobile banking-ul în timpul călătoriilor în străinătate.

• Sondajul a folosit valuta respectivă a fiecărei ţări iar răspunsurile au fost echivalate astfel ȋncât să reflecte puterea de cumpărare a fiecăreia. Toţi respondenţii la sondaj au fost anonimi.

Despre Ferratum Grup:

Ferratum Group este un furnizor Internaţional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor şi întreprinderilor mici, distribuite şi gestionate pe dispozitive mobile. Fondată în 2005 şi cu sediul în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în 25 de ţări din Europa, Africa, America de Sud şi de Nord şi în regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare digitale şi mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluţiei bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansată în 2016, este o platformă inovatoare de servicii mobile care oferă o gamă variată de servicii bancare, inclusiv plăţi şi transferuri online în timp real, într-o singură aplicaţie. În prezent este disponibilă pe cinci pieţe europene. Ferratum are aproximativ 2 milioane de clienţi activi şi foşti care au beneficiat de un împrumut în trecut (la 30 Septembrie 2018) din care peste 799.000 au un cont activ în Mobile banking sau cel puţin un împrumut luat în ultimele 12 luni.

Grupul Ferratum este listat in Prime-Standard la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informaţii, vizitati www.ferratumgroup.com



Recente pe Ok! Magazine

România, Pixabay (1) jpg
Viorel Mărginean, Peisaj de iarnă jpg
pexels jakubzerdzicki 19361199 jpg
Catalin Botezatu foto PR jpg
Vrei sa fii cea mai bine îmbracata din birou jpg
Bani, Pexels jpg
femeie bucatarie gatit 1432465706 jpg
parcare aeroport otopeni jpg
horoscop 4 august jpg
WhatsApp Image 2024 11 15 at 11 56 42 AM jpeg
KV WSCM jpeg
Planete, Pixabay (2) jpg
man 1846050 1280 jpg
Foodi OP300UK TenderCrisp Ribs Grill CMYK jpg
pexels adnan pervaiz 724231353 18341593 jpg
okmagazine ro png
Cum să îmbunătățești productivitatea în spațiile publice Iată cum te poți concentra mai bine jpg
Tradare jpg